Hop til indhold

Agilitykonkurrencer sommer/efterår 2013


Amocca
 Share

Recommended Posts

Hermed min stævneberetning fra lørdagens stævne i skælskør/slagelse.

 

Vækkeuret ringede kl. 5 - vi kørte hjemmefra kl. 6 ... Zzzzzzz Zzzzzz

 

Kl. 7.40 var der banegennemgang og kl. 8.30 løb vi første løb.

 

SP1 løb 1:

 

Ved spring 5 får jeg os disket. DOH!

Jeg havde planlagt et bagkryds, og havde en plan om et blindcross hvis jeg kunne nå det. Jeg går igang med bagkrydset (siger også fremad på videoen), men beslutter mig midt i, at jeg godt kan nå blindcross, og de 2 ting kombineret med en hund der er på siden af en er ikke en god ting som i kan se :damn: Desværre får jeg os ikke samlet op så jeg får vist hende en udenomsendelse - smadder ærgerligt da jeg jo kunne have nøjes med en vægering. Jeg mistede lidt hovedet efter den bommeret (eller gjorde jeg måske nok i virkeligheden inden jo), så glemmer mit forkryds foran slalommen og får derfor vidst hende en forkert indgang. Igen doh! men resten af slalommen går godt. Generelt synes jeg det var et godt løb og er stolt af lillevuffen. Hun gjorde hvad jeg bad om hele vejen rundt jo, og hun kan ikke gøre for jeg viser hende et forkert baneflow!

 

Jeg er intet morgenmenneske. De 2 morgenløb var beviset herpå!

 

AG1 løb 1:

Helle nåede ikke at filme. Halleluja for det, for det var nok det mest ringe jeg har præsteret længe ...

Hundene skulle lave fremafsendelse på en længere strækning, og skulle så i en buet tunnel, hvor sidst spring var vinklet mod det forkerte tunnelhul. man skulle derfor gøre noget specielt for at sikre de gik i de korrekte hul - jeg havde planlagt at spærre for det forkerte hul hvis jeg var foran og krydse bagom (modsat den naturlige retning for resten af banen godt nok, men dog mod det rigtige hul), hvis jeg var bag hende. Jeg endte med at være nogenlunde på linje med hende, og valgte at spærre - jeg får desværre ikke vendt kroppen og taget kontrahånden op i god nok tid, så Nala når at få sig sporet ind på det forkerte hul. Smadder ærgerligt. Resten af løbet gik i kegle og jeg var på ingen måde konsekvent i min handling. Stakkels Nala!

 

Positivt var at hun tog sine felter og vidst nok lavede en god slalom.

 

AG1 løb 2:

 

Nu havde vi fået lidt frokost, og det hjalp altså lidt på koncentrationen! :mrgreen:

 

Nala var ret varm, efter en del timer med sol. Det var også blevet midt på dagen (kl. 14). Det er lige begyndt at småregne, men ikke nok til hun er nået at blive afkølet. Hun løber derfor ikke så hurtigt som hun kan, og hun hiver også en pind - det gør hun ellers næsten aldrig (kun når jeg får hende handlet vild keglet!). Det er ihvertfald min teori at det er pga. varmen - måske kan nogle af jer kloge mennesker afkode noget andet af løbet? (det er springet lige efter vippen).

 

Efter balancen får jeg ikke kaldt og hun søger derfor startspringet som står et stykke ude - hvilket resulterer i at hun laver en kæmpe bue. Ups. Heldigvis når vi at redde den ;-)

Jeg får ikke lagt mit planlagte skifte efter tunellen rigtigt. Jeg havde tænkt at blindskifte mellem tunnellen og springet lige efter, men får ikke tænkt mig om (tror ellers godt jeg kunne nå det) og må i stedet skifte før A-et. Det ser lidt keglet ud, men det gik da ;-)

 

Slalommen er super sammenlignet med den for 2 uger siden - stolt hundemor :hjerte:

 

Vi er klart hurtigste tid med 4 sekunder foran nærmeste konkurrent og med ca. 20 sekunder foran banetiden, på trods af at jeg ikke følte vi var hurtige. Dejligt!

Vi får en 3. plads :-) Klik-godbid!!

