Hop til indhold

Kan en hund dø af at blive behandlet mod lopper?.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Jeg så i Brugsen at Autan har lavet en "flåt væk" til mennesker, tror ikke at den er sådan langtidsvirkende, men ville i overveje at bruge sådan noget til jeres hund? det er got nok en halvdyr løsning, men tænker at den er bedre end de langtidsvirkende :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 88
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hun har skrevet at det drejede sig om Frontline ;-)

 

Ja, og det er også derfor jeg nævner det. MEN vi kan jo sagtens sidde herinde og sige et så kendt produkt er farligt, vi kan intet gøre uden beviser. Derfor synes jeg at det er grotesk at man som hunde ejer kan sidde med beviser og vælge ikke at gøre noget. Det må jeg ærligt indrømme at jeg synes er... Ja jeg ved det ikke... Men hvis min hund blev obduceret og jeg havde et fysisk bevis i form af en rapport der viste at den var død af dette produkt, så ville jeg da som det første smide det i medierne osv. og sørge for at det blev kendt i hele landet at dette produkt altså ER dødeligt. Det synes jeg da at som hunde elsker er det mindste man kunne gøre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Hvordan du fortolker hvad jeg skriver det er helt op til dig. Jeg skriver blot at hvis advarslen om et loppe middel til hunde ikke høre til på et hundeforum, hvor høre det så til henne???????

 

Jeg kender ikke til nogen sag og hvorfor man dog skulle dysse det ned, det er der jo (i mine øjne) ingen grund til, hvis der ER en sag. Personligt ville jeg aldrig selv bukke mig hvis jeg vidste der fandtes et livsfarligt produkt der slog sunde og raske hunde ihjel!

 

Synes det er helt underligt at man ikke slår det stort op hvis man virkelig mener at den slags produkter slår raske dyr ihjel. Det er jo ulovligt!

 

Ja jeg er dybt rystet over at man kan gå med den viden uden at gøre noget ved det! Jeg ville personligt bruge alt min energi på at få det budskab ud hvis jeg havde dokumentationen for det!

Skal jeg forstå det sådan at du er dybt rystet over at jeg i cirka 3 år har vidst det her og så ikke fortalt det ?

Det er ikke min opgave at udlevere personlige følsomme oplysninger. Jeg syntes det er nok den pågældende familie mistede et højt elsket familie medlem. Folk må da selv om hvad de vil bruge - hvis de vil bruge giftige kemikalier på deres hunde eller dem selv - det står dem frit for - Frontline og lign er giftigt i mine øjne og burde forbydes - igen jeg fatter ikke at nogen vil bruge det på deres hunde og så tro at det skam er i orden - enhver kan da regne ud at det er det ikke!!

 

PS. Har ikke læst dine sidste indlæg - kan godt se det ikke er mig du er ude efter :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal jeg forstå det sådan at du er dybt rystet over at jeg i cirka 3 år har vidst det her og så ikke fortalt det ?

Det er ikke min opgave at udlevere personlige følsomme oplysninger. Jeg syntes det er nok den pågældende familie mistede et højt elsket familie medlem. Folk må da selv om hvad de vil bruge - hvis de vil bruge giftige kemikalier på deres hunde eller dem selv - det står dem frit for - Frontline og lign er giftigt i mine øjne og burde forbydes - igen jeg fatter ikke at nogen vil bruge det på deres hunde og så tro at det skam er i orden - enhver kan da regne ud at det er det ikke!!

