Hop til indhold

Agilitykonkurrencer sommer/efterår 2013


Amocca
 Share

Recommended Posts

Ej, du giver mig helt lyst til at melde til! Selvom jeg ellers har meldt stævne fri resten af året!

 

de lukker ved 300 starter og det plejer at være ret populært, så hvis du skal melde til skal det nok være snart...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 992
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tak, men er der plads så alle kan have deres hunde inden for i hallen?

 

Hvilket stævne taler vi? Odense - mjaaa... Mjooo... Ikke helt, men mange har deres hunde i bilerne, fordi det som regele r varmere end hallen.

 

ribe, sidder man i lag, men det er et lille stævne, så det plejer lige at gå. vilhelsmborg ja, men igen har mange dem i bilerne... Horsens, sidderman i lag. Der er meget lidt plads rundt om banen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilket stævne taler vi? Odense - mjaaa... Mjooo... Ikke helt, men mange har deres hunde i bilerne, fordi det som regele r varmere end hallen.

 

ribe, sidder man i lag, men det er et lille stævne, så det plejer lige at gå. vilhelsmborg ja, men igen har mange dem i bilerne... Horsens, sidderman i lag. Der er meget lidt plads rundt om banen.

Hvornår er der stævne i Odense?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvornår er der stævne i Odense?

 

Det bliver nok stadig som forventet d. 25-26. januar, men vi må vente og se. DcH Odense afholder det ikke længere. Det er nu en nyopstartet klub Fionia Hundeklubben (tror jeg navnet blev), men de afventer godkendelse fra landsforeningen til at blive en DCH, så vi må vente og se hvad der sker...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men var du der ikke også sidste år, hvor der var snestorm og halvdelen udeblev? Det er ret tæt i hallen når alle møder op, ikke ubehageligt tæt, men man sidder op og ned af hinanden...

 

mennej, ikke så tæt som der fx er til det der sjællandsstævne der bliverholdt i sportshal.... Der er plads til hundene nede i startområdet i horsens

Link til indlæg
Del på andre sites

Yes, Vallensbæk, det var det det hed! Tak! Der var ubehageligt tæt, så man ikke kunne være i startområdet uden at stå klinet op af andre... Og februar er opdelt, små og mellem den ene dag, store den anden. Så den bliver heller ikke så tæt. Men altså, det er ikke fordi man ligefrem sidder ovenpå hinanden... det er bare noget tættere hvis man kun er vant til udendørsstævner - som jeg går ud fra var det det oprindelige spørgsmål gik på

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver nok stadig som forventet d. 25-26. januar, men vi må vente og se. DcH Odense afholder det ikke længere. Det er nu en nyopstartet klub Fionia Hundeklubben (tror jeg navnet blev), men de afventer godkendelse fra landsforeningen til at blive en DCH, så vi må vente og se hvad der sker...

 

Krydser fingre, for så skal Aya og jeg starte vores første stævne der, sammen med nogle af de andre piger fra Langeskov :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Krydser fingre, for så skal Aya og jeg starte vores første stævne der, sammen med nogle af de andre piger fra Langeskov :D

 

Stævnet bliver afholdt, men du kan først melde til efter 1. januar 13, da vi ikke kan få det på DcH-tilmeld.dk før vores klub er medlem af DcH.

 

Men reserver det endelig i kalenderen. Jeg skal nok reklamere mere for det, når det er kommet på tilmeldingssiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var til indendørsstævne Vallensbæk i søndags. Det er rigtigt at det var en lidt lille sportshal og at man stod ret tæt, men jeg synes egentlig at folk var meget gode til at tage hensyn. Udendørs er dog at foretrække ;-)

Stævnet var opdelt så de store hunde havde været på lørdag og de små og mellem var afsted søndag - det var bare så rart og det hele blev afviklet så fint og hurtigt! Startområdet var ved hoveddøren hvor alle skulle igennem og det gjorde det desværre til et lidt stresset sted at opholde sig. Nala sad mest ude i bilen på dagen for de måtte ikke være på stoleområderne - kun på nederste række hvor alle jo gik forbi så det var også et lidt stressende sted at være for hundene. Der var forbløffende lidt larm i forhold til alle de hunde på et småt indelukket område. Generelt synes jeg det var en god oplevelse og jeg kommer gerne igen når de holder stævne i februar.