 

SP2 løb 2:

 

Jeg får os desværre disket allerede på stakittet. Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg tænkte på. Jeg får mig placeret forkert, og får hende derfor hevet mellem springene. Man kan ikke så godt se det pga. vinklen, men det er altså virkelig dumt. Min manglende erfaring (håber da det er derfor), gør at jeg ikke lige får hende sendt den korrekte vej tilbage, og så er vi jo disket.

Smadder ærgerligt, for resten er virkelig super, synes jeg!!

 

 

Konklusion: Selvfølgelig ærgerligt at gå glip af en pind fordi hun hiver, men vi løb 3 af 4 super gode løb. Hun tog alle tunnelhuller (jeg tror måske omsider vi er kommet os over vores tunnel-problem) (endda et forkert, hehe) og gik nogle virkelig flotte slalommer! Jeg er også meget tilfreds med, vi udover mine dumme handlefejl der resulterede i direkte disk, faktisk næsten løb fejlfrie. Det føles rigtig godt og jeg havde en god følelse efter de fleste af løbene :klap: Nala var sej som altid!!

 

 

Stævnet sluttede kl. 20 med præmieoverrækkelse og en pølse og brød til alle der holdt ud. Kl. 21 var jeg endelige hjemme på sofaen. En virkelig laaaang dag!

 

Tak for en god dag til alle der var med, og tillykke med alle de pinde i tog med hjem!!

 

Hold da op, den der lille kvadratiske hund kan da godt nok lige flytte benene! Super fine løb (og fede, lyserøde forhindringer :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 992
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fine løb. Hun er godt nok hurtig hende Luna! :-D

 

Var Ødis et DCH eller DKK-stævne? Synes banerne ser virkelig ligetil ud. Ikke at det er en dårlig ting, det er bare interessant at se, at der nogle gange er så stor forskel, synes jeg. Der er jo faktisk ikke et eneste kryds i Klasse 1-banen f.eks. Kun to møller, resten er ligeud, så man kan handle på den samme side af hunden hele tiden, og så bare lige skifte de to gange, den er i tunnel. Og i den åbne er det vel kun slalomindgangen, der er lidt tricky, men ellers ser den også ret ligetil ud. Og den burde vel svare til en Klasse 2? Dejligt med nogle løbebaner en gang imellem, så det ikke altid bliver så kringlet.

 

Tror mere man skal tænke Sjælland vs. Jylland... I hvert fald er det min erfaring at banerne i DcH-regi er meget mere løbevenlige og har et bedre flow... Dog har jeg da ud af de 5 forskellige springbaner jeg har løbet her på Sjælland i år syntes godt om flowet. Det var kun lige den SP2'er der var lidt spøjs, men det passede nu meget godt til Bassen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror mere man skal tænke Sjælland vs. Jylland... I hvert fald er det min erfaring at banerne i DcH-regi er meget mere løbevenlige og har et bedre flow... Dog har jeg da ud af de 5 forskellige springbaner jeg har løbet her på Sjælland i år syntes godt om flowet. Det var kun lige den SP2'er der var lidt spøjs, men det passede nu meget godt til Bassen...

 

Her vest for bæltet er det jo de samme dommere uanset om det er DKK eller DcH, så her er der ikke rigtig forskel på de to. Men sådan er det vist ikke helt på Sjælland, vel..? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Det var et DcH stævne. Springbanen ser umiddelbart ret ligetil ud, men der var faktisk en del disk og fejl på den - så helt ligetil har den ikke været :blink: Men ja, slalomindgangen var klart det mest tricky på banen!

 

AG 1 banen synes jeg var super fin! Lige præcis dejlig enkel og ligetil :-D

 

Hvor er gamle sød. Tjekkede lige video fra et år siden. Sikke det går

han er dog meget OBS på omgivelser ud til stævne, og det er din opgave at holde fokus fanget ved dig og ham. Vi vender det tirsdag, han skulle gerne op på at løbe som til træning, men meget, meget bedre. Jeg vil da også gerne se et ringe løb, elskervat gransk i noget sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er gamle sød. Tjekkede lige video fra et år siden. Sikke det går

han er dog meget OBS på omgivelser ud til stævne, og det er din opgave at holde fokus fanget ved dig og ham. Vi vender det tirsdag, han skulle gerne op på at løbe som til træning, men meget, meget bedre. Jeg vil da også gerne se et ringe løb, elskervat gransk i noget sådan.

