Gæst Tedmoesby Skrevet Januar 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2013 Hej alle! Vi fik vores dejlige Mops i starten af december, lige fra start vidste han at det var UDE det forgik, så han tissede med det samme han kom ned - Det er super dejligt!! MEN - Jeg har gået hjemme ved ham i to måneder, starter på uddannelse på Mandag så der skal han være alene hjemme i 7 - 8 timer og nej vi har ikke mulighed for en hunde passer. Generelt føler jeg ikke han er "renlig" for vi kan ikke være over ham hele tiden længere. Han er netop rundet 20 uger - Derfor er jeg lidt rundt på gulvet for jeg har prøvet at lade ham være alene i 7 timer og ja han tisser inde!! - HVad skal vi gøre? - Det ender bare med han tisser inde når vi ikke er hjemme, er det bare at bide i det sure æble og så pludselig laver han ikke inde mere? eller lære han netop at han MÅ tisse inde når vi ikke er hjemme? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Katrine92 Besvaret Januar 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2013 Det er jo fordi den ikke kan holde sig, har du ikke mulighed for at sprøge naboen eller andre om de kan lufte midt på dagen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Januar 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2013 Som Katrine skriver, så kan den sandsynligvis ikke kan holde sig i så lang tid endnu. Der går noget tid før de er udviklet rent fysisk, til at kunne holde sig i så lang tid. Jeg var også nødt til at gå på arbejde selv om min hund ikke kunne holde sig så længe, og måtte bare bide i det sure æble. Jeg lavede en indhegning til hende i køkkenet, så jeg fik "begrænset skaderne", hvor hun stadig havde plads til at være i den ene ende og tisse i den anden. Og med tiden gik det over, når hun kunne holde sig. Men kunne I få nogen til at komme og lufte, så ville det jo være en god idé... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Januar 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2013 hos mig havde hvalpen en stor transportkasse at være i , så stor at de kan vende og dreje sig og iøvrigt også ligge på tværs samt stå oprejst i den . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tedmoesby Besvaret Januar 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2013 Han sover også i bur, men jeg syntes det er tæmelig længe han skal være der i hvis han også skal være der når vi ikke er hjemme Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Januar 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2013 men måske kunne han være i en " kravlegård " hvor du så lagde aviser - eller i køkkenet . badeværelse eller lign. ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tedmoesby Besvaret Januar 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2013 Han er i køkkenet, det er såmen ikke et problem hvor han tisser, det er mere et problem 'at' han tisser. Vores gulv er i køkkenet lakeret trægulv, så det skal bare vaskes over. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Januar 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2013 Helt firkantet: hund KAN fysisk ikke holde sig så længe, altså skal den enten tisse på gulvet (med fare for at det bliver en vane) eller du må få en til at lufte den efter 3-4 timer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Januar 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2013 Giv ham ble på, så slipper du for at gøre rent og der kommer ikke til at lugte lækkert af hundetoilet. Og når han så kan holde sig, så ser du det, ved at bleen er tør og vupti, slut med ble. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tedmoesby Besvaret Januar 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2013 Jeg er godt klar over at en 'hvalpe' blærer ikke er udviklet osv. Dog er jeg slet ikke enig i at han ikke kan holde sig, han sover 8 - 9 timer hver eneste nat UDEN at lave noget. Er der andre der har erfaringer med at lade ham tisse på gulvet også tage en bid af æblet udover hende der allerede har skreven? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tedmoesby Besvaret Januar 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2013 Giv ham ble på, så slipper du for at gøre rent og der kommer ikke til at lugte lækkert af hundetoilet. Og når han så kan holde sig, så ser du det, ved at bleen er tør og vupti, slut med ble. Har du erfaringer med ble, vil han ikke bare få den hevet af? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Januar 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2013 Jamen, når hunden sover, "sover" blæren jo også! Prøv du om du kan holde dig i 9 timer:blink: Jeg vil vædde på at du tisser i bukserne inden middag. Selvom jeg går ud fra at du også kan holde dig en hel nat...... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Januar 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2013 Men hvis du i øvrigt er sikker på at den "kan" holde sig, er det din alene-hjemme træning du skal kigge på. At en renlig hund tisser når den er alene, kan være et tegn på utryghed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tedmoesby Besvaret Januar 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2013 Ja det har du helt ret i Anne! Det havde jeg selvfølgelig ikke tænkt over - jeg har bare desværre ikke mulighed for at få ham luftet, dog er jeg alvorligt bange for at han får det til en vane at tisse inde :-/ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tedmoesby Besvaret Januar 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2013 Han har også en upser engang imellem hvis vi ikke får luftet ham mellem eftermiddag og aften tur, så nej, jeg tror du har ret i han ikke kan holde sig :-( Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Januar 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2013 Altså, du kan jo prøve med de der tisse-måtter (sådan nogle store bleer man også lægger under de gamle mennesker om dagen) eller en kattebakke, og så håbe på at hunden vælger at tisse der. Som regel bryder de sig jo ikke om at tisse på hårde underlag som gulve er:-) Sand eller almindelig kattegrus kan virke lokkende (eller som en opfordring til at gå graveamok:mrgreen:). