Hop til indhold

Når græsplænen skal gødes....


Annette
 Share

Recommended Posts

Nu skal græsplænerne, forhåbentlig, snart gødes (forsvind Kong Vinger, kom frisk Frøken Forår) og så tænker jeg.....hvad gør man når man har en græsædende hund?

 

Jeg er virkelig bekymret for at han får spist en masse gødning. Ved godt det helst skal strøes ud lige inden et regnskyl, men syntes ofte der er en rest tilbage selv efter et godt regnskyl.

 

Da jeg har en ret stor græsplæne, vil det blive for omkostningstungt at gøde med flydende gødning.

Hvad gør I andre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg havde en græsplæne blev den gødet med sådan noget staldgødning der var granuleret som piller - mine hunde spiser også græs , men de tager kun det meget grove ( det samme som katte tager ) og de æder et strå af gangen. Tror ikke det skader så meget hvis de æder noget af det der staldgødning som hvis det er kunstgødning du bruger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmmm, tror jeg deler den i 2. Han æder strå, rødder og hele jordklumpen. Underligt nok har han aldrig dårlig mave.

Men vil da lige undersøge hvad flydende gødning koster. Vores plæne er i forvejen et mareridt og det er egentlig for meget

sagt at kalde den for en græsplæne. Det er mere en mospude med lidt græs i. Og det er på ca.alle 500 m2.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Hmmmm, tror jeg deler den i 2. Han æder strå, rødder og hele jordklumpen. Underligt nok har han aldrig dårlig mave.

Men vil da lige undersøge hvad flydende gødning koster. Vores plæne er i forvejen et mareridt og det er egentlig for meget

sagt at kalde den for en græsplæne. Det er mere en mospude med lidt græs i. Og det er på ca.alle 500 m2.

 

Plæneluftning, mos skal fjernes, ikke gødes :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja. Bliver også gjort. Har sådan en maskine der både lufter og fjerner mosset. Men det er standhaftigt, det mos.

Der er kun ét godt ved mos.............det dejligt blødt.

Faktisk er mos på en måde bedre end græs... Det er dejligt blødt som du selv siger, og så skal det ikke slås som med græs... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til blomsterne bruger jeg også sådan noget dyrelort der er presset til piller. Det smager dejligt, synes Bella:mums:

 

Og så er jeg LYKKELIG! Jeg har netop for et par uger siden

opdaget at vi endelig, efter 4 år, har mos i plænen:-) Glæder mig til det har spredt sig over det hele, og vi har en flot, grøn og blød plæne:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi, bl.a. derfor jeg flyttede ud på landet! :drille: Da jeg havde hus i byen var min have ét stort "bordercolliespor", som vi kalder det, søsters have ser lige sådan ud... :roll:

 

Hehe lige præcis. Oh well, jeg eeelsker at så græs, synes det er så hyggeligt - og hundene elsker at hjælpe til med at stampe (læs: ligge oveni og rulle rundt/sove middagslur på det friske jord).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...