Hop til indhold

Hjælp til lækkert velsmagende foder til meeeeget kræsne hunde


Trinek
 Share

Recommended Posts

Her er det spis din mad eller sult! Jeg skifter lidt variant en gang imellem.

 

Jeg nægter at tro på at en hund kan sulte sig ihjel hvis den har mad til rådighed!

 

Til gengæld tror jeg på at de kan kringle ejeren hvis de får lov!

 

Sådan har jeg også tænkt engang, jeg ser dog noget anderledes på det nu.

 

Jeg mener at hunde som ikke får det de har behov for ofte vil spise et nyt produkt nogle dage, så de kan klare sig og herefter takke nej.

Jeg har haft fodret en årerække med et foder som jeg dengang troede var det ypperste blandt foderprodukter og min lab åd det fint, hvorimod min cairn kun lige tog af det så hun kunne holde den gåernde. Hun var altid skrabet at mærke på. Jeg prøvede en masse forskelige teorier om hvordan jeg skulle få hende til at æde, men intet virkede.

 

Først den dag jeg gik over til hjemmelavet foder spiste hun godt og tog det på hun manglede.

 

Med Pelle oplever jeg det samme, mange nye produkter spiser han fint et par dage og derefter er han ikke interesseret. Så kan man kalde det kræsenhed, men jeg tror ikke det bare er det.

Nu fungerer han fint på hjemmelavet + allergifoder. Allergifoderet har han efterhånden fået et par år uden at blive træt af det og min teori er at han intuitivt ved at han har brug for dette foder. Så selv om han altså får det lækreste hjemmelavede mad spiser han også det kedelige tørfoder.

 

Der er ingen tvivl om, at hunde hurtigt kan lære at blive kræsne og vente til vi serverer livretten, jeg mener bare man skal passe på ikke at konkludere at det kun er kræsenhed der ligger bag spisevægring hos ens hund. Hvis en hund ikke ser et produkt som mad vil den ikke spise det som mad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er det spis din mad eller sult! Jeg skifter lidt variant en gang imellem.

 

Jeg nægter at tro på at en hund kan sulte sig ihjel hvis den har mad til rådighed!

 

Til gengæld tror jeg på at de kan kringle ejeren hvis de får lov!

 

tjae.. den holdt jeg også på i en måned da Boris fik james wellbelowed. Det resulterede i at min lille 6 kgs hund tabte 900g og hvad var der så sket hvis jeg havde trukket den en måned mere?

 

det synes jeg ikke er i orden og gør det ikke igen. så hellere variere med foderet. Så jeg tror ikke på, at han 'bare'gjorde det for at kringle mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ikke korn, ko og gris?

 

Du har en lille hund, så jeg ser ikke manglende fryserplads som en årsag til ikke at fodre råt, hvis det er det du vil. Du kan købe frisk kød i supermarkedet til nogle dage af gangen. Det gør jeg til det hjemmelavede foder.

 

Tro mig. Der er ikke mere plads i min fryser:blink:

Korn, Ko og gris, er jeg blevet frarådet af dyrlægen. Det har noget med hendes ører at gøre.:5up:

 

Her er det spis din mad eller sult! Jeg skifter lidt variant en gang imellem.

 

Jeg nægter at tro på at en hund kan sulte sig ihjel hvis den har mad til rådighed!

 

Til gengæld tror jeg på at de kan kringle ejeren hvis de får lov!

 

Tror heller ikke hun sulter sig, men tror hun er kørt træt i det hun får. Er sikker på hun ville spise, hvis hun blev sulten nok:mrgreen:

 

Jeg er klar over at du skriver ingen fisk, er det pga. af allergi, eller?

 

Synes dog alligevel jeg vil dele Now! fordi det er små delikate stykker der dufter super godt. Der er ca. 2,5 % laks i, så måske er det udelukket?

