Hop til indhold

Foder til mini hunde?


HNP
 Share

Recommended Posts

Min svigerinde har en pekingeser hvalp, der skal have nyt foder. Vi tænker at bestille på zooplus.. Nogen der kender til nogle små foderpiller der? Uden majs.

 

Godt man ikke har de problemer med en 20 kilo hund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det hvalpefoder jeg har bedst erfaring med er royal canin junior til små racer. Det er meget små foderpiller, de fleste hvalpe jeg har kendt har været helt vilde med det, og vokset pænt på det, men der er majs i..

 

Acana puppy small breed har også små foderpiller.. Jeg fik engang en prøve af det, men har aldrig fodret med det.. Der er ikke majs i..

 

Ellers kender jeg ikke så mange forskellige :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Johna foder valgte jeg ikke selv, Karla var så flink at vinde en frygtelig masse hvalpefoder til hende, primært fra Hills ;-) men hun var meget glad for disse tre varianter som hvalp - alle indeholder dog majs, så vidt jeg kan se

 

Mini Junior

 

Science Plan

 

Science Plan

 

http://www.hillspet.dk/da-dk/da-dk/products/nb-canine-natures-best-puppy-mini-medium-dry.html

 

Karla fik primært hvalpefoder fra Olivers

4 kg OLIVER´S START - Hundefoder - Hund

 

Og det der nu hedder Golden eagle, men hed noget andet før...

GE Holistic Health Puppy Small/Medium Breed - til hvalpe af små og mellemstore racer

 

Skulle jeg have hvalp i dag, ville jeg nok prøve den nye Kingsmoor Pure til hvalpe, da begge mine er glade for alle Pure varianterne.

Pure Hvalp små racer - kornfri og glutenfri dansk hundemad - Kingsmoor

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Majs er der nu ikke noget galt med - anvendt på den rigtige måde er det udmærket i et hundefoder!

 

James Wellbeloved - puppy/junior og small breed (jeg er selv rigtig glad for det foder)

Regal Puppy og salmon bites (all stage foder) Beaglerne får salmon ind i mellem og pillerne er meget små da det er rettet mod alle typer hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg skal gerne medgive at jeg heller ikke bruger foder der er majs i. Jeg har haft en hund engang der IKKE måtte få majs, ris eller soja - så jeg er blevet lidt "forskrækket" i den retning. Dog er de to ældste af mine beagler ikke ramt i den retning, men Darwin kan ikke nedbryde majs i foderet.

 

Når jeg skriver at der ikke er noget galt med at bruge majs så mener jeg at det afhænger af typen - klart at fuldkorns majsen er bedre end majs mel - mine beagler har også fået stokken fra majs kolben at gnave i sommetider. Så hunde der ikke har problemer i den retning kan jo godt få foder med majs i - omvendt mener jeg også det er et holdnings spørgsmål - der er jo for og i mod - så man må gøre op med sig selv hvad man vil på det plan. Men majs er ikke sundheds skadelig - det er ris, byg og havre heller ikke og det var det jeg mente i mit ovenfor stående indlæg.

 

Jeg poster dette link så kan man jo selv bedømme: The Truth About Corn in Dog Food

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi gik til hvalpetræning fik vi igen og igen fortalt at majs i hundefoder brugte man bare ikke!!

 

Min fik dengang foder med majs i, men skiftede fordi det jo ikke var godt..

 

Hvorfor har de sagt sådan og i siger noget andet? Jeg er forvirret :lol:

 

Velkommen til foderjunglen, hvor alle har deres egne overbevisninger.

 

Men hvis du har fundet noget, som passer til jeres hund, så giv den det, majs eller ej

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er godt at have i baghovedet at 1) det er hovedsageligt holdninger og personlige erfaringer der skrives om i fodertråde; og 2) fødeemners værdi er sjældent sort/hvide. Der er både gode og dårlige egenskaber ved meget af det der puttes i hundemad.

Man kan prøve at lave en prioriteret liste over hvad man selv synes er vigtigt, f.eks:

råvarernes kvalitet

produktionsprocessen

hvilke råvarer der bruges og råvarer man evt. ønsker at undgå

specielle behov hos hunden (for tyk, for tynd, bestemte lidelser, højt aktivitetsniveau, etc.)

hvor gennemskuelig er varedeklarationen

smag

holdbarhed

pris

føj selv mere til listen.

Så kan man prøve af på hunden og vælge det den trives bedst på. Ret bøvlet, men det den ene hund stortrives på, kan åbenbart være det rene gift for den anden. Her taler jeg af personlig erfaring:-D for en af mine opdrættere slår nærmest korsets tegn, når hun hører hvilket foder mine hunde trives glimrende på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...