Gæst Helle1985 Skrevet Januar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2013 Hej alle Jeg har lige et spørgsmål fra en gravid veninde, som jeg giver videre til jer kloge mennesker, da jeg ikke selv ved noget om lige det hér Nå, men hun er gravid og skal føde om et par måneder. De har tre små hunde (en cavalier, en papillion og en blanding). Alle hunde er meget venlige, men ingen af dem er vant til børn, da de lige er flyttet til sjælland og derfor ikke har nogle venner eller familie herovre med børn. Når de lufter hundene og møder børn, er det intet problem, udover hvis børnene bliver bange. SÅ tror hundene de vil lege. Min veninde er bekymret for, hvad der så vil ske med et spædbarn. Om hundene bliver jaloux, ikke kan klare barneskrig osv osv. Da jeg ikke selv har børn, kan jeg på ingen måde hjælpe hende, men har lige lovet at give videre Så kom gerne med alle jeres skønne råd Hun har ikke fået internet endnu, så hun kan desværre ikke oprette en profil herinde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Jeg har tre hunde og Bertram på knap 4mdr. Hundene har taget godt imod ham. Ingen adfærdsændring her. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Snevejr Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Nu har jeg ikke selv børn, men kender flere (familie + venner) der har fået børn mens de havde hund, og der har det ikke været noget problem. Så længe hendes hunde ikke har nogen dårlige oplevelser med børn, har de jo de aller bedste forudsætninger for at det kommer til at gå Jeg tror det er vigtigt at hundene ikke føler de bliver ladt i stikke , altså at man stadig husker at nusse, lege og aktivere hundene, selvom der er kommet en sød ny bebs. Og så er det nok også en god ide at man træner hundene i forhold til det der med at tage ting fra dem.. Det kan børn jo godt finde på både med mad, tyggeben og legetøj. Det træner man ved at lege bytteleg, så at man f.eks. Tager tyggebenet fra hunden, men til gengæld giver den en anden super lækker godbid. Det samme kan man gøre med madskål og legetøj Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Ja hvis man sørger for at hundene stadig føler sig som en del af familien, så burde det gå fredeligt. Vi har en pige på halvandet og en labrador på 2 1/2 de har et fint forhold til hinanden. Spædbørn starter jo ud med at være meget inaktive, så hunden har tid til at vænne sig til at de er der, før de begynder at kravle rundt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Helle1985 Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Det lyder jo ret nemt indtil videre og jeg tror hun bliver glad for at høre det;) Jeg har lært dem alle bytteleg, så der er ingen problem med de ting og min veninde har fint styr på dem generelt (gåtur osv) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 vi fik barn for et lille halvt år siden og havde i forvejen en lille hund, sød og venlig og social, men også med lidt lav stresstærskel og slet ikke vant til børn. det er gået virkelig godt! det vigtigste har været, at babyen ikke skal være omgæret af fy og ahah og nej og forbudt, så vores hund har fået lov at slikke på (med måde), dutte til, ligge op ad, træde lidt osv. på babyen lige fra starten. også den allerførste dag, hvor man har hjertet oppe i halsen og hele tiden er bange for at lillebittebaby skal dø. men det har været alle tiders og de har totalt fået afmystificeret hinanden. hunden får også stadig lov at sove i sengen, og ligger tæt mens jeg ammer etc. altså inddrages, simpelthen. de første par uger var han stresset - forstyrret af gråden om natten, utryg ved at vi bar rundt på babyen, opkørt over de mange gæster osv. men det blev megetmeget hurtigt hverdag, og han vænnede sig også hurtigt til, at jeg f.eks. ikke lige kan være så meget på ham, når jeg er alene med babyen. han er utroligt omsorgsfuld og meget tålmodig, men nu hvor babyen kan gribe fat (men endnu ikke slippe ), skal jeg lidt have et øje på hver finger. mit vigtigste råd er bare at tage den heeeelt med ro, sørge for at hundene får lov at være med så meget som muligt og ellers ikke lade det gå for meget ud over deres vante rutiner. så skal det nok gå. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2013 Vores hunde var to et halvt og knap to, da vores datter blev født. De elskede hende fra første dag, selvom de aldrig har været vant til små (eller større) børn. De fik lov at snuse og kysse hende alt det de ville, også i ansigtet, og de sad med os i sofaen mens jeg ammede etc, og var i det hele taget bare med til alting. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Januar 15, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2013 Som SL skriver så har mine hunde også lov til at være tæt på baby (med måde). Bertram er vant til at have en snude i øret eller lignende - og jeg har ofte tre hunde tæt omkring mig når jeg ammer... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Helle1985 Besvaret Januar 15, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2013 Hvor er det skønt at høre Hun var megabekymret og snakkede om både internater osv, men jeg skulle hilse og sige, at nu glæder hun sig bare endnu mere til det hele Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Januar 15, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2013 Ingen problemer her. De luxe tog rigtig fint imod Mikkel for 1½ år siden. Han var egentligt ret ligeglad med ham Men det er han ikke mere, for nu har Mikkel ofte mad i hånden :mums: . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 15, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2013 ud over de gode tip hun har fået, så kan hun jo begynde at vende hundene til det nu. Feks kan hun vende dem til babygråd ikke er noget at blive urolig for, ved at afspille lyden for dem. Feks finde video er på nettet eller få nogle hun kender til at optage deres baby på telefonen og så kan hun afspille den. Fås også på auratius lyd cd, hvor der også er fyrværkeri lyde ovs. Nogle hunde kan godt stresse over baby gråd, så det skal bare spilles lavt først og kodes sammen med ro og hygge med kødben:) PÅ samme måde kan hun anskaffe en dukke, svøbe den ind i et tæppe og bære den rundt på armen og snakke til den ovs og så rose hundene for at være rolige:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret Januar 15, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2013 Vikle!! Det skal jeg hilse fra min veninde og sige, er godt, når man skal lufte eller træne hundene. Hvis man har en vikle, du ved, sådan et stykke stof man vikler rundt om kroppen og bærer baby i, ligesom i Afrika. Det er meget moderne for tiden og gør det også nemmere, at gå med hundene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Helle1985 Besvaret Januar 16, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2013 ud over de gode tip hun har fået, så kan hun jo begynde at vende hundene til det nu. Feks kan hun vende dem til babygråd ikke er noget at blive urolig for, ved at afspille lyden for dem. Feks finde video er på nettet eller få nogle hun kender til at optage deres baby på telefonen og så kan hun afspille den. Fås også på auratius lyd cd, hvor der også er fyrværkeri lyde ovs. Nogle hunde kan godt stresse over baby gråd, så det skal bare spilles lavt først og kodes sammen med ro og hygge med kødben:) PÅ samme måde kan hun anskaffe en dukke, svøbe den ind i et tæppe og bære den rundt på armen og snakke til den ovs og så rose hundene for at være rolige:) Åh, det var da en rigtigt god idé! Det skal jeg give videre med samme Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Helle1985 Besvaret Januar 16, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 16, 2013 Vikle!! Det skal jeg hilse fra min veninde og sige, er godt, når man skal lufte eller træne hundene. Hvis man har en vikle, du ved, sådan et stykke stof man vikler rundt om kroppen og bærer baby i, ligesom i Afrika. Det er meget moderne for tiden og gør det også nemmere, at gå med hundene. Jeg tror jeg ved hvad det er og det lyder nemmere end en barnevogn og tre små hunde Den bliver givet videre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Raenil Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Jeg prøver lige lidt senere, når jeg har fundet ud af det med billederne... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Raenil Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Vi placerede Mia på gulvet i liften, lod Bella være med til det meste og forsøgte at undgå få meget savl-deling. Det er gået fint - Mia er nu halvandet og er begyndt at lege løbelege med Bella. Her er lidt indtryk fra de første dage. Bellas storehvalpgave "Hvad er det?" Hygge i stuen (Birgitte havde blærebetændelse og 40 i feber, og det betød at vi rykkede ind i stuen fordi sofaen af en eller anden årsag var bedre at sove på. Jeg lå på gulvet sammen med Bella, og Bella var vidst den eneste der for alvor nød situationen. Mia i kurven (Min svigermor går meget op i at man ikke må sammenligne børn og hunde - dette billede er mest en provokation ) Bella blev afogtil forstyrret i sin nattesøvn. Hun opdagede ret hurtigt, at det ikke kunne betale sig at rejse sig kl. halv tre om natten. Lidt familieidyl Bella mente at Mia blev slikket for lidt - og lånte gerne en hjælpsom tunge ud. Hun slikker stadig gerne Mia i hovedet - men nu mere på sådan en subtil "hov, der kom min tunge da godtnok lige til at ramme Mia, da jeg gik forbi"-måde. I øvrigt mener jeg, at alt for mange bekymrer sig alt for meget. Det