 

PS. Har ikke læst dine sidste indlæg - kan godt se det ikke er mig du er ude efter :oops:

 

Jeg forstår dig 100%, jeg ville heller aldrig gå ud med en anden persons oplysninger, det er deres dag, og folk kan jo have grunde til at de ikke har lyst til at have det offentlig gjort... Men personligt ville jeg bare selv have stået frem med det, hvis det var min hund... Men jeg ville også blive dybt rystet og ked af det hvis en anden stod frem med hvad der skete med min hund. Så jeg kan 100% godt forstå du ikke står frem med det!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Tillad mig lige et par dumme spørgsmål :oops: Tic spray? Hvad er det? Og det der æblecider eddike, sprøjter du det bare på hunden eller hvad? :genert: Nu har jeg heldigvis ikke haft behov for at komme loppemidler på min hund, min dyrlæge anbefalede mig at vente med at behandle til der rent faktisk VAR noget at behandle, for som han sagde "det er et giftmiddel og du er sådan en der kommer til at have hunde hele livet, så du vil komme alt for meget i berøring med det, når du rører ved hundene". Han var fantastisk :lun: Nå, det var et sidespring, det jeg ville sige var, at det da vil være skønt at have et ikke-giftigt alternativ, så du må meget gerne uddybe ovenstående :-D

 

Tic spray er en ugiftig spray baseret på planter/urter som man kan spraye hunden over med for at forhindre utøj i at sætte sig fast

Ticspray.jpg

 

Æble cider eddike gives indvortes - mine beagler får hver dag 2 dessert skeer over deres mad. Det har de fået gennem mere end 1 år og hele sidste år havde vi ingen flåter. Æble cider har en række forskellige egenskaber og kan også anvendes forebyggende mod gigtlidelser f.eks.

Hvis hunden bliver angrebet af svamp i øret kan man tørre det ydre øre af i eddiken - Oscar har haft så fine ører det seneste ½ år ingen øreproblemer og han har ind i mellem været hårdt ramt af svamp i ørerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Jeg forstår dig 100%, jeg ville heller aldrig gå ud med en anden persons oplysninger, det er deres dag, og folk kan jo have grunde til at de ikke har lyst til at have det offentlig gjort... Men personligt ville jeg bare selv have stået frem med det, hvis det var min hund... Men jeg ville også blive dybt rystet og ked af det hvis en anden stod frem med hvad der skete med min hund. Så jeg kan 100% godt forstå du ikke står frem med det!!

 

Ok - personlig ville jeg også gøre en sag ud af det hvis det havde været en af mine. Min opdrætter var rimelig rystet over det - det var en af "hendes" hunde - den var sund og rask og ikke så gammel - en stor hvalp - men da der både var en ejer og en dyrlæge inde i billedet kunne hun heller ikke rigtig gøre noget - for tror hun ville have reageret på den her sag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes rigtig mange alternative muligheder for at forebygge loppeangreb.

Min hund gik med en Tic-clip i halsbåndet, og var loppe-fri i 9 mdr., men i forb. med vores flytning sidste sommer blev han meget stresset, og det er mit indtryk, at sådanne ting kan gøre, at en hund er mere modtagelig for bl.a. lopper.

 

Og det er mit indtryk, at hvis man først er angrebet af lopper, så er det desværre ikke nok med de alternative muligheder.

 

--------------------------------------------------------------------

 

Jeg har skrevet om min oplevelse flere steder på internettet, ikke for at hænge de enkelte produkter ud, for hvis man har en hund, som kan reagere negativt på giftige pour-on produkter, så tror jeg, at det ene produkt kan være lige så skadeligt som det andet, men mere for, at gøre hundeejere obs på, at det kan gå helt galt.

 

Min konklusion er, at hvis man én gang oplever, at hunden reagerer på et giftigt pour-on produkt (f.eks. med rastløshed), så bør man ikke igen anvende et giftigt pour-on produkt på denne hund.

 

-----------------------------------------------------------------------

 

Min tidligere hund, som også var en schipperke, blev hele sit liv behandlet med X-spot, og nu har jeg fået oplyst, at X-spot netop blev fjernet fra markedet fordi der var form mange problemer med det.

 

Iflg. min tidligere dyrlæge er det Bay-Vantic, der opleves flest problemer med i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da ret vildt. Altså jeg tror på jer som skriver.

 

Jeg tænker bare, hvordan ved man på forhånd om ens hund vil kunne tåle det?? :shock: Er det bare noget man må gamble med? Eller skal man teste med en lille smule først, ligesom der jo egentlig også står på hårfarvningsprodukter.

 

Det er jo det, der er problemet.