04 Now Fresh! voksen 0,27kg - RigtigHundemad

 

Har lidt dårlig erfaring med fisk. Hun stank af sild, og havde laksefarvede poter og mundvige sidst:blink:

 

Jg siger jo netop at også jeg skifter variant ind i mellem fordi han også går af foderet fra tid til anden.. Men nu var issuet jo her at hunden stiller jeg til at gø af fryseren?

 

Det tror jeg er kringleri?

 

Det er det os. Hun er sikker på jeg kan trylle kyllinge halse ud til hende. :stupid:

 

 

Har fået arcana af Anne. Nu må vi se om det kan tænde hende. Ellers må jeg finde en fryser til skuret og sætte mig ind i det der Barf.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg variere fra måltid til måltid. Køber mange små poser ind i 2-4 kg x 6 forskellige varianter og opbevare 1 kg af alle 6 varianter fremme i lufttætte bøtter (sådan nogle til mel, havrrgryn mv). Det har fungeret for os i 1,5 år nu :-)

 

Til tider får hun også rå ben (typisk når svigerfar har nedlagt noget vildt) og lidt fra BARF butikken. Jeg bruger ca 1/2 skuffe i min lille fryser på råfodring.

 

Nala får Acana, TOTW, Wolfsblut, Essential, Olivers, Kingsmoore og Orijeen

 

Nalas yndlingsvarianter er Orijeen region red, Wolfsblut med laks og totw med grillet vildt.

Nala kan ikke lide Wolfsblut med ged og hest eller wolfsblut med hest (så jeg en anden nævnte) - hehe. Det er ikke let!

 

Foderxpressen plejer jeg at købe hos. De har små poser og prøveposer af det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tro mig. Der er ikke mere plads i min fryser:blink:

Korn, Ko og gris, er jeg blevet frarådet af dyrlægen. Det har noget med hendes ører at gøre.:5up:

 

Det jeg mener er, at kød kan holde sig nogle dage i køleskab og så er det jo bare at købe ind til vapse samtidig med at man køber ind til sig selv :vedikke: Det gør jeg, så det kan lade sig gøre :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg mener er, at kød kan holde sig nogle dage i køleskab og så er det jo bare at købe ind til vapse samtidig med at man køber ind til sig selv :vedikke: Det gør jeg, så det kan lade sig gøre :-)

 

Vil prøve at læse lidt om det Barf. Men er faktisk lidt bange for at starte. Tænk nu hvis ikke hun får det hun har brug for:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil prøve at læse lidt om det Barf. Men er faktisk lidt bange for at starte. Tænk nu hvis ikke hun får det hun har brug for:(

Hvis du ikke tør fodre med BARF som fuldkost, så kan du måske bare bruge det som supplement? Det gør jeg, fordi jeg for det første har det lidt ligesom dig og for det andet er det lidt for dyrt at fodre med fast, synes jeg.

 

Så Bobo får bare et råt ben engang imellem og får lidt rester af vores mad, hvis det er hundeegnet.

 

Ellers tror jeg ikke der sker så meget ved det, hvis du bare sørger for at sætte dig ind i det og variere det :-) Hvis man har en god grundviden om hundens kost og fordøjelsessystem, så tror jeg ikke det kan gå helt galt :-) Vi ved jo f.eks. også godt hvad der er sundt og godt for os at spise, men det betyder jo ikke, at vi sidder og laver madplaner udfra hvor mange vitaminer osv. man får i en given fødevare. Så det tror jeg egentligt heller ikke man behøver lave for sin hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du ikke tør fodre med BARF som fuldkost, så kan du måske bare bruge det som supplement? Det gør jeg, fordi jeg for det første har det lidt ligesom dig og for det andet er det lidt for dyrt at fodre med fast, synes jeg.

 

Så Bobo får bare et råt ben engang imellem og får lidt rester af vores mad, hvis det er hundeegnet.

 

Ellers tror jeg ikke der sker så meget ved det, hvis du bare sørger for at sætte dig ind i det og variere det :-) Hvis man har en god grundviden om hundens kost og fordøjelsessystem, så tror jeg ikke det kan gå helt galt :-) Vi ved jo f.eks. også godt hvad der er sundt og godt for os at spise, men det betyder jo ikke, at vi sidder og laver madplaner udfra hvor mange vitaminer osv. man får i en given fødevare. Så det tror jeg egentligt heller ikke man behøver lave for sin hund.

