Hop til indhold

Føj hvor bliver jeg harm... hund død pga. uansvarlig ejer nytårsaften.


NickiA
 Share

Recommended Posts

Jeg har simpelthen lige brug for at dele det her, for det gør mig simpelthen så harm.

Mine forældres nabo havde en lille terrier, og hun var bange for fyrværkeri, hvor meget de har gjort for at træne hende til at være tryg ved det, ved jeg dog ikke.

Nytårsaften tør hunden så ikke at gå ud og tisse, hvilket gør at hun kommer til at have et uheld på gulvet.

Og i stedet for at tage sig af sin hund bliver manden så vred at han bare smider hende ud i haven og lukker døren, hunden bliver self. helt ude af den, og stikker af, den render rundt nytårsaften og nat før den til sidst bliver kørt ned. Den bliver bragt til dyrlægen hvor den dør af hjertestop under den operation der skulle redde den.

 

Hvorfor gør man sådan noget imod sin hund, jeg kan simpelthen ikke sætte mig ind i det. Og stakkels lille hund som i sine sidste timer har måtte levet et mareridt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985

Nej, nej, nej! Jeg sidder virkelig og er ved at tude lige nu :( Stakkel, lille hund! Jeg håber virkelig aldrig nogensinde de får en hund igen!

Hvor er det ufatteligt, at man kan få sig selv til at gøre sådan noget :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985
Tror altså ikke manden, uanset hvor tragisk det er endt, har tænkt over konsekvensen.

Er sikker på han også sidder og synes det er rigtig rigtig trist. Han har vel handlet i et øjebliks frustrationer og evt. afmagt:(

 

Der er da ingen (håber jeg) der lader det ske med vilje.

 

Uanset hvad, smider man ikke en bange hund udenfor nytårsaften, bare fordi den tisser indenfor. Afmagt eller ej, manden er en idiot

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985
Set i bakspejlet ja... Men er ret sikker på alligevel, at manden ikke har lukket hunden ud velvidende, at den ville dø:(

 

Helt enig, men det var nu også bare dét, at han lukkede den ud på grund af et lille uheld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville seriøst aldrig have lukket en hund ud... Jeg ville være bange for at den ville dø af hjertestop ude i haven.. Vores blev luftet ved 19-20 tiden, og så kom de ikke ud.. Vi havde aviser på gulvet, og selv hvis de havde pisset op af gardinerne, var der ikke nogle konsekvenser... De er jo super urolige og aner ikke hvad der foregår...

 

Jeg er også lidt trist på den lille stakkels hund vegne.. Den har haft et rigtig skod liv til sidst...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er sq ubetænktsomt:( og ville heller aldrig have gjort det. Men altså manden har jo ikke tænkt konsekvenserne af handlingen til ende. Og han sidder sikkert tilbage med en rigtig trist "havde jeg da aldrig..." følelse.

 

Den vigtigste ting for mig der "afgøre" om han tænkte over det eller ej er faktisk om haven er indhegnet... Hvis den var har han jo klart ikke troet hunden kunne slippe væk.. har haven ikke været indhegnet så er det simpelthen hjernedødt... Så ved man jo at hunden vil blive skræmt og rende væk... Det synes jeg er logik...

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh den stakkels lille hund.

Vores Baloo løb gennem den kattelem vi havde glemt at aflukke som vi ellers altid gør nytårsaften, og ud af vores aflukkede have. Gudskelov var der ingen trafik da han løb over amtsvejen, der ellers er ret meget trafikeret. Gudskelov var han så løbet over marker m.m. og søgt til et hus.

Men jeg har da stadig utrolig dårlig samvittighed over at vi kunne glemme at der ikke var blevet lukket og hvor bange han må have været over al den skyderi alle steder.

Jeg er så glad for at han frivilligt lod dem tage ham med ind, han kan godt være lidt nervøs for mennesker han ikke kender. Det hjalp nok at det mest var unge piger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ovamor: hvor er jeg glad for at der ikke skete noget, og det var da dejligt at han kunne være hos nogle indtil i fandt ham igen :)

 

Det der nok gør mig så harm over denne situation er at det ikke overrasker mig, manden har en meget interessant måde at se dyr på, og den hund har nok ikke haft det nemmeste liv.... og det var sådan en sød lille hund, synes det er pisse ærgeligt at det skulle ende sådan, at endnu et liv har skulle gå tabt pga. menneskers ligegyldighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke helt argumentet med, at han ikke gjorde det med hensigten at hunden skulle dø. Nej, det gjorde han sikkert ikke, men... At lukke en hund udenfor nytårsaften, fordi den tisser på gulvet, fordi den er for bange til at gå ud og gøre det - det bliver bare aldrig okay. At den døde er selvfølgelig den allerværste konsekvens, men det at sende den udenfor er i mine øjne slemt nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er sq ubetænktsomt:( og ville heller aldrig have gjort det. Men altså manden har jo ikke tænkt konsekvenserne af handlingen til ende. Og han sidder sikkert tilbage med en rigtig trist "havde jeg da aldrig..." følelse.

 

Der skal da ikke ret meget hjerneaktivitet til for at regne ud at det kan være konsekvensen hvis man smider en bange hund udenfor? :vedikke::evil: Jeg håber fandme at han er ved at gå til af dårlig samvittighed, sådan en idiot!! :evil: (og pardon my french, men det der er simpelthen så dumt at det er ok at bande over det! :megaked:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...