Hop til indhold

hvilken race


Gæst kleo
 Share

Recommended Posts

Spaniels er da ikke et dårligt bud.

 

Vi har en bruger herinde (brugernavnet kan jeg ikke lige huske, men finder det lige), som opdrætter welsh. Hun vil helt sikkert kunne fortælle en masse om spaniels.

 

Dretchen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 83
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kleiner munsterlænder nogen med kendskab? Størrelsen er fin:) og det er en nydelig hund, aktivitetsniveau tror jeg er fint, men kan den " nøjes" med rally og lidt DCH træning?

 

Mine forældre har haft 2, begge fmailie hunde som sagtens kunne nøjes, selv som hvalpe ødelage de meget lidt (skøn skøn race).

Begge hunde har været hunde som har villet gøre ALT for min far, den sidste var sådan en der søgte hans approvel. Og blev ved med at rette ind når den satte sig, indtil den fik ros.

 

Den første de havde var imens min mor var DP, forældrene fik ikke lov at hente deres børn i barnevognene før min mor havde sagt versegod :mrgreen:

 

Den anden hund jagtede indbrudstyven ned af vejen...... med logrende glad hale :lol: Men hun var også et legebarn indtil den dag hun skulle over regnbuebroen :hjerte:

 

 

Og som hvalpe er de bare overnuttede , en på vejen ved siden af har lige fået en hvalp, ai jeg var solgt :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kleiner munsterlænder nogen med kendskab? Størrelsen er fin:) og det er en nydelig hund, aktivitetsniveau tror jeg er fint, men kan den " nøjes" med rally og lidt DCH træning?
Münsterländeren (af de 3 jeg har haft) var de 2 utrolig nemme, at arbejde med (den sidste var også, men der var andet der spillede ind), på et tidspunkt ville jeg have startet agility med den ene, men der skete noget andet så vi aldrig kom i gang, og ham jeg har nu, er ekstrem førerfikseret og lynende hurtig, jeg ville helt klart mene, at en münsterländer ville synes at agility og DCH træning ville være skønt, og i forhold til mine welsh'er er münsterländeren meget mere rolig. Ups, så lige at det var rally du ville gå :stupid:, måske nok lidt for stille for en münster :blink:
Link til indlæg
Del på andre sites

Kleo, du skal da have en Corgi!!!!:-) En fantastisk blid, rolig og tilbgelænget hund! Elsker at kramme og nusse, men er også PÅ når der skal lavet noget:ivrig: Ikke en hund der vil komme langt i almindelig (DcH) lydighed, men en hund der kan gøre det godt i både rally og AG. Og så vil den gerne have lidt hyrdearbejde:-)

 

Jeg er klar over at Corgierne har ry for at være skarpe. Men jeg må erkende efter mange samtaler med både ejere og opdrættere, at de er nogle fantastiske hunde. Og tilsyneladende går de godt i spænd med schæfer-agtige hunde.

 

Hvis du skal have lidt inspiration, kan du kigge på Godthaablund | Corgier

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er faktisk to munsterlænder i familien, min bror og Hans Jørgens bror har begge en, de er jægere og det er jagthunde, specielt min brors er der vel rigeligt gang i, men den laver heller ikke en døjt uden for jagttid så det er nok det;), det kunne være man skulle kikke efter en lille munsterlænder tæve;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er faktisk to munsterlænder i familien, min bror og Hans Jørgens bror har begge en, de er jægere og det er jagthunde, specielt min brors er der vel rigeligt gang i, men den laver heller ikke en døjt uden for jagttid så det er nok det;), det kunne være man skulle kikke efter en lille munsterlænder tæve;)
Münsterländeren har i hvert fald nuppet mit hjerte for mange år siden, og så længe jag fysisk kan klare det , håber jeg at der er en münster her hjemme. Jeg elsker mine spaniels, deres lyse sind, og frækhed, men men münsteren passer bare godt til mig.
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med en stabyhoun?