 

Vi giver også ben og kyllinge halse som "godbidder", men nok mest for at rense tænder og så tager det lidt længere at tygge.

Men Trille er sådan lidt grådig, så får hun det 2 dage i streg, så forventer hun det kommer hver dag.:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi giver også ben og kyllinge halse som "godbidder", men nok mest for at rense tænder og så tager det lidt længere at tygge.

Men Trille er sådan lidt grådig, så får hun det 2 dage i streg, så forventer hun det kommer hver dag.:damn:

 

Okay, du må jo prøve at se så :-D Jeg ved at de i rigtighundemad sælger det i sådan nogle praktiske pakker, som burde være ret nemt at finde plads til i fryseren eller køleskabet. Og mon ikke de også gør det andre steder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :bighug: Det var lige noget jeg kunne bruge når man bare føler det helt som en kamp der aldrig vil ende. Er virkelig nået dertil hvor jeg tror hun har en spiseforstyrrelse, hvis hunde da kan have det :(

 

Jeg har bestilt en masse prøveposer og fået smagsprøver fra folk i min omgangskreds. Hvis jeg finder et mirakel, så siger jeg til:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige hive denne her frem igen. Har nemlig fundet et foder hun kan lide. Det er bare langt fra det jeg havde regnet med.

Golden eagle blev desværre spyttet ud igen. Det var ellers lidt der jeg havde håbet vi var.

Men i ren frustration kørte jeg til dyrlægen og købte Kaya og mettes anbefaling.:mrgreen:

 

Vores superkræsne hund begyndte at spise tørfoder, da vi serverede hypoallergenic fra RC :confused: Hun synes det er dejligt lækkert, og hun har superfine pøller og lækker pels. Det er dog ikke kornfrit.

 

Og hun spiser det. Både ved fodersøg og af skålen.

I mine øjne ser det røvsygt ud, det er møgdyrt og der er ikke rigtig noget i, men det ryger lige ned:mrgreen:

Det kan være tingene ikke rigtig skal smage af noget, når man er lidt kræsen:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige hive denne her frem igen. Har nemlig fundet et foder hun kan lide. Det er bare langt fra det jeg havde regnet med.

Golden eagle blev desværre spyttet ud igen. Det var ellers lidt der jeg havde håbet vi var.

Men i ren frustration kørte jeg til dyrlægen og købte Kaya og mettes anbefaling.:mrgreen:

 

 

 

Og hun spiser det. Både ved fodersøg og af skålen.

I mine øjne ser det røvsygt ud, det er møgdyrt og der er ikke rigtig noget i, men det ryger lige ned:mrgreen:

Det kan være tingene ikke rigtig skal smage af noget, når man er lidt kræsen:vedikke:

 

Rigtig mange hunde kan godt lide RC - mine to elsker deres maxi, labrador og golden varianter, men de bliver hurtigt lidt runde på det.

 

Du kan med fordel købe hypo'en på MedicAnimal.com. Det er noget billigere end hos dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig mange hunde kan godt lide RC - mine to elsker deres maxi, labrador og golden varianter, men de bliver hurtigt lidt runde på det.

 

Du kan med fordel købe hypo'en på MedicAnimal.com. Det er noget billigere end hos dyrlægen.

 

Da hun flyttede ind, havde hun RC med, men hun gad ikke spise det, så har virkelig været igennem mange slags foder.

Men når jeg nu tænker tilbage, så kan det vel godt være en slags indflytter stress:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da hun flyttede ind, havde hun RC med, men hun gad ikke spise det, så har virkelig været igennem mange slags foder.

Men når jeg nu tænker tilbage, så kan det vel godt være en slags indflytter stress:hmm:

 

Det var nu også en anden variant forreste:mrgreen: Og hendes pels var lidt trist.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...