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tedmoesby Besvaret Januar 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2013 Jaa det rigtig, men er egentlig ligeglad med gulvet. Jeg vil bare have den bette trold renlig asap! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tedmoesby Besvaret Januar 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2013 Men det skal forhåbentlig nok komme, for er ikke et sekundt i tvivl om at han ved det er ude det forgår! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Januar 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2013 Han har også en upser engang imellem hvis vi ikke får luftet ham mellem eftermiddag og aften tur, så nej, jeg tror du har ret i han ikke kan holde sig :-( Hvis du vil have ham gjort renlig, så er du også nødt til at lægge en større indsats i det. Fx eksemplet ovenfor er jo også med at at gøre det sværere for ham at lære det. Han kan ikke holde sig længe nok. Med en lille hvalp, som din hund er, så hedder det hver gang når den har sovet, spist, leget, drukket osv. Den er slet ikke gammel nok til morgen-middag-aften "lufteturs-koncept"... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tedmoesby Besvaret Januar 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2013 Der går generelt et par dage eller mere imellem han laver inde, der kan være en smutter i ny og næ - det er udelukkende vores fejl! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Januar 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2013 Det jeg tænker med en kattebakke eller ble er, at han ikke "lærer" at tisse på gulvet, men i stedet på det du stiller frem. Tanken er så at han netop kun vil tisse der, og kun når han har muligheden, og dermed ikke lærer at det er ok at tisse på gulvet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Januar 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2013 Er der andre der har erfaringer med at lade ham tisse på gulvet også tage en bid af æblet udover hende der allerede har skreven? Vi var lidt igennem det samme som dig. Vores hvalp skulle være alene hjemme 9 timer en gang om ugen. Ingen måde hun ville kunne holde sig, heller ikke selvom hun gerne ville. Derfor er det vigtigt at det bliver en "god oplevelse", så man netop ikke tvinger hunden til noget den ved er forkert/ubehageligt. I mine øjne giver du muligheden for at en smutter er okay, ved at "lade stå til" i den tid den er alene. Vi lærte Penny at tisse på en avis der lå i en bakke. Det har ikke hæmmet vores renlighedstræning, vi fjernede bakken når vi var hjemme, og der havde hun ikke valget. Derfor skulle hun ikke rende rundt og "finde et sted" når hun var alene, hun vidste lige hvor er skulle tisses, og derfor var det ikke et problem når muligheden ikke var til stede. I dag er hun 7 mdr. og holder sig fint når de er alene (Men nu er de yderst sjældent alene længere end 7 timer). Og udover hun ikke kunne holde sig de 9 timer, så var hun renlig fra hun var 10 uger vil jeg skyde på... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Januar 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2013 Ej altså Det er jo stadig en hvalp, herregud - 5mdr. gammel. Nogle lærer det nærmest på de 8 uger de er hos opdrætter, for andre tager det altså lidt længere tid. Vores egen var først 100% renlig da hun var 6mdr, og jeg husker tydeligt at man lige fik en opdaterings-sms når enten min kæreste eller bror kom hjem. Om der var en tissetår eller ej. Jeg tror ikke på at en hund ikke bliver renlig, fordi den 'får lov' at tisse inde når den er alene hjemme og vitterligt ikke kan holde sig længere. De fleste hunde har en idé om hvad det hele handler om når de er i den alder, men bliver så nødt til at lade vandet når blæren ikke kan indeholde mere. Han ville med garanti foretrække at tisse udenfor, hvis muligheden var der. Jeg ville ikke tage det så tungt, men blot have toiletpapir og rodalon stående fremme, og så tage hunden ned som noget af det første. Og så iøvrigt stadig rose og give lækker godbid når han gør det udenfor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Januar 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2013 . I mine øjne giver du muligheden for at en smutter er okay, ved at "lade stå til" i den tid den er alene. Jamen er det ikke også ok med en smutter, når nu hunden ikke er ældre og den iøvrigt er alene hjemme ? Eller misforstår jeg det du skriver ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tedmoesby Besvaret Januar 24, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2013 Det er super dejligt med alle de svar! Han er en vildbasse og vil bare tro avisen er noget han skal lege med, så tror desværre ikke den går. Jeg er slet ikke i tvivl om at han hellere vil lave ude, han tisser ALTID så snart han kommer ud og hvis ikke har jeg lært ham at tisse på kommando - så jeg er ret sikker på han ved det er ude. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts