Hop til indhold

Agilitykonkurrencer sommer/efterår 2013


Amocca
 Share

Recommended Posts

det et var rigtig hyggeligt sidste år, men det kan klart betale sig at have noget rigtig varmt tøj på...

 

Det var ikke så meget kulden ;-) Vilhelmsborg er et meget "voldsomt" stævne for en begynderhund. Forholdene er meget tætte og hvis hunden kommer til at løbe af banen er der al mulighed for at de blæser lige ind på bane to eller på en hund der er igang med opvarme... Derudover larmer det voldsomt i den hal - hvis hunden ikke er vant til ridehaller kan det. I sig selv være en voldsom oplevelse - og vilhelmsborg er voldsommere i akustikkenend mange andre haller...

 

jeg ville ikke anbefale at starte en begynderhund på Vilhelmsborg som første stævne. Men det er selvfølgelig op til den enkelte

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 992
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg glemte helt at fortælle om Cassi og hendes fantastisk fine løbefelt på A'et i den anden AG1'er. Fordi jeg er lidt bagud på et stykke, så er hun på toppen af A'et, mens jeg endnu ikke er kommet forbi springet lige før A'et. Skriger FELT til hende, og hun har bare ikke tid til at vente, så hun løber hele vejen ned af A'et, til trods for at hun har næsen lige mod en tunnel. Hun forsætter så afsted, tager lige et spring på vejen, og så igennem tunnellen. Egentlig var hun faktisk ret uartig, men da meget dejlig fremadrettet... heldigt at tunnellen var uformet, så hun havnede tilbage hos mig...

 

Og i det hele taget var det skønt at løbe RIGTIGE kl. 1 baner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Disk i det sidste løb. Men alt i alt en rigtig fed dag, hvor hun har været så sød at løbe med.

Og fedt når folk kommer og roser prinsessedyret fordi der var så meget styr på hende. Det var kun i det sidste løb hvor det blev noget ged, men jeg var træt og holdt ikke fast i hende.

 

Nu venter jeg spændt på at kunne se resultaterne online, så jeg kan se vores tid i SP1'eren som vi gennemførte. Også selvom vi næppe når ned på Lene og Orsons 22 sekunder :genert:

 

Fedt du har haft en god dag med gennemførte løb! :5up: Altid fedt når man kan se fremgang!

 

Verdens sejeste Pokerpige overgår sig selv ved hvert stævne i øjeblikket - så ærgerligt, at sæsonen snart er slut.

 

Til dagens stævne kom hun på præmieskamlen i 4 ud af 4 løb. Blærerøvshund!!! :banan: Så hun har faktisk tjent stævnegebyret ind igen (og mere til!), for vi er bl.a. kommet hjem med et gavekort til hundemassage, en lille sæk foder, hele to gavekort til hundesvømning og lidt andet godt.

 

Det blev til:

2. plads og pind i Ag1 (uden banegennemgang, fordi jeg er god til at komme for sent...)

2. plads med 5 fejl på slalom i Sp1

2. plads og pind i Ag1

1. plads med 5 fejl på slalom i Sp1

 

Hun er ellers blevet topsej til slalommen. Desværre undtagen når den kommer efter et langt stykke uden det store kringelkrangel, hvor hun virkelig kommer op i fart - og sådan er det jo tit i Sp1. Hun er ligesom ikke så god til at sætte farten ned, så der kommer hun nogle gange til at løbe lige forbi den, hvis jeg er på højre siden af den, eller tage første port korrekt og så bare styrte af sted parallelt med den, hvis jeg er på venstre siden. Som om hun ikke når at opdage den, før det er for sent, selvom jeg kalder den, Og det er kun i springløbene, hvor hun som regel lige får et ekstra gear, når der ikke er feltforhindringer, og hun rigtig kan strække ud. Så det skal vi arbejde på, men det er en svær situation at sætte op, synes jeg, når man ikke har arealet til at hun virkelig kan få strukket ud som til stævnerne.

 

Men nu har hun 2 pinde i både ag og sp :ivrig:

 

Seje Poker!! :banan: Ingen video?

 

Dejligt du kom afsted Camilse og tillykke med dine gennemførte løb og alle succeserne - sejt!

Er dog lidt skuffet over du ikke var henne og sige hej - jeg var overbevist om du ikke var kommet ;-)

... tak for rosende ord ;-)

 

Også tillykke til seje LL og poker! Hun er altså bare blevet vild sej :-)

 

Som Camilse afslørede var det en super dag for team tigerstribe!

Første løb var vores SP2 debut. Vi løb den på 35 sek og var fejlfri - det gav en 1. plads og 1. pind :cool: banen var rigtig god og der var masser godt flow i den.

Andet løb var AG1 - endnu en fejlfri og hurtigste tid, så endnu en førsteplads og sidste pind til samlingen.