Jeg kender ikke racen;) var inde og læse lidt og jo den ville passe rigtig godt tror jeg men hvalpeformidling? Det afskrækker mig en del, vil godtnok selv vælge min opdrætter;)

Hvordan foregår det i praktis?:redface:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aussier de problemer vi ser er egetkønsagresive, stress og ret store problemer med vogtning dvs problemer når der kommer gæster og vi ser det også på træningspladsen hvor især en af aussigerne en han har problemer når mennesker kommer for tæt på når han er i snor:( ikke noget der ikke kan arbejdes med men ærlig talt jeg har ikke energien;)

 

Jeg tror egetkønsaggressionen og stressen er specifikke for de Aussies du har mødt, det er i hvert fald ikke noget jeg har hørt om racen før. Vogtningen kan jeg heller ikke helt genkende.

 

Dog er der som det sidste du skriver mange som oplever problemer med forsvar, specielt i træningssituationer hvor de kan finde på at reagere hvis andre kommer for tæt på. Det er dog ikke noget der nødvendigvis er kun imod eget køn, men generelt, fordi de er så fokuseret på træningen.

 

Men det er klart det mest negative ved Aussien, for det er altså et problem indenfor racen. Heldigvis findes der jo også nogen som ikke har det. (Min har desværre)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg kender ikke racen;) var inde og læse lidt og jo den ville passe rigtig godt tror jeg men hvalpeformidling? Det afskrækker mig en del, vil godtnok selv vælge min opdrætter;)

Hvordan foregår det i praktis?:redface:

du snakker med lykkeliv her inde fra:-) hun ved det!
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ikke racen;) var inde og læse lidt og jo den ville passe rigtig godt tror jeg men hvalpeformidling? Det afskrækker mig en del, vil godtnok selv vælge min opdrætter;)

Hvordan foregår det i praktis?:redface:

 

Såvidt jeg ved bliver man skrevet op og så bliver man tildelt en opdrætter, men hvis/når jeg skal have staby bliver det fra Sverige eller Norge... Så kan man selv vælge opdrætter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Når en Tervueren er for meget, så ville jeg godt nok heller ikke anbefale en aussie.. ;-)

 

Selv er jeg jo ret lun på en mellempudel som min næste hund (dog stadigvæk uden at have undersøgt en hel masse), perfekt størrelse da jeg godt kunne tænke mig noget lidt mindre, men det må heller ikke blive for småt, især ikke fordi der gerne skulle blive ved med at være en aussie i huset. Vil og kan gerne arbejde, hvis jeg igen får lyst til træning i større stil, men kan også klare sig uden, tænker jeg, og så er jeg så også ret tiltalt af at de ikke fælder, eller jo, det gør de jo, men you know.. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker selv Border Siri;) men jeg har hele tiden et lille forsigtig hvad nu hvis hængende, for hvis nu jeg bliver rigtig syg igen, kan Hans Jørgen så magte en Border;) jeg håber at klare mig som nu i mange år men bliver jeg dårlig igen så vil jeg gerne gøre det så let for hans Jørgen som muligt;)

 

Det kan jeg godt forstå! Hvis man kan give borderen noget fornuftigt at lave, så er den relativt let at have!

En mulighed er også at lave en aftale med opdrætter i tilfælde af at du bliver syg igen?

Ift. hvad du skriver, så tænker jeg nemlig at hunden skal være let, ikke-fysisk og styrbar. Det at den er styrbar og trænbar giver dig stor frihed ift. lufteture og træning og det betyder også, at du kan "nøjes" med at være mindre aktiv, mens hunden er den mere aktive part. Det er svært at gøre det, hvis man har en egenrådig hund eller en hund med stor jagtdrive.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mellem pudel har været på min liste længe;) men hans Jørgen er ikke helt varm på den;) typisk mandebøvl men i sidste ende får jeg lov at bestemme så jo det kunne godt blive pudlen;)

Link til indlæg
Del på andre sites

(null)

Jo men jeg vil jo ikke af med min hund igen:( dvs jeg skal have en race Hans Jørgen kan aktivere hvis jeg bliver mere syg;) det går fint med Alfen og Kleo, de får en tur om dagen og går så bare med ham i stalden og på marken, Kleo er jo halvgammel derfor går det med hende, alfen har været lidt ud til bens men det er gået fordi min søster har hentet hende af og til :redface:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...