Hop til indhold

Royal canin og Hills ?


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Jeg ved godt der er uendelige mange tråde om foder og man bliver lang i fjæset, men forsøger alligevel.

 

 

Jeg giver Tjaldur Royal canin cocker spaniel og det fungere han bare SUPER godt, han ELSKER det, han bliver mæt af det, men holder vægten, han har ikke luft i maven eller andet på det og han har minimum afføring.

 

Jeg har forsøgt med hennepet food laks, men han skal lave konstant på det. Købte så 5 kg af markus mulle på nettet og var i tvivl om det var hestepiller eller hundepiller da jeg åbenede posen, de er jo OVERDREVET store til en mindre hund. Han får meget luft i maven af dem og det er ikke rart.

 

Grunden til jeg har forsøgt med lidt blandet var for at se om det var muligt at købe et lidt billigere foder, så man kunne glæde sig over at spare lidt penge, når nu Teiturs foder altid var så dyrt.

 

Men tror bare jeg dropper den ide. Han skal have det han fungere bedst på. Selvfølgelig.

 

Nå men nu ved jeg jo så at røgten billederne viser spondylose. Jeg spurgte dyrlægen om skift af foder ville hjælpe på det i hans forben, men det sagde han at det gjorde det ikke da det i forbenet var en gammel skade og ikke led problemer eller gigt. Det med ryggen fik jeg ikke spurgt om.

 

Jeg ville jo gøre alt for at han ikke mærker til sine rygproblemer og at det ikke bliver værre med alderen.

 

Kan særligt foder til hunde med ledproblemer hjælpe eller gavne eller er det ligemeget ??

 

Jeg kan på mystisk vis ikke finde noget inden for royal canin der virker mod gigt. Men så er der gode gamle hills. Som har så mange gode produkter til hunde med lideleser af den ene art eller den anden. De har jo j/d, men de har også en almindelig man kan købe i dyrebutikkerne Hill, denne her har jeg kig på.

 

Er der nogen der kender den ?? Nogen der har forsøgt ed j/d og se anderledes adfærd ?

 

Jeg er kun intresseret i at skifte til enten j/d eller den fra hills jeg linker til, hvis det gavner ham og er ikke intresseret i andre fodermærker, ellers bliver jeg bare på royal canin til cocker.

 

Håber der er nogen der kan svare på mine spørgsmål

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Der findes en RC til hunde med led/knogle problemer - den hedder Royal Canin Veterinary Diet Mobility MS 25 og kan købes hos zooplus i England.

 

Men ellers kan du give en god fiskeolie

 

Mine får tilskud af Grizzly lakseolie og æble cider eddike som har en gavnlig virkning på udrensingen af tungmetaller i kroppen - det er jo affaldsstofferne som hober sig op i leddene der er det egentlige problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller senior-udgaven af det RC han får? Som muligvis kan købes billigere i det tyske?

 

Men ja, tilskud af glucosamin i en eller anden form (luposan gelenk, canosan, vital amin/arthri aid, div. pulver - det til heste er helt fint og meget billigere) er den alternative løsning. Der er fordelen at du selv kan styre hvor meget han skal have. Og de kloge siger at man skal give dobbelt dosis de første 3 uger, så det er jo lidt nemmere når det er i løs vægt:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for svar. Jeg tror bare jeg forsætter på RC til cocker. Jeg har nogen gange bestilt det fra zooplus. de altså i tyskland, men tit har de kun haft 3 kgs poser, det havde de feks sidst jeg bestilte. Har til gengæld haft stor held med at finde 12 kg poser på udsalg i land og fritid, har nu to gange købt en 12 kg til 319 kr.

 

Men nu har de så på mystisk vis 12 kgs poser i tyskland, så tror jeg bestiller en sæk hjem.

 

Jeg er virkelig ikke meget for at give lakseolie. Er mega bange for at det giver ham betændelse i bugspytkirlen ligesom ved Teitur, det er jo vildt fed. Han har fået det i en periode, men fik diarre. Stoppede med at give ham det og tør ikke igen. Bare kald mig hysterisk.