3. løb var morgenens AG2 - banen så god ud så jeg eftertilmeldte. Når ikke helt de ting på banen jeg havde planlagt, men er alligevel eneste fejlfrie i klassen, dog med 0.90 sek tidsfejl. Damn! Nala lavede nogle snurrebasser efter balancen hen mod et spring så jeg tror det er der vi mister pinden - fair nok for i min verden troede jeg helt sikkert det var en vægring.

Efter frokost har vi SP2 - banen var svær og med en del fælder - Nala ryger da også i en af dem ca halvvejs i banen, så disk. Det lykkedes os ikke helt at finde tilbage derfra (jeg blev sikkert lidt sjusket) så vi tager hurtigste vej ud (Nala mente så det var at tage en maaaaasse forhindringer på vejen, hehe). Synes dog stadig det var et godt løb! Dagens 5. og sidste løb var AG2 - banen var igen lidt svær og med fælder. Nala misforstår mig allerede på 2 spring hvor jeg forsøger og lave en tysker og vil have hende på højre side - hun læber venstre om og lige op på balancen. Damn! Resten af banen var dog fejlfri og hun var god ... men træt!

 

Opsummeret var det en fantastisk dag med 3 førstepladser, 2 pinde (0.90 fra 3. pind) og debut i klasse 2 i både AG og SP :D Nala var glad og hurtig hele dagen og som altid enorm tændt. Og lavede ikke en eneste fejl på slalom trods nogle svære indgange, bagkryds før og fart før - ting som ellers har drillet os før :)

 

Har en SP2 debut video. Den ligger jeg op senere.

Jeg er på vej op for nu skal jeg på kursus hos Natascha Gjerulff :D

 

:5up: Sort tillykke med de fine resultater!

 

Vi glæder os til video! Og god fornøjelse hos Natascha - er kun en smule misundelig :blink:

 

Jeg glemte helt at fortælle om Cassi og hendes fantastisk fine løbefelt på A'et i den anden AG1'er. Fordi jeg er lidt bagud på et stykke, så er hun på toppen af A'et, mens jeg endnu ikke er kommet forbi springet lige før A'et. Skriger FELT til hende, og hun har bare ikke tid til at vente, så hun løber hele vejen ned af A'et, til trods for at hun har næsen lige mod en tunnel. Hun forsætter så afsted, tager lige et spring på vejen, og så igennem tunnellen. Egentlig var hun faktisk ret uartig, men da meget dejlig fremadrettet... heldigt at tunnellen var uformet, så hun havnede tilbage hos mig...

 

Og i det hele taget var det skønt at løbe RIGTIGE kl. 1 baner.

 

:5up: Fedt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre ingen video herfra. Tror jo på videojinx :lol: Ej, jeg får altid bare lidt ekstra pres på, når jeg ved, det bliver filmet, så hvis jeg skal filmes, skal det være i smug. Tror måske at Helle optog en video af os til sidste stævne for snart lang tid siden i Albertslund, men har ikke set den, så måske tager jeg fejl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Agilitystævnet i Nr. Åby bliver afholdt som planlagt den 25. + 26. januar 2014. Det bliver afholdt af en nystartet hundeklub - Fionia Hundeklub. Hundeklubben søger optagelse i DcH fra 1-1-14. Stævnet kan derfor først komme på DcH-tilmelding derefter, så tilmeldelsesfristen bliver lidt kort. Håber dog at I har lyst til at komme alligevel.

 

For dem som ikke har været der før, kan jeg oplyse, at det foregår i 2 ridehaller, der ligger meget tæt på motorvejen. Der er små og mellem hunde i den ene hal og store i den anden. Der er god plads i begge haller.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der video af vores SP2 debut:

 

[video=youtube_share;CnIGFJNXpmw]

 

Dejlig nem bane. Har mødt sværer SP1'ere ;-) Der var et par stykker der fik vægring på slalom og på de 4 lige spring ud i slutningen - de stod enorm tæt.

Efter slalommen ville jeg have hende til at lave en tysker/ketscher, men hun laver et lapturn - vi får misforstået hinanden et par gange på dagen når det kommer til tyskerne på dagen, så jeg går i træningslejrer!

 

Løb den på 35,xx sek. Har spurgt dommeren til banetiden, men har ikke lige fået svar endnu. Håber der kommer nogle resultater ud på et tidspunkt så man kan se det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Suk... Cassi står som disket i den sp1 som vi gennemførte med to nedrivninger. Ville i få det rettet. Jeg havde jo sådan set guldet lig til at se hendes tid.

 

Hun er dog ti sekunder under banetiden i den sidste Ag1 til trods for at hun fik en væring på vippen og næsten ikke var til at få igang og så måtte vi rette slalommen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Suk... Cassi står som disket i den sp1 som vi gennemførte med to nedrivninger. Ville i få det rettet. Jeg havde jo sådan set guldet lig til at se hendes tid.

 

Hun er dog ti sekunder under banetiden i den sidste Ag1 til trods for at hun fik en væring på vippen og næsten ikke var til at få igang og så måtte vi rette slalommen.