 

Og jeg tror ikke, at man får noget ud af, at teste, som med hårfarver.

 

For min hunds vedkommende havde han fået Bay-Vantic mange gange før han reagerede på det.

Prac-tic havde han også fået flere gange før han reagerede.

Activyl reagerede han på 2. gang han fik det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Halfdan bliver temmelig syg af advantage. Første gang var vi tæt på at tage ham til dyrlæge, men hjemmebehandlede som vanligt, og han fik det bedre. Først anden gang forstod jeg sammenhængen. Det drejer sig om 2-3 dage med opkast og hvad der virker som kvalme og ubehag. Han har ingen reaktion på de andre loppemidler på markedet. Med hans forgiftningssymptomet undrer det mig ikke, at nogle hunde kan blive dødeligt forgiftede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja en hund kan dø af loppemidler - hvis den er allergisk overfor loppemidlet kan den udvikle anafylaktisk chock og dø af det!

det kan mennesker også hvis man indtager noget man er allergisk overfor feks hvepse / bistik , det er bestemt noget man skal tage alvorligt.

jeg komer lidt pebermynteolie bag ørene + i lysken og omkring navlen på Tot , det er ugiftigt og har hidtil holdt lopper væk, HAN HADER DET !

det kan købes hos Matas.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja en hund kan dø af loppemidler - hvis den er allergisk overfor loppemidlet kan den udvikle anafylaktisk chock og dø af det!

det kan mennesker også hvis man indtager noget man er allergisk overfor feks hvepse / bistik , det er bestemt noget man skal tage alvorligt.

jeg komer lidt pebermynteolie bag ørene + i lysken og omkring navlen på Tot , det er ugiftigt og har hidtil holdt lopper væk, HAN HADER DET !

det kan købes hos Matas.

 

Det behøver ikke, at handle om allergi.

Loppemidlerne indeholder jo gift, for Activyl's vedkommende indeholder det isopropylalkohol, som ved gentagen eksponering kan påvirke lever og nyrer.

Ergo er der tale om en reel forgiftning, og altså ikke allergi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Grundlæggende kan jeg godt forstå i er forbeholden og så alligevel ikke! Jeg forstår nemlig ikke hvorfor nogen gladeligt bruger den slags kemiske ting på jeres hunde - jeg mener I ville vel heller ikke dryppe det i nakken på jer selv?

 

Jeg tænker også meget at vores hunde IKKE kan fortælle os om de rent faktisk har det godt ved at få det her skidt dryppet i nakken - hvad sker der i kroppen på lang sigt - syntes det er noget enhver hundeejer bør tænke på.

Okay jeg er en "tøs" på det område - og anser den slags ting som farlige og udnødvendige, når der findes så mange andre naturlige ting man kan bruge i stedet. Jeg ser også at vi snart vil stå med et resistent problem - at det ikke længere virker på lopper/flåter.

Hvis man efter en halv times gåtur kan pille 20 flåter af sin hund, så bliver man mindre tøset lover jeg dig. Jeg sætter risikoen ved at dryppe kemikalier i nakken på hunden op mod risikoen for flåtoverførte sygdomme,.. så er der jo ikke noget at være i tvivl om. Og så skal man altså huske på at hunde lever så kort tid at de kan nå at dø af alderdom inden deres organer tager skade.

Jeg har prøvet rigtig mange produkter og intet har effekt på de flåter der bor i min skov. :vedikke:

 

Den føromtalte beagle blev obduceret derfor ved jeg det var brugen af det her loppemiddel

Ved du hvorfor dyrlægen ikke har reageret på resultatet?. Det skal vedkommende, så vidt jeg ved.

 

Tak for advarslen! :kys: Dejligt at din bedre halvdel syntes at du skulle dele oplysningen :5up: Frontline er hermed bandlyst for mit vedkommende!

Hold your horses, Nollike. Frontline er faktisk et af de milde produkter.

 

Men det vel fordi det går i blodbanen

Hvis det er Frontline du taler om, så går det ikke i blodet men i fedtvævet.