 

Hvor kan man købe glosusamin, kender det kun fra heste og der skal man købe en 5 kgs spand til voldsom mange penge. Kan det ikke fås mindre ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Jeg er virkelig ikke meget for at give lakseolie. Er mega bange for at det giver ham betændelse i bugspytkirlen ligesom ved Teitur, det er jo vildt fed. Han har fået det i en periode, men fik diarre. Stoppede med at give ham det og tør ikke igen. Bare kald mig hysterisk.

 

Jahh lidt hysterisk :lol:

Faktum er i hvert fald at Lakseolie bekæmper betændelsestilstande i mave/tarm systemet - det er derfor Darwin får det da han har kronisk Colitis - Lakseolie gør også leddene mere bløde så de bliver mere bevægelsige - det sænker kolesterol og har en gavnlig virkning på blodsukkeret - kort sagt noget jeg ikke ville undvære ;-)

Men man bestemmer heldigvis selv :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved dog stadig ikke OM tilskud til led overhovedet ville hjælpe ham. Altså om det har en effekt, han har jo ikke gigt i ordrest forstand, men spondylose som jo er knoglevækster på rygraden. Nogen siger at det kan give slidgigt, andre siger at det ER gigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Du kan jo få noget grønlæbet musling ekstrakt som har det højeste indhold af naturligt glucosamin. Det findes masser af steder. / Alternativt hvis du ikke finder det, må du gerne skrive, jeg har både glucosamin i pulver og olieform, og grønlæbet musling ekstrakt i god kvalitet men sælger helst ikke til privat personer men til firmaer der bruger det videre i deres egne olier og fodre.

Held og lykke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jahh lidt hysterisk :lol:

Faktum er i hvert fald at Lakseolie bekæmper betændelsestilstande i mave/tarm systemet - det er derfor Darwin får det da han har kronisk Colitis - Lakseolie gør også leddene mere bløde så de bliver mere bevægelsige - det sænker kolesterol og har en gavnlig virkning på blodsukkeret - kort sagt noget jeg ikke ville undvære ;-)

Men man bestemmer heldigvis selv :blink:

 

Det forstår jeg ikke?

Hvordan i alverden kan lakseolie gøre leddene mere bløde?

Altså det lyder da godt, men også lige lidt for godt til at være sandt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Siri, jeg tror der menes at det brusk der ligger på de bevægelige knogler i vore led, bliver styrket ved at "fodres" med omega 3+6, som mangles eller optages for dårligt. Og at f.eks den kemiske forbindelse i Glycosamin er identisk med de byggesten, der bør være i dette brusklag.

Jeg har jo set mine egne røntgen af knæ, hvor der var påfaldende lidt brusk i den ene side, og man nærmest kunne mærke ved gang, at noget skurede mod hinanden, og så indstilles man til nyt kunstigt knæ. Det går vanvittigt ondt og knæet kan så låse sig ,så benet svigter.

Glucusamin gennem flere år har desværre ikke hjulpet mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Det forstår jeg ikke?

Hvordan i alverden kan lakseolie gøre leddene mere bløde?

Altså det lyder da godt, men også lige lidt for godt til at være sandt.

 

Ulla H har så svaret - så det behøver jeg ikke gentage - men faktum er at det lakseolie samt tilskuddet af æble cider eddike har haft en særdeles god virkning på Darwins mave - han har bare fået det så kanon godt indenfor de seneste måneder og jeg er ikke i tvivl om at det er det som har gjort det.

Får at snakke om hvad olien gør ved leddene, så var Charlie som nu er 8 år begyndt at få lidt problemer med sit højre forben - dyrlægen vurderede at det var skulder leddet - så jeg startede ham øjeblikkeligt op på lakseolien - nu få måneder senere er hans symptom stort set væk - han springer rundt som en anden sylfide - så jo lakseolie er godt - evt kan man kombinere det med grønlæbet musling som Charlie får via sit tørfoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk at kig nærmere på indholdet af grønlæbet musling i jeres hundefoder...

Der findes rigtig mange forskellige mærker og varianter der bruger grønlæbet musling, men prøv at undersøg nærmere omkring hvor meget foderet egentlig indeholder af grønlæbet musling og i hvilken styrke det er tilsat.

Der findes desværre mange der tilføjer så lidt, at det er ligegyldigt, men de vil bare kunne skrive det på deres sæk. Sørgeligt men sandt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...