Hop til indhold

Lå lå lå, hvem har den bedste hund? Det har JEG! Men Zylkene??


Louisen
 Share

Recommended Posts

Det går s... godt med Taikis adfærdstræning over for andre hanhunde, hans tolerancetærskel flyttes hele tiden.

Og så er jeg også blevet bedre til at være en bisse på hans vegne. "Vi hilser ikke!" - "Kald din hund til dig NU!" :nar:

 

 

Nå, men adfærdsbehandleren anbefalede faktisk en periode hvor Taiki får Zylkene om morgenen, og Bachs blomstermedicin inden tur, så han bliver nulstillet ift. stress.

 

Jeg kan sagtens se hendes pointe, men er lidt luren ved at medicinere min hund. Hvad er jeres erfaring med Zylkene, er det farlige sager eller okay?

 

Ville I selv prøve det i en periode, for at give (adfærds)træningen et boost?

 

 

Min kæreste har ferie efter påske, så der ville jeg starte op med det. Så er Taiki aldrig alene, "just in case". Desuden skal vi have renoveret badeværelse, så jeg tænker at det ikke skader, at Taiki får lidt hjælp til at chillax'e, når der kommer håndværkere og render rundt, og forstyrrer hans "ordnung muss sein" OCD . :mrgreen:

- Omvendt kan det netop gøre det til en dårlig idé, fordi der sker for meget nyt.

 

 

PS. Vi spærrer ud til entréen/bad/køkken vha. et børnegitter, så Taiki kan se hvad der foregår, men kan ikke gå i vejen. Og min kæreste er som sagt hjemme i denne periode til at håndtere det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går s... godt med Taikis adfærdstræning over for andre hanhunde, hans tolerancetærskel flyttes hele tiden.

Og så er jeg også blevet bedre til at være en bisse på hans vegne. "Vi hilser ikke!" - "Kald din hund til dig NU!" :nar:

 

 

Nå, men adfærdsbehandleren anbefalede faktisk en periode hvor Taiki får Zylkene om morgenen, og Bachs blomstermedicin inden tur, så han bliver nulstillet ift. stress.

 

Jeg kan sagtens se hendes pointe, men er lidt luren ved at medicinere min hund. Hvad er jeres erfaring med Zylkene, er det farlige sager eller okay?

 

Ville I selv prøve det i en periode, for at give (adfærds)træningen et boost?

 

 

Min kæreste har ferie efter påske, så der ville jeg starte op med det. Så er Taiki aldrig alene, "just in case". Desuden skal vi have renoveret badeværelse, så jeg tænker at det ikke skader, at Taiki får lidt hjælp til at chillax'e, når der kommer håndværkere og render rundt, og forstyrrer hans "ordnung muss sein" OCD . :mrgreen:

- Omvendt kan det netop gøre det til en dårlig idé, fordi der sker for meget nyt.

 

 

PS. Vi spærrer ud til entréen/bad/køkken vha. et børnegitter, så Taiki kan se hvad der foregår, men kan ikke gå i vejen. Og min kæreste er som sagt hjemme i denne periode til at håndtere det.

Zylkene sælges som kosttilskud, så det er nok lidt meget at tale om medicinering. Jeg kender tilfælde hvor kombínationen af Zylkene og blomstermedicin har givet god effekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Zylkene + baldrian har også en god effekt.

 

Hvilken Bachs er det han skal have?

 

Min adfærdsbehandler var ikke helt inde i det, så hun ville ikke udtale sig om det. Hun ville gerne have, at jeg selv søgte information om det fra kyndigere mennesker, for hun ville ikke risikere at rådgive forkert. Hun vidste bare, at andre har haft gavn af at bruge Bachs og hun anbefalede noget mildt beroligende, for at komme Taikis stress til livs.

 

Det har jeg respekt for, så jeg skal have snakket med nogen, der har forstand på det. Det er måske dig? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Min adfærdsbehandler var ikke helt inde i det, så hun ville ikke udtale sig om det. Hun ville gerne have, at jeg selv søgte information om det fra kyndigere mennesker, for hun ville ikke risikere at rådgive forkert. Hun vidste bare, at andre har haft gavn af at bruge Bachs og hun anbefalede noget mildt beroligende, for at komme Taikis stress til livs.

 

Det har jeg respekt for, så jeg skal have snakket med nogen, der har forstand på det. Det er måske dig? :-D

 

Egentlig ikke, Bachs er ikke mit område, men deres Rescue virker godt på stress og er ligeledes angstdæmpende ved jeg af egen erfaring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min adfærdsbehandler var ikke helt inde i det, så hun ville ikke udtale sig om det. Hun ville gerne have, at jeg selv søgte information om det fra kyndigere mennesker, for hun ville ikke risikere at rådgive forkert. Hun vidste bare, at andre har haft gavn af at bruge Bachs og hun anbefalede noget mildt beroligende, for at komme Taikis stress til livs.

 

Det har jeg respekt for, så jeg skal have snakket med nogen, der har forstand på det. Det er måske dig? :-D

Jeg kan se du bor på Nørrebro - min dyrlæge ; www.jagtvejensdyreklinik.dk bruger blomstermedicin , jeg har dog aldrig brugt det til mine hunde , men måske kan hun hjælpe dig ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er hun sød og god? Jeg er glad for min dyrlæge, men åben over for andre muligheder.
Ja DET er hun , ialt fald efter min mening - og hun sender folk videre hvis det er noget hun ikke selv kan klare , fks da Tot som hvalp havde en vedvarende halsbetændelse sendte hun os hurtigt videre til landbohøjskolen, det virker ikke som om hun forsøger at "dokterere" på din hund hvis hun ikke kan klare det - det lyder forkert når jeg prøver at beskrive det men jeg kan ikke forklare det anderledes. Da jeg fornylig fik aflivet Racer brugte hun al den tid som vi ( jeg ) havde brug for , og forsøgte ikke at overtale mig til at lade ham leve videre , selvom det sikkert havde betydet at hun kunne have tjent penge på os fordi han så måske ville have haft brug for mange flere dyrlægebesøg .

jeg kan ikke forklare det anderledes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er lidt i chok herhjemme.

 

Taiki er startet på Zylkene og hold da ferie. INGEN reaktion på andre hanhunde, kun hvis de kommer helt hen til ham og så nøjes Taiki med at knurre, han gør ikke udfald som før.

 

Det går op for os, hvor stresset han egentlig har været, når vi ser forskellen på før og nu.

 

Vi minder os selv om, at Zylkene kun er en midlertidig løsning, mens vi giver den en skalle med træningen og viser Taiki, at han opnår det samme ved at være rolig og fokuseret på os, som ved at være sur, og fokuserer han på os er der ydermere godbidder. Så det betaler sig bedst.

 

Vi håber så, at vi den næste tid kan give ham så mange positive oplevelser med det, at han "glemmer" sin gamle vane med at være et surt løg, og i stedet gør det, vi træner nu, med at dutte på hånd og holde fokus på os.

 

 

Det eneste minus er, at han kun kan gå kortere ture nu, for han bliver hurtigere træt. Men pyt, vi tager bare hensyn og hvis jeg vil lidt længere væk end vi plejer, tager jeg bare ladcyklen med. Så kan Prins Taiki ride i karet ud og hjem, så vi sparer lidt på hans kræfter. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...