 

Ja, han er nemlig sød! Ikke super hurtig eller opmærksom på mig, men han hører dog efter - med et halvt øre :blink: Han er nemlig enormt interesseret i hvad der foregår uden for banen og i teltene. Jeg smider lige link til hans ag åben og sp 1 også. I sp 1 er han på vej ud af banen lige hvor vores telt står... men får dælme reddet det flot specielt med tanke på det er hjulet han skal igennem! Hans sp åben gik HELT galt og har jeg så heller ikke på film.

 

AG Åben

 

 

SP 1

 

 

Og så rigtig meget held og lykke i Spanien - og god fornøjelse!! Synes det er super spændende - sikke en oplevelse det må være :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, prøver igen at skrive... Jeg må åbenbart ikke sætte smileys ind pt. >:(

 

Om en time smutter Cassi og jeg afsted til holdturnering. Skulle have haft Joy med, men da der i alt var meldt 11 hunde til fra vores egen klub og jeg vist får rigeligt at se til, så får han lov at blive hjemme.

 

Planen med Cassi er at jeg vil prøve at løbe uden alt for meget arm på. Vi kan på videoer af hende se at nedrivningerne typisk kommer samtidigt med at jeg lavr noget med en arm, og det var også noget der blev kommenteret af en dommer i søndags... Vi har så slet ikke trænet noget agility siden, da fokus har været på den kredskonkurrence i rally i morgen.

 

Hende der skal være dommer har fortalt mig at hun ikke tager vippen med på banen, og så kan jeg jo håbe på at vi ikke igen skal have en slalom lige mod en tunnel, for så smider hun den sidste port(også selvom der som i søndags var et spring mellem slalom og tunnel :fornaermet:<--- Hov, nu kan jeg godt smileye:hmm:).

 

Så målene er således:

- Vi prøver at ramme felterne på agilitybanen

- Hvis vi kan gennemføre en klasse med under 50 fejl, så har vi forbedret os en del :slem:

- Der skulle helst blive lidt flere pinde oppe

 

Vi ses om nogle timer...

 

Btw. er det ikke utroligt. Det her er en holdturnering, der stiller 35-40 hunde... til vores landsdækkende var der 45...

Link til indlæg
Del på andre sites

:lun: Jeg knuselsker min lille Cassi...

 

Hun var rigtig sød i den første klasse. Vi hev kun en enkelt pind. Vi startede med en fremadsendelse og så noget hvor hun skulle ud og hente, og det gjorde hun så fint :blink:

Men så lige pludselig stod der et A midt på banen. Og så med en tunnel over :shock: Cassi anede ikke hvad hun skulle, så hun løber først forbi det og kommer så tilbage da jeg kalder på hende. Og så skal det altså lige skæres helt ud i pap at et A det løber man over... Men hey, hun lavede det fineste løbefelt og det til trods for at der var en tunnel der trak.

 

Da hun kom gennem den første tunnel, skulle hun over et spring og så ind i en anden tunnel. De dannede en cirkel, og da jeg ikke lige var kvik nok i optrækket så spurtede hun ind i den første tunnel igen :hjerte: og vi blev disket.

 

Bagefter tog hun balancen i fin fart og igen et fint løbefelt. Men da vi var disket, så tog jeg lige og smed hende tilbage igen(for vi har jo egentlig ikke løbe felter:genert:).

 

Så skulle hun ud og hente to spring og ind i slalom. Hun tænker sig på ingen måde om og jerner lige ind slalommen og brager ind i første pind. Desværre opdager jeg først på vejen hjem at hun havde slået sit lille hoved og havde fået et sår under øjet :cry: Heldigvis er det intet slemt ved det, men det forklarer hvorfor hun var lidt sær i slalommen i den næste klasse.

 

Mht. springklassen kan jeg sige at det momentvis gik godt. Slalommen kunne vi ikke komme igennem(jeg ved nu hvorfor), hun kom ellers fint ind i den og halvejs sprang hun så en pind. Måske hun har været lidt forsigtig denne gang.

Bagefter så mente hun at hun skulle tage hjulet. Det havde også været fint nok, hvis hun så havde taget det ordentligt i stedet for at rende under.