 

For min hunds vedkommende havde han fået Bay-Vantic mange gange før han reagerede på det.

Prac-tic havde han også fået flere gange før han reagerede.

Activyl reagerede han på 2. gang han fik det.

Jeg forstår bare ikke hvorfor din dyrlæge ikke undersøgte din hund ordentligt. Det er da ikke almindeligt at en hund lever flere år med jævnlige, tilbagevendende symptomer på forgiftning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man efter en halv times gåtur kan pille 20 flåter af sin hund, så bliver man mindre tøset lover jeg dig. Jeg sætter risikoen ved at dryppe kemikalier i nakken på hunden op mod risikoen for flåtoverførte sygdomme,.. så er der jo ikke noget at være i tvivl om. Og så skal man altså huske på at hunde lever så kort tid at de kan nå at dø af alderdom inden deres organer tager skade.

 

Personligt nåede jeg dertil, at hvis vovse fik en flåt-overført sygdom, så måtte vi tage den derfra, og evt. lade hans liv slutte dér.

Hold your horses, Nollike. Frontline er faktisk et af de milde produkter.

 

Iflg. min klinik-manageren hos min daværende dyrlæge skulle activyl være så uskadeligt, at hunden kunne æde det uden, at blive syg af det.:stupid:

 

 

Hvis det er Frontline du taler om, så går det ikke i blodet men i fedtvævet.

 

 

Jeg forstår bare ikke hvorfor din dyrlæge ikke undersøgte din hund ordentligt. Det er da ikke almindeligt at en hund lever flere år med jævnlige, tilbagevendende symptomer på forgiftning.

 

Hvilke undersøgelser mener du, der burde være lavet?

 

Det største problem, for mig, har nok været, at div. fagpersoner ikke helt har troet på, at det

var loppemidlerne han blev syg af.

Jeg kan da heller ikke bevise, at det forholdt sig sådan, men ud fra hans reaktioner finder jeg det yderst sandsynliggjort, at det var loppemidlerne han blev syg af.

Jeg har skrevet nærmere om det tidligere i tråden her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår nemlig ikke hvorfor nogen gladeligt bruger den slags kemiske ting på jeres hunde - jeg mener I ville vel heller ikke dryppe det i nakken på jer selv?

Jeg tænker også meget at vores hunde IKKE kan fortælle os om de rent faktisk har det godt ved at få det her skidt dryppet i nakken - hvad sker der i kroppen på lang sigt - syntes det er noget enhver hundeejer bør tænke på.

 

Folk må da selv om hvad de vil bruge - hvis de vil bruge giftige kemikalier på deres hunde eller dem selv - det står dem frit for - Frontline og lign er giftigt i mine øjne og burde forbydes - igen jeg fatter ikke at nogen vil bruge det på deres hunde og så tro at det skam er i orden - enhver kan da regne ud at det er det ikke!!

 

Jeg vil bare sige når man står med en hund der lider ekstremt under loppeallergi, så hun nærmest kløer sig selv til blods... Så tøver vi på ingen måde, med at gøre alt for at komme af med de satans lopper. Udover det har hverken vores nuværende eller tidligere hunde haft nogle gener ved brugen af loppekurer når det altså var nødvendigt. Jeg har derudover ikke tal på hvor mange andre alternativer vi har prøvet af på Nova, med loppeallergi.. Uden nogen som helst resultater :???: Vi er endelig nået frem til midlet der virker, som er et loppehalsbånd på recept fra vores dyrlæge af. Og ja, der er gift i det... men et liv med evig kløe samt en masse gener og kæmpe risiko for infektion eller et liv hvor hun render rundt med sit halsbånd og ingen gener har men risikere at blive udsat for en smule gift... Så har vi ikke svært ved at tage valget.. Derudover er hun under nøje kontrol af vores dyrlæge, så jeg føler mig helt tryg ved det

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil bare sige når man står med en hund der lider ekstremt under loppeallergi, så hun nærmest kløer sig selv til blods... Så tøver vi på ingen måde, med at gøre alt for at komme af med de satans lopper.

