Hop til indhold

3 hunde.


Gæst Schæfertossen
 Share

Recommended Posts

Gæst Schæfertossen

For et år siden mistede vi vores gamle rottweilertæve i en alder af 12 år. :megaked: Jeg går med drømmen om atter at få hund nr. 3, men endnu har jeg ikke helt fået overtale manden. Han mener, at 2 er nok. Han ved, at jeg ikke vil undvære hund, og også går meget op i at hunden er et flokdyr, så mindre end 2 kan ikke komme på tale. Jeg er ikke i tvivl om, at jeg sagtens kan få ham overtalt, meen det skal ikke ske for hurtigt, så han føler sig presset. En hvalp skal være velkommen af alle i familien. Jeg er imidlertid lidt i tvivl om, hvilket køn vores næste hund skal være. Vi har i forvejen 2 hanhunde, og jeg er ikke tilhænger af kastration/sterilisation med mindre der er en helbredsmæssig grund. Ville egentlig nok helst have en tæve næste gang, men tænker på al balladen ved løbetid. Vi har ikke hundegård til vores hunde, så det vil blive en del mere besværligt, end i min barndom hvor mine forældre havde kennel. Er der nogle af Jer, der har 3 hanhunde, og hvordan går det ? 3 kan jo være et svært antal.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har 3 hanhunde og det går rigtig godt. Der er absolut ingen problemer mellem mine.

Den bedste anbefaling jeg kan give er at der bør være mindst 2 år mellem dem - for at dem man har er blevet rigtig voksen.

 

De voksne hunde vil helt naturligt dele "arbejdet" med den nye hvalp - lære den at opføre sig pænt og finde sin plads i flokken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Schæfertossen

Jeg har prøvet at få 2 hvalpe på en gang - søskende, og også fået hvalp med en voksen hund i huset, og må indrømme at det nemmeste ganske rigtigt var, når man i forvejen havde en voksen hund i huset, der vel og mærke har et godt væsen. :blink: Vores hanhunde er henholdsvis 3 og knapt 2 år, og den 3 årige har været super til at tage sig af den lille fra første dag. Han opfører sig som en mor (far) for ham. Som hvalp blev han vasket og nusset efter alle kunstens regler. :lun: Min 3 årige er alle tiders til hvalpe, og har flere gange fået lov at lege med familiens hvalpe. Han er meget tålmodig og forsigtig, så vil blive meget overrasket, hvis han ikke tog godt imod en ny hvalp. Den "lille" på snart 2 år er lidt voldsom og meget meget aktiv, så der vil vi nok skulle holde en del øje. Min bekymring går mere på 3 hanhunde sammen, når sidste mand bliver kønsmoden. Om den eventuelle magtkamp. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Mine hunde er henholdsvis 8½ - 5½ og den 3. bliver 3 år i morgen. Der er så cirka knap 3 år mellem mine. Vi har ingen problemer haft i forbindelse med køns modningen - det er gået over al forventning.

Vi har så gjort det sådan at vores hunde får mad hver for sig - det gælder også tyggeting - men legetøj enes de fint om og leger de her jagtlege med hinanden. De er rigtig gode til at respektere hinanden - f.eks. hvis de får en klat leverpostej som godbid engang i mellem s¨står de pænt og venter på at de bliver min tur til at få.

Den anden ældste af mine beagler havde lidt start problemer i forhold til den yngste da vi lige havde fået ham. Han skulle lige se ham an og få taget på den her hvalp der lige splittede lidt op på det hele. Det løste vi ved at han var alene i haven med hvalpen eller den ældste var derude og så var de inde i stuen - der gik cirka en uges tid, så havde han ligesom fået taget på hvalpen og så var der efterfølgende ikke mere. Faktisk blev det Oscar der opdrog mest på Darwin, men den ældste Charlie fulgte med på sidelinjen. Var de lidt for voldsomme i Charlies øjne gik han mellem dem og spredte flokken op så de faldt til ro.

PS. Mine beagler har hver deres bur som de går til og fra som det passer dem. Her får de mad og tyggeting - de kan godt gå på besøg hos hinanden for lige at se om en af dem har glemt noget - men de respektere også hvis ham der er i buret ikke gider det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du vælger en tævehvalp, så ryger du nok ud i en del problemer.