Resten var sådan set noget hø og da vi så skulle tage hjulet, rendte hun under det og det faldt fra hinanden. Så blev jeg sær og VILLE have hende igennem, så samlede det og så kunne hun pludselig godt tage det :???:

 

Ja, en lidt blandet dag, men vi fokuserer på det positive. Hun hev kun en pind i hvert løb, og jeg fik set resultatet af rolige arme. Og generelt er hun meget lydhør, når hun ikke lige finder på sin egen tur rundt på banen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja... Joy kom forresten med til konkurrence... En klubkammerat stod med en skadet hund og var ked af at han ikke var med, for så kunne hun jo løbe med ham. Jeg ringedetil min søster og en halv time efter blev han hentet. Han var super sej, og tror desværre at jeg ødelagde deres første løb, da jeg kom til at heppe...

 

Men sørme om basse ikke tog alle sine felter...

Link til indlæg
Del på andre sites

:lun: Jeg knuselsker min lille Cassi...

 

Hun var rigtig sød i den første klasse. Vi hev kun en enkelt pind. Vi startede med en fremadsendelse og så noget hvor hun skulle ud og hente, og det gjorde hun så fint :blink:

Men så lige pludselig stod der et A midt på banen. Og så med en tunnel over :shock: Cassi anede ikke hvad hun skulle, så hun løber først forbi det og kommer så tilbage da jeg kalder på hende. Og så skal det altså lige skæres helt ud i pap at et A det løber man over... Men hey, hun lavede det fineste løbefelt og det til trods for at der var en tunnel der trak.

 

Da hun kom gennem den første tunnel, skulle hun over et spring og så ind i en anden tunnel. De dannede en cirkel, og da jeg ikke lige var kvik nok i optrækket så spurtede hun ind i den første tunnel igen :hjerte: og vi blev disket.

 

Bagefter tog hun balancen i fin fart og igen et fint løbefelt. Men da vi var disket, så tog jeg lige og smed hende tilbage igen(for vi har jo egentlig ikke løbe felter:genert:).

 

Så skulle hun ud og hente to spring og ind i slalom. Hun tænker sig på ingen måde om og jerner lige ind slalommen og brager ind i første pind. Desværre opdager jeg først på vejen hjem at hun havde slået sit lille hoved og havde fået et sår under øjet :cry: Heldigvis er det intet slemt ved det, men det forklarer hvorfor hun var lidt sær i slalommen i den næste klasse.

 

Mht. springklassen kan jeg sige at det momentvis gik godt. Slalommen kunne vi ikke komme igennem(jeg ved nu hvorfor), hun kom ellers fint ind i den og halvejs sprang hun så en pind. Måske hun har været lidt forsigtig denne gang.

Bagefter så mente hun at hun skulle tage hjulet. Det havde også været fint nok, hvis hun så havde taget det ordentligt i stedet for at rende under.

Resten var sådan set noget hø og da vi så skulle tage hjulet, rendte hun under det og det faldt fra hinanden. Så blev jeg sær og VILLE have hende igennem, så samlede det og så kunne hun pludselig godt tage det :???:

 

Ja, en lidt blandet dag, men vi fokuserer på det positive. Hun hev kun en pind i hvert løb, og jeg fik set resultatet af rolige arme. Og generelt er hun meget lydhør, når hun ikke lige finder på sin egen tur rundt på banen.

 

Dejligt at du så småt kan begynde at løbe stævner med Cassi! Og fedt at du kan mærke forskel når du er i ro med de forbistrede arme, jeg kender det jo så udmærket... :lol: Håber ikke hun får slalomtrauma efter uheldet, men det gør hun jo nok ikke når hun er så vild med agility, hun opdager nok at det kun var den ene slalom der var dum. De der tunneller der "står i cirkel", dem kan man ta' maaaange gange, skal jeg hilse og sige! :mrgreen: Så kun én omgang er sgida flot! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at du så småt kan begynde at løbe stævner med Cassi! Og fedt at du kan mærke forskel når du er i ro med de forbistrede arme, jeg kender det jo så udmærket... :lol: Håber ikke hun får slalomtrauma efter uheldet, men det gør hun jo nok ikke når hun er så vild med agility, hun opdager nok at det kun var den ene slalom der var dum. De der tunneller der "står i cirkel", dem kan man ta' maaaange gange, skal jeg hilse og sige! :mrgreen: Så kun én omgang er sgida flot! :lol:

 

Det er ikke bare dejligt, det er super fantastisk :banan: Og jeg synes faktisk hun er okay styrbar. I søndags lykkedes det mig endda at slippe uden om alle de gale tunnelhuller :genert:

 

Jeg elsker at løbe med hende og bliver mere vild med hende for hver gang. Altså Joy er sød og det, men han har nogle virkelig irriterende brister, som kan være så frustrerende. Jeg er ved at have styr på hans særheder nu, men det er virkelig trættende at løbe med ham. Cassi er derimod super cool. Og selvom hun er lynende hurtig så fungerer det meget godt, for hun søger jo det hun bliver bedt om. Der skal bare puttes en masse erfaring og rutine i hende, og det bruger vi agilitykonkurrencerne i år til.