skortede ikke på gode råd om blespisning og hundeafretning da vi skulle have Mia. Sjovt nok gik det fint - og det tror jeg altså at det gør i de fleste tilfælde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Hej alle Jeg har lige et spørgsmål fra en gravid veninde, som jeg giver videre til jer kloge mennesker, da jeg ikke selv ved noget om lige det hér Nå, men hun er gravid og skal føde om et par måneder. De har tre små hunde (en cavalier, en papillion og en blanding). Alle hunde er meget venlige, men ingen af dem er vant til børn, da de lige er flyttet til sjælland og derfor ikke har nogle venner eller familie herovre med børn. Når de lufter hundene og møder børn, er det intet problem, udover hvis børnene bliver bange. SÅ tror hundene de vil lege. Min veninde er bekymret for, hvad der så vil ske med et spædbarn. Om hundene bliver jaloux, ikke kan klare barneskrig osv osv. Da jeg ikke selv har børn, kan jeg på ingen måde hjælpe hende, men har lige lovet at give videre Så kom gerne med alle jeres skønne råd Hun har ikke fået internet endnu, så hun kan desværre ikke oprette en profil herinde. Vi har en broholmer. Jeg var indlagt i 2 dage og Martin tog stofklude med hjem til Aslan, som Sofie havde ligget på. Så Aslan genkendte duften da vi kom hjem med hende. Først blev han så lykkelig for at se mig, at han ikke ænsede Sofie, og da der var faldet ro på, fik han lov til at snuse og undersøge hende (forsigtigt selfølgelig). Han fik også lov til at komme i Sofaen, og var "med" til at amme og give mad. Efter ca 10 dage begyndte hun at skrige og skrev i 6-8 uger derefter. Aslan foretrak sig fra 14-2 (der hvor hun skreg) og kl 2 når hun endelig sov, kom han hen, blev kløet og gik i seng. Den der ikke gik med Sofie kløede og legede så med Aslan når overskudet var der. Og han fik lange gåture - fordi vi havde muligheden. Der har aldrig været problemer. Nu hvor Sofie er knap 9 mdr, er han begyndt at kaste legetøjet hen til hende, og kigger afventende på hende, og så på legetøjet og det er tydeligt at han forventer at hun kaster det til ham. Igår tog jeg SOfie i at grine så glad....... vendte mig om og der sad hun, og puttede sutten i munden på Aslan og tog den ud.... og griiiiiinte. Og så en til gang! Aslan tog ikke sutten, men det er jo selvfølgelig en adfærd Sofie skal stoppes i....... måske man skulle finde klikkeren frem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Som de andre siger, er det også gået helt stille og roligt her... Da vi kom hjem med August, fik Asta lov til at snuse og undersøge. Når jeg ammede, puslede osv fik hun generelt lov til at være med alt det kun ville - uden at være for vildt selvfølgeligt. I dag er min søn 2 år gammel, og der er kommet en ny hund til i mellem tiden. Han elsker begge hundene og de ham. Asta, der jo har været med fra start, beskytter ham og er utroligt omsorgsfuld. Lige nu har August en alder hvor han godt kan være lidt uforudsigelig, så jeg er meget obs på at han ikke får lov til at rive/hive/flå eller skælde ud på hundene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Raenil Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Jeg prøver lige igen... Vi placerede Mia på gulvet i liften, lod Bella være med til det meste og forsøgte at undgå få meget savl-deling. Det er gået fint - Mia er nu halvandet og er begyndt at lege løbelege med Bella. Her er lidt indtryk fra de første dage. Bellas storehvalpgave "Hvad er det?" Hygge i stuen (Birgitte havde blærebetændelse og 40 i feber, og det betød at vi rykkede ind i stuen fordi sofaen af en eller anden årsag var bedre at sove på. Jeg lå på gulvet sammen med Bella, og Bella var vidst den eneste der for alvor nød situationen.) Mia i kurven (Min svigermor går meget op i at man ikke må sammenligne børn og hunde - dette billede er mest en provokation ) Bella blev afogtil forstyrret i sin nattesøvn. Hun opdagede ret hurtigt, at det ikke kunne betale sig at rejse sig kl. halv tre om natten. Lidt familieidyl Bella mente at Mia blev slikket for lidt - og lånte gerne en hjælpsom tunge ud. Hun slikker stadig gerne Mia i hovedet - men nu mere på sådan en subtil "hov, der kom min tunge da godtnok lige til at ramme Mia, da jeg gik forbi"-måde. I øvrigt mener jeg, at alt for mange bekymrer sig alt for meget. Det skortede ikke på gode råd om blespisning og hundeafretning da vi skulle have Mia. Sjovt nok gik det fint - og det tror jeg altså at det gør i de fleste tilfælde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MissMilladk Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Mia i kurven (Min svigermor går meget op i at man ikke må sammenligne børn og hunde - dette billede er mest en provokation ) Sejt :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts