Hop til indhold

Anbefal en sele


Therese
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg bidrager lige lidt til alt sele-snakken :-D

 

Bobo har en sele, som sidder ret dårligt. Den gaber rigtig meget foran, og generer ham vist lidt ved forbenene.

 

Så han skal selvfølgelig have en ny, men det er lidt en jungle.

 

Så hvilken sele har I hver især gode erfaringer med - både ift. kvalitet og pasform.

 

Hvis det hjælper noget, er han en labrador af den lidt kraftige type og han har en ret dyb brystkasse :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

K9 selen er en ret multifunktionel sele. Den kan indstilles både på tværs af brystkassen og så rundt om mave/bryst. Selvom selen måske kan se tung ud, så er den meget let

 

Jeg bruger den almindelige K9 sele og så har vi lige fået bælteselen som er en K9 sele til sommerbrug - det er så IDC udgaven mine har fået. Det er en ret stærk sele, som kan tåle lidt af hvert også at hunden bæres i den i nødstilfælde.

 

Str. er ret nem at finde da man måler hunden rundt om brystkassen cirka 3 cm bagved forbenene. Selen er ret god da den kan tilpasses den enkle hund. De 2 af mine bruger str. 0 og Darwin har en mini.

 

K9 selen er ret udbredt, så det skulle være mærkeligt at der ikke er en forretning i nærheden af dig som har selen. Jeg ved at Petworld fører selen.

 

Ellers er der Hurrta - hvor jeg så foretrækker H selen.

Link til indlæg
Del på andre sites

K9 selen er en ret multifunktionel sele. Den kan indstilles både på tværs af brystkassen og så rundt om mave/bryst. Selvom selen måske kan se tung ud, så er den meget let

 

Jeg bruger den almindelige K9 sele og så har vi lige fået bælteselen som er en K9 sele til sommerbrug - det er så IDC udgaven mine har fået. Det er en ret stærk sele, som kan tåle lidt af hvert også at hunden bæres i den i nødstilfælde.

 

Str. er ret nem at finde da man måler hunden rundt om brystkassen cirka 3 cm bagved forbenene. Selen er ret god da den kan tilpasses den enkle hund. De 2 af mine bruger str. 0 og Darwin har en mini.

 

K9 selen er ret udbredt, så det skulle være mærkeligt at der ikke er en forretning i nærheden af dig som har selen. Jeg ved at Petworld fører selen.

 

Ellers er der Hurrta - hvor jeg så foretrækker H selen.

Tak for det fine svar :-) Vil holde udkig efter en K9 sele :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Yes jeg var lige ved at blive farmor pga den sele. Hvis hunden stiller sig på bagbenene så kan de glide lige ud af den. Det gjorde skipper to gange, anden gang grundet en højløbsk tæve :???: jeg fik dog fat i ham.

 

Vi har hurrtas y sele og er rigtig glade for den

 

Maggie har så hevet sig ud af Y-selen :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger Hurtta T-sele. Den sidder godt, god kvalitet, billig og med panik-håndtag. Og den er nem at få af og på! Den kan kun indstilles om bugen, men der er kun 10 cm mellem størrelserne.

 

Lifeguard varianterne (pink, gul og orange) er altid på tilbud et sted til omkring 200 kr.

 

Her er prinsessen med hendes første sele (vi gik en størrelse op). Den vi har nu, har holdt i halvandet år.

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger Hurtta T-sele. Den sidder godt, god kvalitet, billig og med panik-håndtag. Og den er nem at få af og på! Den kan kun indstilles om bugen, men der er kun 10 cm mellem størrelserne.

 

Lifeguard varianterne (pink, gul og orange) er altid på tilbud et sted til omkring 200 kr.

 

Her er prinsessen med hendes første sele (vi gik en størrelse op). Den vi har nu, har holdt i halvandet år.

 

Den sele bryder jeg mig ikke om da den hindrer fri bevægelse på de store brystmusker og skægt nok er panikhåndtaget mit værste mareridt- for jeg vil ikke have fremmede, kunne finde på at gribe i min hund- selv har jeg ikke brug for et panikhåndtag-stopordet virker bedre.

 

ligenu tester jeg en 8 talsele hvor hunden har forbenene i hullerne og så samles den på ryggen- den sidder ret godt og hunden er fuldkommen fri i sine bevægelser i galoppen. Derudover glider den ikke,hvad er et generelt problem på min hund.Eneste er at den er lidt besværlig at få på, til gengæld meget hurtig og bekvem at få af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den sele bryder jeg mig ikke om da den hindrer fri bevægelse på de store brystmusker og skægt nok er panikhåndtaget mit værste mareridt- for jeg vil ikke have fremmede, kunne finde på at gribe i min hund- selv har jeg ikke brug for et panikhåndtag-stopordet virker bedre.