Du kan ikke få det rettet tror jeg, men nej, jeg ville nok ikke gøre noget ved det - resultatlisterne er jo alligevel nok smidt ud eller det har været noteret forkert til at starte med ..

Der var total rod i deres resultater - smadder ærgerligt for resten var virkelig velafholdt synes jeg!

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan ikke få det rettet tror jeg, men nej, jeg ville nok ikke gøre noget ved det - resultatlisterne er jo alligevel nok smidt ud eller det har været noteret forkert til at starte med ..

Der var total rod i deres resultater - smadder ærgerligt for resten var virkelig velafholdt synes jeg!

 

det er jo det, og det ændrer jo ikke på at jeg selv synes Cassi var helt fantastisk, for hun lavede ingen ballade hvad angår handlingen. Det er mere ærgerligt for hende der missede en pind i sp2 fordi de har fået noteret en gal banetid.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er jo det, og det ændrer jo ikke på at jeg selv synes Cassi var helt fantastisk, for hun lavede ingen ballade hvad angår handlingen. Det er mere ærgerligt for hende der missede en pind i sp2 fordi de har fået noteret en gal banetid.
Netop! Ja så hende godt på facebook - det er virkelig ærgerligt for hende, men jeg forstår det ikke helt for hun har vel fået sat en pind i hendes bog? Ellers er det da hendes egen skyld ikke at have set det på dagen!
Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der video af vores SP2 debut:

 

[video=youtube_share;CnIGFJNXpmw]

 

Dejlig nem bane. Har mødt sværer SP1'ere ;-) Der var et par stykker der fik vægring på slalom og på de 4 lige spring ud i slutningen - de stod enorm tæt.

Efter slalommen ville jeg have hende til at lave en tysker/ketscher, men hun laver et lapturn - vi får misforstået hinanden et par gange på dagen når det kommer til tyskerne på dagen, så jeg går i træningslejrer!

 

Løb den på 35,xx sek. Har spurgt dommeren til banetiden, men har ikke lige fået svar endnu. Håber der kommer nogle resultater ud på et tidspunkt så man kan se det.

 

:5up: Super fint løb!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det kan jo godt være hun har været opmærksom på det på dagen, men at man ikke ville gøre noget. Hun skriver jo at der står hun har fået en tid på 83 og at den nok skulle have været 38.

 

Det er også rigtigt. Så ved jeg bare ikke hvad hun forventer der vil kunne gøres nu hvis ikke man kan på dagen.

Uanset forstår jeg virkelig godt man bliver frustreret over det! Øv en lorte oplevelse uanset :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror helt sikkert ikke jeg får problemer med springhøjde og banetiden med hende her :ivrig: Det bliver sgu' dejligt! Det er som det er mere håndgribeligt og sjovere at træne på lidt snævre vendinger, sikrere slalom og felter osv. end at træne springteknik til ukendelighed og give sin hund længere ben.

 

Hun nakker både sheltie og pudel:

 

Billede 2.jpg

 

 

Selv med en slalomfejl, der skulle rettes, har hun den hurtigste tid:

 

Billede 4.jpg

 

 

Okay blærerøvsagtig lagkage for hundehvalpens første stævnesæson:

 

Billede 1.jpg

 

Og til sidst verdens sødeste agilityvuf :lun:

1262973_597694213586655_984168716_o.jpg

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Overvejer at tilmelde julestævnet i Horsens.

Men hvad er jule agløb???

Tunnelkuller kan jeg vist ikke finde rundt i. :stupid:

 

Juleag er en for sjov åben klasse... Forrige år var der kæmpebamser siddende ovenpå tunnellerne, sidste år var der en skål risengrød på banen... Denslags sjov og ballade... Da stævnet ikke er dm adgangsgivende har man lavet de to åbne om til for sjov løb...

 

tunnelkuller er altid en fest

Link til indlæg
Del på andre sites

Juleag er en for sjov åben klasse... Forrige år var der kæmpebamser siddende ovenpå tunnellerne, sidste år var der en skål risengrød på banen... Denslags sjov og ballade... Da stævnet ikke er dm adgangsgivende har man lavet de to åbne om til for sjov løb...

 

tunnelkuller er altid en fest

 

Der var ikke bare en skål risengrød! Det var en rigtig "julemand" med risengrød(hos de store hunde lige ved siden af indgangen til en tunnel)! Og så stod der nisser placeret rundt på banen, der var julepynt på hjulet, under A'et var der en skål med pebernødder og i tunnellerne lå der vist også pebernødder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Juleag er en for sjov åben klasse... Forrige år var der kæmpebamser siddende ovenpå tunnellerne, sidste år var der en skål risengrød på banen... Denslags sjov og ballade... Da stævnet ikke er dm adgangsgivende har man lavet de to åbne om til for sjov løb...

 

tunnelkuller er altid en fest

 

Ej, du giver mig helt lyst til at melde til! Selvom jeg ellers har meldt stævne fri resten af året!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...