Det var Nalas første gang på gulvtæppe, men det klarede hun unden problemer. Vi løb 4 løb og fik ingen disk - Wuhuuuuu :banan:

Dagens resultater blev:

SP2: 1. plads og 2. pind til samlingen

SP for sjov: 1. vægring på tunellen - får ikke hjulpet hende nok. Samlet 13. plads af 30

AG2: 1. plads og 1. pind

AG for sjov: Fejlfri og 5. plads

 

De 2 for sjov løb blev lagt sammen og en uofficiel sjællandsmester blev kåret. Vores 2 løb rakte til en samlet 7. plads. Mega sejt af den søde terrier :hjerte:

Nu har vi allerede 2 pinde i SP2 - ÅHÅH!

 

De 2 officielle løb dog fik endelige diskprocenten under 50% :cool:

 

HelleJG (hun har terrier mixet Duffy) var sød at filme de 3 første af løbene før hun skulle hjemad.

 

SP2:

 

Lidt stor bue i starten, men er ellers ret godt tilfreds med resten. Det var en god bane med godt flow.

1. plads og 2. SP2 pind :lol:

 

SP for sjov:

 

Får ikke nurset hende på tunellen, som jeg skal (hun skal have en del hjælp på dem) - Møg ærgerligt. Ellers en god bane.

Får en 13. plads med 5 fejl + lidt tidsfejl.

 

AG2:

Første del var god synes jeg - midten går lidt i kage for mig, da jeg ikke får back'et hende i tide.

Der var stof på forhindringerne, A'et og balancen generet hende ikke, men vippen gjorde hende godt nok lidt utryg.

 

Nala var bare verdens bedste hund på dagen! Jeg er bare stolt af min lille hund :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Om lidt smutter Cassi og jeg afsted til årets sidste agilitykonkurrence(skulle lige til at sige årets sidste konkurrence, men der er vist noget med noget rally i de næste par måneder, thank god hunden når at få overstået sin løbetid inden da :slem:).

 

Det er er den sidste afdeling af holdturneringen vi skal til, og vores klub har fra start været på første pladsen, men det er tæt i toppen, og der er ekstra mange point på spil i dag i forhold til sidst, da der er flere klubber med. Vi er sikre på at vinde hvis vi enten bliver bedre placeret end dem der er nummer to pt. Eller hvis vi ikke bliver placeret mere end en plads efter dem.

 

Cassi og jeg bidrager nok ikke med noget positivt. Hun er ret optaget af at være tæskelækker over for enhver hanhund hun møder. Lige nu sidder hun dog ved siden af mig i sengen og glor ud af vinduet efter den bil der skal hente os. Akkurat som hun har gjort den sidste halve time.

 

Jeg skulle have haft en ny hundefører med ud i dag, men hun er desværre blevet syg. Så jeg kan bare koncentrere mig om lille frøken, ih, hvor vil jeg gerne have hvalpe. Hun spurgte for øvrigt rigtig pænt i går om hun ikke måtte få sin egen sheltie, for sheltier er bare såååååååå søøøøøde....

Link til indlæg
Del på andre sites

Cassi bidrog rent faktisk til vores holdresultat i dag. Hun fik nemlig kun fem fejl i agilityklassen :banan: Hun var super fed at løbe med, men kom desværre forkert ind i sin slalom. I springklassen, skulle jeg have meget fat i ørerne på hende, og da vi kom over tredjesidste spring havde vi vist kun fem fejl og så opdagede hun en tunnel. Banen passede ikke så godt til de store fremadrettede hunde. Men i denne klasse kom vi fejlfrie igennem slalom :5up:

 

Vores klub blev nr. 2 sammenlagt, slået med fem fejl i dag. Det var ellers så pokkers tæt på!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har løbet centerhop og vundet :banan: dog ikke med så prangende et løbefelt som vi kunne fremvise torsdag - jeg var faktisk ikke selv sikker på, at det var der... Men dommeren stod lige ved siden af nedgangen og han var ikke i tvivl om atd er var et felt. Så hep hey... Fejlfri og fin tid...

 

og det på trods af en mor med tømmermænd i tunge vinterstøvler :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...