Hop til indhold

Hjælp til lækkert velsmagende foder til meeeeget kræsne hunde

Trinek
 Share

Recommended Posts

Trille har de sidste 7-8 måneder hun har boet her, fået forskellige foder varianter, med forskelligt resultat.

Nu er hun igen køre surt i et foder og nægter at spise. Hun nærmer sig foder skålen med et adr udtryk i øjenene, snuser og kigger fornærmet op, hvorefter hun stiller sig til at gø af fryseren.:???:

Vil rigtig gerne fodre hende råt, men som tingene er nu, har jeg simpelthen ikke fryseplads nok.

Nu har jeg brug for inspiration til et nyt foder:roll:

Kravene er; højt protein indhold, kornfrit, dog er havre ok, ikke fisk og ikke okse eller gris.

Vi har prøvet;

N&D no grain: lækker pels, men hun gad ikke spise det, uden det var blandet med vådfoder:roll:

Olivers med lam: Gad hun godt, men fik lidt tør hud:vedikke:

Royal Canin til små hunde: mega grim pels og vildt tør hud.:???:

Kingsmore+kingsmore Sport: fik vi hende ikke engang til at smage på.:shock:

Essentials er det sidste hun har fået, og det var fint de første par måneder, men nu er hun igen stoppet med at spise:hmm:

Er der nogen der kan trække joker op af ærmet og anbefale et lækkert foder, der smager og dufter vildt godt???

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja - jeg har jo kun rigtig god erfaring med at råfodre. Linus spiste kun så han lige kunne holde livet, og var alt for tynd, før han kom over på BARF.

Efter vi startede på dét, så har der kun været få dage hvor han ikke har spist. Han er blevet BARF'et siden 2009... ;-)

Hun ville elske Barf, men har simpelthen ikke fryseplads til det. Vi er 4 i familien, så fryseren bliver fyldt hver uge:???:

Hvis hun godt vil have Olivers, kan du måske supplere med lidt lakseolie, så hun ikke får så tør hud.

Ellers ville jeg nok bare skifte mellem de to mærker, som hun indtil videre gerne vil have. Evt. skifte lidt mellem de to producenters mærker og se om hun gerne vil have det :-)

Også en mulighed. Dog virker det til essentials sætter sig lidt i ørene og hun fik olie ved olivers, men ligemeget hjalp det.:vedikke: Jeg er heller ikke nem.

Golden Eagle med andog kartoffel... Flipsen elsker det :mums:

Er han også en småtspisende kræsenpind??

Link til indlæg
Del på andre sites

Wolfsblut har med flere forskellige smagsvarianter og på et tidspunkt ku man købe sådan en prøvepakke med 3 (mener jeg) forskellige varianter. Måske det var noget?

Molly får pt den med hest, det har hun tidligere spist med succes men nu vil hun ikke spise det så jeg overvejer at prøve den med vandbøffel

Link til indlæg
Del på andre sites

lige nu for Zita Wolfsblut Greypeak small breed det med ged og hest sidst var det wolfsblut wild plain (med hest) har jeg snart hørt at mange hunde er helt vilde med den variant, men wolfsblut har jeg ved ikke hvor mange varianter så der er noget og skifte imellem, det eneste der er med Wolfsblut er at det dufter meget urteagtigt og det er der nogle hunde der ikke kan lide andre er til gengæld helt vilde med det ;)

også har jeg også snart hørt mange er meget begejstret for Taste of the Wild.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun ville elske Barf, men har simpelthen ikke fryseplads til det. Vi er 4 i familien, så fryseren bliver fyldt hver uge:???:

Også en mulighed. Dog virker det til essentials sætter sig lidt i ørene og hun fik olie ved olivers, men ligemeget hjalp det.:vedikke: Jeg er heller ikke nem.

Ved ikke om du er besværlig - hunden skal jo trives :-D Men så ved jeg altså ikke lige... Tænker at noget hjemmelavet mad måske kunne hjælpe lidt, hvis hun bliver irriteret i huden og i ørerne, men det er sørme også besværligt, hvis der ikke rigtig er plads til at fryse noget af det ned... Hmmm.... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om du er besværlig - hunden skal jo trives :-D Men så ved jeg altså ikke lige... Tænker at noget hjemmelavet mad måske kunne hjælpe lidt, hvis hun bliver irriteret i huden og i ørerne, men det er sørme også besværligt, hvis der ikke rigtig er plads til at fryse noget af det ned... Hmmm.... :hmm:

I know. Det er vildt besværligt. Har fundet noget Golden eagle med lam og ris, der er lavet til hunde med klamme ører, men jeg kan kun finde 12 kilos sække, og havde nu regnet med at starte med 2 kilo, hvis nu det ikke gik.