 

Jeg har så været så vovet at ændre de to næste konkurrencer til fire starter i stedet for to, så agilityklasserne også kommer med. Jeg har været virkelig i tvivl om hvordan hun ville håndtere de felter, men hun var så fin i dag, så nu satser vi.

 

slalommen tror jeg også hun nok skal komme sig over. Tror at jeg, hvis overskuddet er til det på tirsdag hiver min egen slalom ud, som er af plastik. Så slår hun sig i hvert fald ikke, og hvem ved, måske er det allerede glemt. Men er godt nok overrasket over at hun kunne ramme så hårdt at der gik hul på hende :(

 

I morgen truer en ny dag og en ny konkurrence, dog i et noget mere roligt tempo, vi skal nemlig til vores første officielle rallyprøve :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, selvom jeg ikke bidrog synderligt meget til det, så var det forøvrigt min klub der vandt dagens afdeling af holdturneringen med kun 10 fejl i alt på de tre bedste spring og tre bedste agilityløb. Nul fejl i alt på springløbene. Det bliver spændende at se hvordan det kommer til at gå med de to sidste afdelinger.

 

og selvom min hund ikke var brillierende, så kan jeg da klappe mig selv på skuldrene for at have taget intiativ til at få turneringen op at køre igen og for at have lavet alt det kedelige forberedelses arbejde. Nu kan jeg holde konkurrenceplanlægningsfri frem til august.

Link til indlæg
Del på andre sites

En kort opdatering live fra Dag 1 på Bornholm.

 

Video af Pokers debut! Hun blev disket, da hun ikke ville tage posen, men løb som en stjerne <3 Kunne ikke være mere stolt!

 

Ærgeligt med den pose, men hvor var det sødt af dommeren lige at hjælpe dig med at få hende igennem den :5up:

 

 

Og hvor er hun mega sej, den lille stjerne :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var mig, der bad dommeren om at diske mig og hjælpe (det er nemlig min træner :) ). Havde lidt en formodning om at hun ikke ville tage den, for der er en hjemløs, der har brændt posen af i vores klub, så har desværre ikke kunnet træne den intensivt. Så planen var at lade være med at prøve at få hende igennem igen og igen, men bare diske os hvis hun ille tog den første gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var mig, der bad dommeren om at diske mig og hjælpe (det er nemlig min træner :) ). Havde lidt en formodning om at hun ikke ville tage den, for der er en hjemløs, der har brændt posen af i vores klub, så har desværre ikke kunnet træne den intensivt. Så planen var at lade være med at prøve at få hende igennem igen og igen, men bare diske os hvis hun ille tog den første gang.

 

Ah på den måde :)

 

Synes også du blev hurtigt disket, men jeg kender ikke helt reglerne med posen og tænkte du nok var disket fordi hun havde trådt på den :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
En kort opdatering live fra Dag 1 på Bornholm.

 

Video af Pokers debut! Hun blev disket, da hun ikke ville tage posen, men løb som en stjerne <3 Kunne ikke være mere stolt!

Aj men hvor er hun blevet dygtig .. Tillykke med den fine debut
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hun er bare så sej!

 

Hun har lige løbet endnu et (næsten) fejlfrit løb, hvor det igen var posen, der drillede, men alt andet var perfekt :) slalom og handling sad lige i skabet.

 

Derudover har Tyson fået disk på andetsidste spring i AG2. Louie blev også disket på samme bane, fordi jeg tog balancen om, da han sprang feltet på både A og balance. Hovsa!

 

Og så harLouie har løbet et fejlfrit SP2 og fået en pind :lun: Om lidt skal Sonja løbe verdens sværeste SP3 (sådan en med blodsmagi munden..), og så er der frokost. Bagefter tager jeg da lige 4 løb mere. Puha, det er hårdt men fedt at løbe med to hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...