Hop til indhold

Min hund bider i alt


Dalton
 Share

Recommended Posts

Hej.

 

Min hvalp bliver om natten lukket ud i vores bryggers samt om dagen når vi er på arbejde. Den piver aldrig over det og har aldrig gjort det. Derimod bider den i døren og karmene. Men det er kun når vi er på arbejde han gør det, ikke om natten. Vi kan aldrig tage ham i at gøre det, for han bider ikke i noget når vi er hjemme. Vi prøvede og give ham hele huset mens vi var på arbejde, hvis det hjalp, men det gjorde det ikke. Så nu er han tilbage i bryggers. Han har en masse forskelligt legetøj, nogle af vores trøjer, legetøj med foder i osv.

Da vi fik ham øvede vi meget i at være væk lidt af gangen og udvidede tidsrummet hele tiden.

Hvad skal vi gøre med ham før han splitter hele vores bryggers ad.?

 

Venlig Hilsen

Daltons mor

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

 

Min hvalp bliver om natten lukket ud i vores bryggers samt om dagen når vi er på arbejde. Den piver aldrig over det og har aldrig gjort det. Derimod bider den i døren og karmene. Men det er kun når vi er på arbejde han gør det, ikke om natten. Vi kan aldrig tage ham i at gøre det, for han bider ikke i noget når vi er hjemme. Vi prøvede og give ham hele huset mens vi var på arbejde, hvis det hjalp, men det gjorde det ikke. Så nu er han tilbage i bryggers. Han har en masse forskelligt legetøj, nogle af vores trøjer, legetøj med foder i osv.

Da vi fik ham øvede vi meget i at være væk lidt af gangen og udvidede tidsrummet hele tiden.

Hvad skal vi gøre med ham før han splitter hele vores bryggers ad.?

 

Venlig Hilsen

Daltons mor

Det ville ikke hjælpe hvis I greb ham i det, desværre.

Hvordan har I lært ham at være alene hjemme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

 

Min hvalp bliver om natten lukket ud i vores bryggers samt om dagen når vi er på arbejde. Den piver aldrig over det og har aldrig gjort det. Derimod bider den i døren og karmene. Men det er kun når vi er på arbejde han gør det, ikke om natten. Vi kan aldrig tage ham i at gøre det, for han bider ikke i noget når vi er hjemme. Vi prøvede og give ham hele huset mens vi var på arbejde, hvis det hjalp, men det gjorde det ikke. Så nu er han tilbage i bryggers. Han har en masse forskelligt legetøj, nogle af vores trøjer, legetøj med foder i osv.

Da vi fik ham øvede vi meget i at være væk lidt af gangen og udvidede tidsrummet hele tiden.

Hvad skal vi gøre med ham før han splitter hele vores bryggers ad.?

 

Venlig Hilsen

Daltons mor

Jeg tænkte umiddelbart, at hvis han både er alene i bryggerset om natten og også om dagen, når I er på arbejde - så MÅ han da få spat af det rum? Når han bider i døren og karmene, så kunne det godt tyde på, at han er træt af at være lukket inde der og gerne vil ud? Kunne han ikke få lov til i det mindste at sove i samme værelse som jer?

 

Hvis I ikke kan give ham hele huset at være i, så kunne han måske få et noget større areal at futte rundt i. Støder bryggerset op til noget, som kunne "lægges til"?

 

Jeg kan godt forstå, at det er et problem med det bideri i huset, og det ER svært at have en hvalp samtidig med, at I har fuldtidsarbejde, men det kan lade sig gøre, hvis I giver den en skalle om morgenen, inden I går (jeg kender jer jo ikke, så måske gør I allerede det). Men det gamle ord om, at "en træt hund er en god hund" har megen sandhed i sig. Hvis han sover sammen med jer, giver det ham måske en bedre nattesøvn og hvis I så også giver ham lidt større areal at futte rundt i (gerne med "vinduesudsigt", hvis det kan lade sig gøre, så han kan følge lidt med i verden udenfor, indtil I kommer hjem) samt - ikke mindst - hvis I kører ham lidt træt om morgenen, inden I går - så vil I måske se en bedring?

