Hop til indhold

Har du øvelser der har givet bagslag?


Amocca
 Share

Recommended Posts

Inspireret af "vasketøjs-tråden", hvor Camilse fortæller at hendes hund insisterede på at bringe hende sokker konstant efter indlæring, kom jeg til at tænke på om I mon har lavet lignende fejl i nogle af jeres øvelser?

 

jeg skal selvfølgelig selv nok starte :mrgreen:

 

Jeg synes engang det ville være sjovt at lære Karla at tænde og slukke lyset på en standerlampe ved hjælp af potetarget. Det lærte hun også rigtigt fint og jeg var godt tilfred. Hunden har et ganske udemærket indlært start og slutsignal på træning! Det forhindrer selvfølgelig ikke, at hun af og til forsøger sig med at se om hun ikke kan lokke mig til at lave noget uden at jeg har bedt om det...

 

Denne initiativ-tagen synes jeg egentlig er superherlig, og hvis jeg ikke gider, så ignorerer jeg den som regel bare med success... bare ikke når den består I, at hunden tænder og slukker standerlampen konstant, mens man forsøger at sidde og læse i sofaen :lol:

 

Vi måtte stoppe helt med den øvelse i lang tid - og selv nu (2 år senere) vægrer jeg mig faktisk ved at minde hende om den :mrgreen:

 

Hvad med jer? Har I lavet lignende øvelser, der viste sig at give bagslag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nu ikke for mig det er sket, men nu ligger hunden jo lige ved siden af sofaen...

 

Joy er jo en gammel lydighedsrotte, og han er meget dygtig til at finde på ting. Da han var omkring de 2-3 år havde min søster ham med ude til konkurrence. I perioden op til havde hun trænet to ting. Twist og rulle rundt. Ja, dommeren fik sig i hvert fald et billigt grin da hunden meget fint begyndt at rulle rundt midt i dækøvelsen. Min søster begyndte vist nok først at grine af det senere hen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Jeg har lært Magic at trykke på knapper...Så hun (når hun keder sig) printer alt muligt lort ud hvis man har glemt noget i scanneren..

 

Nå jow..Og så lærte jeg Gaia at gø et højt VROUF når jeg spurgte "Kalder du mig for RØVHUL??" utroligt hvor tit de bruger det ord i radioen og i sange :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Ehh... Mon ikke Kaias fine trick, med at springe op, hoppe videre op at mit bøjede ben og derfra i armene på mig tæller med?! :hmm:

I hvertfald begyndte hun ret hurtigt bare at springe op af alt og alle og forvente at de greb hende i luften - Det gjorde folk ikke altid :genert:

 

Eller den med at hjælpe med at tage tøj ud af vaskemaskinen og lægge det over i vasketøjskurven.

Det er fint nok når der er tale om mandens arbejdstøj, som ikke tager skade af lidt hundetænder og savl.

 

Men når hunden af sig selv stikker hovedet i vaskemaskinen og savler ens fine nyvaskede og meget sarte skjorter og nederdele til, så er det ikke super heldigt.

Især ikke fordi tøjet lige bliver slæbt lidt hen af det ikke altid rene gulv i bryggerset, før det lander i kurven :mrgreen:

 

Den der med at tænde og slukke kontakter er også kendt herhjemme :oops:

 

En af de bedre, er at Bamse jo selvfølgelig skulle lære at lukke skabe og skuffer.

Det tog heller ikke ret lang tid, før han gjorde det med stor iver og entusiasme..... Også når vi ikke lige var forberedte på det og dermed fik fingre i klemme i skuffer og låger.

Han har præsteret at være meget ihærdig mens jeg stod med hovedet inde i et skab og da den ikke lukkede første gang, så fik den lige et ordentlig skub mere :stupid:

 

Vores gamle kleiner münsterländer var meget glad for at apportere, så det tog mig ikke lang tid at lære hende at bære posten ind.

Derfra og så til at hun hentede posten direkte fra postbuddet, var der ikke langt.

Og hun lærte hurtigt at jage nye postbude, der ikke vidste at hunden bare ville hente posten :oops:

Og til at alle der kom for at samle ind, eller kom med anden form for ærinde, blev afkrævet et eller andet hun skulle bære ind....

 

Ih, vi elsker tricks herude :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh, nogen sjove ting jeres hunde har fået lært :mrgreen:

 

Da Milo var lille lærte vi ham hurtigt, at hvis han skulle ud var det en god ide at "poke" os, så vi blev opmærksom på ham. (Han gik ellers fint ud i gangen til døren, men så lå han lige som bare der og gloede) Så vi forstærkede at han "pokede" os... Nok det dummeste vi har gjort til dato - nu gør han det hele tiden!! Ligegyldigt hvad han vil! Ud, mad, lege, under tæppe osv! Og han stopper ikke før man enten har gjort hvad han ville, eller har sent ham på tæppet... Suk!