 

Jeg forstår dig så udmærket.:bighug:

Har du prøvet med Tic-clip: https://www.google.dk/search?q=tic+clip&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=da&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=NglYUYq7EsnLhAe4qYHoBQ&biw=1280&bih=854&sei=OAlYUYz2Oce0tAbewYHgAg

Den holdt min hund loppe-fri i 9 mdr., indtil han blev stresset p.g.a. vores flytning.

 

Hvis min, nu døde, hund havde haft loppeallergi oveni, så aner jeg da slet ikke hvad jeg skulle have gjort.

 

Rigtig mange hunde ser jo ud til, at leve fint med div. giftige loppemidler, endda også nogle af de produkter, som ender med, at blive fjernet fra markedet p.g.a. problemer.

 

Min personlige holdning er, at med min nye hund vil jeg prøve, at undgå de giftige midler, som skal på hunden.

På hunden vil jeg prøve med et eller andet ugiftigt, der er rigtig mange muligheder, som jeg har læst om på netter, nogen lyder mere "langhåret" end andre, men fælles for dem er, at de er uskadelige for hunden.

F.eks.: Lopper hos hund og kat – Diagnose, forebyggelse og behandling af hundelopper og kattelopper

"For hundeejere er det derudover også muligt at anvende et ravhalsbånd. Ravhalsbåndet fungerer efter sigende ved, at der opbygges let statisk elektricitet, der får lopperne til at holde sig væk. Effekten vokser over tid, hvorfor hunden vil blive mere og mere immun over for loppeangreb. Af samme grund bør halsbåndet ikke tages af, da det forringer den langsigtede effekt. "

Jeg har bestilt nogle små rav-perler, forventer de kommer når påsken er overstået.

Hvis de ikke har nogen effekt, så kan de jo altid bruges i smykke-fremstilling. ;)

 

Derudover vil jeg se, om jeg kan finde en god spray til omgivelserne, lige pt har jeg kig på Kvit D: - Bayer Garden

 

Hvis nogen af jer har kendskab til et produkt indeholdende methopren, så vil jeg rigtig gerne høre om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

NEJ jeg aner intet om hvad den dyrlæge gjorde i den sag om den døde beagle! - det er ikke en sag jeg har haft noget personlig at gøre med - men blot oplysninger jeg har fra min opdrætter

 

Og så vil jeg sige til de der er skeptiske - hvilket man naturligvis har lov at være ;-) at jeg skam også har kæmpet med lopper og flåter. For bare et par år siden kunne jeg daglig pille div. flåter af mine hunde - det behøver jeg ikke bekymre mig om mere (selvom jeg ser dem efter hver dag)

Min dalmatiner havde loppeallergi i svær grad og da han samtidig var allergisk over for rigtig mange ting kunne der ikke blive tale om at anvende giftige kemikalier på ham - hvorfor skulle jeg løbe den risiko når jeg kunne behandle ham med natur midler?

Jeg kan godt dokumentere at tic-clip virker - det er prøvet af på Charlie og Oscar - men hunden skal gå med den i halsbåndet hele tiden ellers virker det ikke. Jeg bruger det så ikke mere da ingen af mine hunde har halsbånd på hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt dokumentere at tic-clip virker - det er prøvet af på Charlie og Oscar - men hunden skal gå med den i halsbåndet hele tiden ellers virker det ikke. Jeg bruger det så ikke mere da ingen af mine hunde har halsbånd på hjemme.

 

Jeg forstår dig så udmærket.:bighug:

Har du prøvet med Tic-clip: https://www.google.dk/search?q=tic+clip&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=da&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=NglYUYq7EsnLhAe4qYHoBQ&biw=1280&bih=854&sei=OAlYUYz2Oce0tAbewYHgAg

Den holdt min hund loppe-fri i 9 mdr., indtil han blev stresset p.g.a. vores flytning.

 

Ingen virkning her... De har og går begge to med deres tic-clip siden i sommers, træls nok uden virkning.... Men heldigvis har vi kunne være loppefri siden halsbåndet kom på, vi har set en enkelt loppe siden, som var på flugt :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilke undersøgelser mener du, der burde være lavet?