Potil, hvor køber du dit foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej han er en affaldskværn på fire ben :mrgreen:

- men det er rigtigt godt, han kan tåle det, får lækker pels også holder han sig fra andre hunde og dyrs efterladenskaber :oops:

Der er også en Hypo-allergenic-serie som måske ville egne sig til hende den kræsne? (du kan få gratis foderprøver hos www.fairpet.dk )

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej han er en affaldskværn på fire ben :mrgreen:

- men det er rigtigt godt, han kan tåle det, får lækker pels også holder han sig fra andre hunde og dyrs efterladenskaber :oops:

Der er også en Hypo-allergenic-serie som måske ville egne sig til hende den kræsne? (du kan få gratis foderprøver hos www.fairpet.dk )

Men der syntes jeg kun jeg kunne finde 10 kilos sække. Kan man ikke bare få 2 kg?? Det ser nemlig fint ud det der hypoallergic.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men der syntes jeg kun jeg kunne finde 10 kilos sække. Kan man ikke bare få 2 kg?? Det ser nemlig fint ud det der hypoallergic.

det ved jeg faktisk ikke om man kan, jeg får altid mit i 2½kg sække... men sådan en som for eksempel and og kartoffel skulle også være allergivenlig som den ikke er i hypo-allergenic-srien

Link til indlæg
Del på andre sites

Har nu bestilt 4 prøve poser af 300 g. Golden Eagle gratis. Der stod ikke noget om man ikke måtte, og jeg vil ikke købe det, hvis ikke hun gider spise det. Er spændt på om de skriver man ikke kan få 4 poser:vedikke:

det tror jeg ikke de vil gøre, tror ca. også at det er det jeg bestilte i sin tid...

Link til indlæg
Del på andre sites

Herhjemme ryger Platinum og Marcus Mühle ned med stort velbehag. Det er uden tvivl de to fodermærker vi har haft bedst erfaring med :5up:

Derudover har jeg igennem tiden med hunde fodret med; Taste of the wild, Olivers, 1st Choice, Acana, Orijen, hjemmelavet foder, barf - og så Platinum og MM, som er de to seneste varianter vi har forsøgt os med, og også dem med bedst resultat - både med hvad der ser ud til at falde i hundepigernes smag, og også med at fungere på det med maven, pels osv.

Plantinum tænker jeg måske Trille kunne finde interessant. Ja, jeg ved det selvfølgelig ikke - er slet ikke vant til kræsne hunde.. :oops: men det dufter ret godt, ikke så tørt og kedeligt som så meget andet tørfoder - og så er deres foderpiller bløde, ala godbidder. Måske det var noget, fremfor de typiske tørre og kedelige stykker de fleste tørfodermærker kører med? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med at variere, når hun er ved at køre død i det? Mine skifter hver 2-3 uge. Dvs når de er ved at blive trætte af foderet. På denne måde får jeg mest mad i dem. For hvis de får det samme i længere tid, så stopper de bare med at spise det.

Mine hundes favoritter er Nog D no grain med vildsvin og kingsmoor sport, som du har prøvet. Derudover har jeg haft størst succes med Sams field og ziwipeak. Men ziwipeak synes jeg, er lige lovligt dyrt. Kan ikke lige huske hvilke ellers..

Tror snart vi skal prøve nutra gold microbites. Som også er lavet til små kræsne hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også en lille kræsen dame som også bare går fra sin mad, hvis det ikke er lækkert nok. :vedikke:

Umiddelbart ville jeg ikke anbefale Wolfsblut til en kræsen hund, da det dufter af urter.. Det fandt Eris ikke særlig lækkert.

Eris spiser meget, når hun bliver råfodret, desværre fik hun den grimmeste pels.

Af mærker jeg selv har prøvet, kan jeg helt sikkert anbefale Ziwipeak, selvom det ligger i den dyre ende. Vi bruger det meget som godbidder, og Eris elsker det!

Det har en super lækker godbids konsistens, og hunden skal spise mindre portioner, end hvis den fik tørfoder. Det er meget delikat - men dyrt!

Af mærker jeg ikke selv har prøvet, men som virker tiltalende til kræsne hunde, vil jeg gerne anbefale:

Platinum: fordi det har en lækker blød konsistens..

Belcando: fordi når du hælder vand over, så kommer der en lækker sovs (vil meget gerne prøve det på et tidspunkt!! )

Ellers findes der et mærke der hedder "k9 natural", som er "råt". Alt væsken er suget fra, så du skal blot hælde vand over foderet. Så slipper du for at bruge fryserplads og lille Trille får sit rå mad :-)

Link til indlæg
Del på andre sites