 

Go' vind med det hele. Vi har alle været igennem denne hårde, men skægge hvalpetid - og overlevet. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at tælle timerne sammen hvor han er alene. Han er alene om natten og alene når i er væk. Det bliver RIGTIG mange timer for en hvalp der bare gerne vil være sammen med sin flok.

 

Og som Luciente skriver er det relevant at vide hvordan i har trænet ham til at være alene hjemme.

For hvis i bare har lukket døren og gået, ja så be'r i selv om det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi går altid en tur på en halv til hel time om morgen. Vi har prøvet at lukke ham ind i store rum i en måneds tid uden succes. Vores bryggers ligger lige op til køkkenet som er et stort rum med stuen så har ikke sådan et større rum.. Vi sover på 1. Sal og han mega bange for trapper, vi har overvejet at sove med ham ved siden af sengen og kan også være det er det der skal til... Men han bliver tung og bærer ned til sidst..

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lært ham at være alene hjemme ved at han først var alene i nogle minutter og det sluttede med at han var alene i nogle timer. Vi ignorere ham når vi går ud af døren, så han ikke tror at vi forlader ham for altid men at det er naturligt og når vi kommer tilbage kæler vi ikke med ham før han er faldet til ro..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som om det er gået for stærkt med træningen.

Der kører en lignende tråd herinde pt, som hedder noget med Labrador urenlig. Kan ikke lige huske den præcise titel.

Mht trapper er det en tilvænningssag, i kunne jo lægge noget skridsikkert på trinene, så han kan stå fast. :-D

 

Og nu skriver du selv HVALP, hvor gammel er hunden?

For alt efter alder lyder 30-60min af meget for en hvalp..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville bærer ham op og ned af trapperne og lade ham sove med jer til problemet er løst, som det første i hvert fald...

 

For mig lyder det også som rigtig mange timer for sådan en lille hvalp.... Vores hvalp (unghund) på 7 måneder sover stadig i soveværelset, så hun kan være alene i løbet af dagen (Og der er hun ikke engang helt alene, da vi jo har to hunde)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er nogle fornuftige kommentarer der er kommet, men tænker at det muligvis kunne hjælpe lidt hvis du lavede et ben til ham, som han kunne få når I gik om morgenen. Benet (der skal være hul i) skal selvfølgelig have en udformning der gør, at det ikke kan sluges eller at han kan komme til at hænge fast i det med tænderne. Min hund fik engang stukket undermunden ind igennem hullet så benet sad fast pga. hjørnetænderne, så man skal udvælge det nøje når man køber det (man kan enten vælge rå marvben eller kalkben med fyld i fra dyrehandlen). Man fjerner benets indhold og fylder nyt indhold i. Det kan så være dåsefoder eller lidt leverposteg blandet med tørfoder, kun fantasien sætter grænser, men det skal være lækkert for hunden. Benet kan så fryses ned og tages op et lille stykke tid før man skal gå (jeg bryder mig ikke om at give det bundfrosset) og så tager det rigtig lang tid for hunden at tø indholdet op og få det ud. Jeg tænker bare, at så laver han da ikke ballade i det tidsrum og måske bliver han så træt af at knokle med benet at han lægger sig til at sove bagefter.

 

Og så ville jeg gå i gang med at træne på trapper. Er Dalton meget bange for trapper skal du sætte dit mål så lavt, at han måske bare står en meter fra trappen og ikke virker nervøs, før dit mål bliver at han skal hen til trappen uden at være nervøs, før dit mål bliver at han skal sætte en pote på trappen uden at være nervøs osv.. Små, små skridt fremad giver det bedste resultat og klokker du i det, starter du træningen op på et niveau der ligger et par mål under det du var nået til (det kan være en god idè at skrive sine mål ned, så det er mere synligt hvor langt I er nået). Pas på at du ikke lokker ham for meget, for det kan han opfatte som pres, men start så langt fra trappen at han vil tage en godbid du lægger på gulvet. Nå ja, så skal jeg måske lige tilføje at du selvfølgelig skal få Dalton til at ville trappen, ved at bruge ekstremt gode godbidder som du lægger foran ham og at det derfor bliver hans eget valg om han vil tage den eller ej. Tager han den ikke er dit mål sat for højt.

 

Held og lykke, god arbejdslyst og så håber jeg at vi får en opdatering når der er gået lidt tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...