 

Det største problem, for mig, har nok været, at div. fagpersoner ikke helt har troet på, at det

var loppemidlerne han blev syg af.

Jeg kan da heller ikke bevise, at det forholdt sig sådan, men ud fra hans reaktioner finder jeg det yderst sandsynliggjort, at det var loppemidlerne han blev syg af.

Jeg har skrevet nærmere om det tidligere i tråden her.

 

NEJ jeg aner intet om hvad den dyrlæge gjorde i den sag om den døde beagle! - det er ikke en sag jeg har haft noget personlig at gøre med - men blot oplysninger jeg har fra min opdrætter

 

Så vi har stadigvæk ikke nogen herinde som kan smide et bevis på bordet og sige "Det var det, færdig bum" ?

 

Jeg er helt enig i at en hund der er allergisk kan (selvfølgelig) dø af det, på lige fod som man kan dø af alle de andre ting man er allergiske overfor.

 

Og det er selv klart skadeligt at overdosere sin hund med loppemidler, men jeg tror stadig ikke på at 100% korrekt brug af et godkendt loppemiddel kan slå hunden ihjel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Så vi har stadigvæk ikke nogen herinde som kan smide et bevis på bordet og sige "Det var det, færdig bum" ?

 

Jeg er helt enig i at en hund der er allergisk kan (selvfølgelig) dø af det, på lige fod som man kan dø af alle de andre ting man er allergiske overfor.

 

Og det er selv klart skadeligt at overdosere sin hund med loppemidler, men jeg tror stadig ikke på at 100% korrekt brug af et godkendt loppemiddel kan slå hunden ihjel.

 

Okay hvad havde du så forventet?

Uanset om jeg havde beviser eller ej så havde jeg ikke lagt dem herinde på forum! - Grunden er simpel og handler om person beskyttelse - jeg ville da ikke finde mig i at nogen lagde beviser på noget som handlede om mig eller en af mine hunde.

Kan godt se jeg har spildt min tid på sagen om beaglen. Alt medicin uanset hvad det drejer sig om har bivirkninger - noget dukker hurtig op mens andet er flere år om at dukke op - så om åre skal der nok dukke noget op på de her loppemidler, det er jeg ret sikker på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay hvad havde du så forventet?

Uanset om jeg havde beviser eller ej så havde jeg ikke lagt dem herinde på forum! - Grunden er simpel og handler om person beskyttelse - jeg ville da ikke finde mig i at nogen lagde beviser på noget som handlede om mig eller en af mine hunde.

Kan godt se jeg har spildt min tid på sagen om beaglen. Alt medicin uanset hvad det drejer sig om har bivirkninger - noget dukker hurtig op mens andet er flere år om at dukke op - så om åre skal der nok dukke noget op på de her loppemidler, det er jeg ret sikker på.

 

Nej, jeg er bare typen der måske helst vil at der er noget... bevis.. Og ikke bare.. Nogen som kender nogen, som kender nogen.. Der med stor sandsynlighed har prøvet noget....

 

Altså jeg ved bare hvordan sager oftest bliver overdrevent, og hvordan mennesket af natur vil finde grunde til hvorfor ting sker... Og derfor kan jeg, personligt, ikke bruge det til noget at ens hund med stor sandsynlighed er død af det... Den kan også være død af alt muligt andet...

 

Jeg siger ikke at folk lyver... Men jeg kan ikke bruge folks teorier til noget... Bare fordi folk selv er overbevist om at der er sket noget, behøves det ikke at være det der rent faktisk er sket....

 

Vi er alle enige om at det er logisk at gift er farligt, det skal vi jo ikke diskutere i lang tid før end vi er enige om.... Men spørgsmålet er: Kan en hund dø af at blive behandlet (korrekt) imod lopper?

 

Vi har ingen beviser for det. Folk har hørt en masse. Men vi har ingen beviser. Vi kan sagtens blive enige om at gift ikke er sundt... Men vi har ingen beviser for en korrekt dosis er dødelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...