Jeg har fra den 11 marts haft en løbst tæve og stadig idag på 20 dagen vil hun parre. Jeg har en kastrat og en fertil hanhund, som også er søn af hende, og livet her er yderst begrænset.Hanhundene bliver uvenner og er meget opkørte og alle de lukkede døre er et marerit.Imorgen er der gået 3 uger og det må snart klinge af med brunsten fra hendes side. Hun kom først i højbrunst på 17ne dagen.

De kan ikke luftes sammen, ikke sove sammen , være i haven sammen. Og den ene skal så med , hvis man er i byen, for at de ikke brækker huset ned eller skriger så naboerne ringer til politiet.

Min veninde har også tæver og 2 fertile hanhunde, så det er de samme problemer der.

Men med visse racer går hanner jo hellerikke godt sammen , selv uden tæver, men du kender jo bedst dine egnes forhold til egetkønsaggresion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg har tre hanhunde der alle er intakte. Og en tæve der af og til kommer i løbetid. Om det kan lade sig gøre eller ikke afhænger fuldstændigt af de involverede hunde, men også af hvor kompromis- og tilpasningsvillig man er som hundeejer. Men hvis man får en hund der ikke kan med de andre - eller en de andre ike kan med - er det helved på jorden, og så kan man være nok så erfaren en hundeejer uden at det hjælper.

 

Det er i høj grad et sprøgsmål om at få individer til at fungere sammen. For et halvt års tid siden overtog jeg en hund der havde været problematisk ift til andre hanhunde der hvor han tidligere boede - det fik jeg venligst først at vide bagefter...

Her er der ingen problemer, og han er ikke blot accepteret men endda vellidt af mine to gamle hanhunde.

 

Uanset hvad du får manden overtalt til, så er det en god ide at have en nedbrudsplan hvis det viser sig at det ikke komer til at fungere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan aldrig på forhånd vide hvilket individ man lukker ind i flokken, det kan gå begge veje. Jeg har tre hanhunde, de kunne gå sammen til den yngste blev et år, så stoppede det. Jeg forstår ikke helt du på forhånd udelukker at nr. tre er en steriliseret tæve, det ville jeg klart have som førstevalg.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...
Gæst Schæfertossen

Vi er blevet tilbudt vores ene hunds mor. Hun er nu 7 år, og skal ikke have flere hvalpe. Kennelejer (som jeg har kendt hele mit liv) ønsker, at hunden får en dejlig alderdom, og mener at vi vil kunne tilbyde tæven mere, end hun selv vil kunne. Vi har de sidste 14 dage snakket det godt igennem i familien, da alle som sagt skal ønske en hund nummer 3. Ellers vil jeg ikke byde et levende væsen at bo her. I weekenden skal vi op og besøge hende, og tager selvfølgelig begge vores hanhunde med. Hvis de kommer godt ud af det sammen, så finder vi en dag, hvor vi henter hende hjem på prøve. Min betingelse er så, at hvis hun skal bo her fremover, så skal hun steriliseres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Schæfertossen

Og nu er familien så udvidet med skønne Oline på 7 år. Alle tiders dejlige og livlige tæve som ikke ved alt det gode, som hun skal gøre, for at få kontakt med os alle - både 2- og 4-benene. Billederne er fra det 1. døgn hjemme hos os. <3 IMG_0136.jpg

1240405_10200900617891803_341093358_n.jpg

1234242_10200900624931979_755929953_n.jpg

IMG_0133.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Schæfertossen
Neeeeeej stort tillykke med hende :)

Dog gør det mig ondt at høre at I ikke har flere af de store skødehunde rotter tilbage ;)

 

Jeg håber du vil dele mange flere billeder.

Hvad søren har I stadig geder?

 

Tak - hun er en super skøn hund. <3 Vi har 2 geder tilbage Piv. De skulle gerne af sted til slagter til efteråret, og så er det helt slut med gederne.

Har lagt billeder ind her af Joker - den ældste af vores schæfere her. Ved ikke om du har set dem. ;)

http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/36974-min-smukke-og-dejlige-schaeferhund.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 3 tæver og 1 han og en hanhvalp på vej, Det er schæferhunde...Det er aldrig til at vide helt på forhånd hvordan det kommer til at forløbe..Men jeg prøver altid at sortere de mest dominante hvalpe fra i et kuld...Det er ikke dem jeg vælger:genert: Jeg nyder simpelthen at have sådan en flok i huset, bort set fra rengøringen:hjerte: Og de voksne hunde i flokken er rigtig gode til at være med til at præge hvalpen, og f.eks. hente den når vi træner indkald og den ikke lige synes det er det den skal:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...