 

Lille Luna har lært at bakke på kommando - så succesfuldt (og sjovt åbenbart :vedikke:) at næsten alle øvelser/tricks nu udføres mens eller efter hun har bakket :stupid: Jeg kan ved den søde grød ikke finde ud af at pille det af hende igen!

 

Men, det ser altså skægt ud, så det går nok :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Liva var yngre, lærte hun at rulle som en del af vores hvalpetræning dengang.

 

Sidste forår skulle Maggie så også lære det, og Liva fik det genopfrisket.

 

I marts sidste år skulle vi så til rally-konkurrence ved Kolding Storcenter, og på baneskitsen kunne jeg, at der var en dæk under gang med. Da flere af begynderhundene havde problemer med at få hundene til at dække på asfalten, tænkte jeg, at vi nok lige måtte få varmet ordentlig op for at sikre mig, at dækken sad fast - også på asfalt.

 

Første gang vi lavede en dæk under gang (i opvarmningen), blev det til en "dæk under gang - rul rundt". Jeg stod bare :hmm: - hvor dælen kom den lige fra? Nå, prøvede igen - den var der igen. Hun havde aldrig lavet det før. Så måtte jeg i gang med lidt brandslukning - lige efter dæk-kommandoen kom en lidt bestemt bliv. Heldigvis holdt den også på banen.

 

Inspireret af nogle billeder af Jeanettes Luna begyndte jeg at lære Liva at bære varer hjem fra købmanden. Det er nu blevet til, at Liva insisterer på at bære. Hvis jeg forsøger at bære på noget i højre hånd og have hende på venstre side, bliver hun ved med at søge over på højre side (bagom) for at tage fat i det jeg går med - "Mor jeg SKAL bære for dig"

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Basse var forholdsvis ung lærte jeg hende at gå både forlæns og baglæns på bagbenene. det tog lidt tid for hende at finde balancen når hun skulle fremad, men så blev hun også ret skarp.

 

Hun lurede det ret hurtigt, hjemme i mine forældres have hvor foderkuglerne i de lave træer lige kunne nåes :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

har ikke lavet nogen deciderede øvelser der har givet bagslag...men Pablo har en mani med at stjæle viskestykker fra radiatoren når vi besøger min mor...det har kostet ret mange viskestykker, at jeg gav mig til at sidde og lege trækkeleg med ham, istedet for at stoppe det fra første gang...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Inspireret af "vasketøjs-tråden", hvor Camilse fortæller at hendes hund insisterede på at bringe hende sokker konstant efter indlæring, kom jeg til at tænke på om I mon har lavet lignende fejl i nogle af jeres øvelser?

 

jeg skal selvfølgelig selv nok starte :mrgreen:

 

Jeg synes engang det ville være sjovt at lære Karla at tænde og slukke lyset på en standerlampe ved hjælp af potetarget. Det lærte hun også rigtigt fint og jeg var godt tilfred. Hunden har et ganske udemærket indlært start og slutsignal på træning! Det forhindrer selvfølgelig ikke, at hun af og til forsøger sig med at se om hun ikke kan lokke mig til at lave noget uden at jeg har bedt om det...

 

Denne initiativ-tagen synes jeg egentlig er superherlig, og hvis jeg ikke gider, så ignorerer jeg den som regel bare med success... bare ikke når den består I, at hunden tænder og slukker standerlampen konstant, mens man forsøger at sidde og læse i sofaen :lol:

 

Vi måtte stoppe helt med den øvelse i lang tid - og selv nu (2 år senere) vægrer jeg mig faktisk ved at minde hende om den :mrgreen:

 

Hvad med jer? Har I lavet lignende øvelser, der viste sig at give bagslag?

Jeg har også lavet stander-lampe bummerten - med Stella :sjov:

 

Og så var der jo den gang jeg synes det var en god idé at lære Asta og lukke og åbne skuffer. Den har jeg godt nok fortrudt mange gange siden - ikke mindst fordi hun så efterfølgende lærte sig selv også at åbne døre, og den dag i dag, stadig kan finde på at lukke sig selv i haven hvis der er en fugl der skal jages eller høne der skal ruskes :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson kunne bakke, det var det sejeste, jeg nogensinde havde set, trænede Petrine, blev vildt begejstret, belønnede og belønnede....nu bakker hun stort set altid, belønner jeg en gang, så bakker hun resten af dagen. Specielt til agility, er det ret spøjst at stå klar og så, så, SÅ skal vi løbe og vupti, jeg løber og Petrine bakker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...