 

ligenu tester jeg en 8 talsele hvor hunden har forbenene i hullerne og så samles den på ryggen- den sidder ret godt og hunden er fuldkommen fri i sine bevægelser i galoppen. Derudover glider den ikke,hvad er et generelt problem på min hund.Eneste er at den er lidt besværlig at få på, til gengæld meget hurtig og bekvem at få af.

 

:vedikke:

 

Efter hvad jeg kan læse i en anden tråd virker dit stop-ord da ikke bedre end at hunden skrider hvis der kommer noget mere spændende?

 

Nu har jeg så aldrig oplevet af fremmede forsøger at tage fat i min 36 kg schæfer, så det er temmelig ligegyldigt for mig. Bobo, som skal have ny sele i denne tråd, er så vidt jeg husker nogenlunde samme størrelse som min hund, og tænker at folk skal være ualmindeligt dumme for at forsøge at tage fat i en fremmed hund?!

Link til indlæg
Del på andre sites

:vedikke:

 

Efter hvad jeg kan læse i en anden tråd virker dit stop-ord da ikke bedre end at hunden skrider hvis der kommer noget mere spændende?

 

Nu har jeg så aldrig oplevet af fremmede forsøger at tage fat i min 36 kg schæfer, så det er temmelig ligegyldigt for mig. Bobo, som skal have ny sele i denne tråd, er så vidt jeg husker nogenlunde samme størrelse som min hund, og tænker at folk skal være ualmindeligt dumme for at forsøge at tage fat i en fremmed hund?!

 

nåda......- min hund er nu også en stor hund- men til gengæld en hund, fremmede folk har svært ved at holde fingrene fra, så derfor mit forbehold- sådan er det jo så forskelligt hvilken type hund man har- .

 

Stadig er selen den værst mulige, fordi den går mod de store brystmuskler, når hunden skal bevæge sig især når den sidder så stramt som på billedet..

Link til indlæg
Del på andre sites

K9 selen er en ret multifunktionel sele. Den kan indstilles både på tværs af brystkassen og så rundt om mave/bryst. Selvom selen måske kan se tung ud, så er den meget let

 

Jeg bruger den almindelige K9 sele og så har vi lige fået bælteselen som er en K9 sele til sommerbrug - det er så IDC udgaven mine har fået. Det er en ret stærk sele, som kan tåle lidt af hvert også at hunden bæres i den i nødstilfælde.

 

Str. er ret nem at finde da man måler hunden rundt om brystkassen cirka 3 cm bagved forbenene. Selen er ret god da den kan tilpasses den enkle hund. De 2 af mine bruger str. 0 og Darwin har en mini.

 

K9 selen er ret udbredt, så det skulle være mærkeligt at der ikke er en forretning i nærheden af dig som har selen. Jeg ved at Petworld fører selen.

 

Ellers er der Hurrta - hvor jeg så foretrækker H selen.

 

K9 selen er lidt dum. De fleste hunde kan sno sig ud af den, og den kravler op og trykker på luftrøret hvis de trækker i snoren. Altså det er ihvertfald min erfaring.:mrgreen:

 

Jeg bruger Hurtta T-sele. Den sidder godt, god kvalitet, billig og med panik-håndtag. Og den er nem at få af og på! Den kan kun indstilles om bugen, men der er kun 10 cm mellem størrelserne.

 

Lifeguard varianterne (pink, gul og orange) er altid på tilbud et sted til omkring 200 kr.

 

Her er prinsessen med hendes første sele (vi gik en størrelse op). Den vi har nu, har holdt i halvandet år.

 

Jeg ville også sige Y eller H selen. Det var nok den sele jeg ville vælge til en stor hund. Desværre har Trille ingen brystkasse, så hun kan ikke passe dem:roll:

 

Og lille baby Bella:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

nåda......- min hund er nu også en stor hund- men til gengæld en hund, fremmede folk har svært ved at holde fingrene fra, så derfor mit forbehold- sådan er det jo så forskelligt hvilken type hund man har- .

 

Stadig er selen den værst mulige, fordi den går mod de store brystmuskler, når hunden skal bevæge sig især når den sidder så stramt som på billedet..

 

Ja, vi er helt sikkert forskellige. Jeg (og Bella) elsker selen, og den er i øvrigt anbefalet af min osteopat - tænker han ved mere om det end både du og jeg:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

K9 selen er så til gengæld den eneste mine IKKE kan sno sig ud af - Hurrta selen er langt lettere at trække af. Jeg har også en rigtig dyr Kenjan lædersele som er kanon tung - fik den ellers special lavet til Oscar. Spild af penge har den i hver fald været.

Placeret rigtig presser K9 selen IKKE på luftrøret

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Det tog Tjaldur under 1 sekund at sno sig ud af en godt fastspændt k9 sele. De er i mine øjne mildt sagt noget bras. Både små og store hunde kan nemt sno sig ud af dem. Synes samtidig de er overdreven kraftige og spændet i siden ved albuen er da tåbeligt stort.

 

Kan kun anbefale en H sele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og han kan ikke komme ud af den?

 

Der er noget med K9 og Hurtta selerne - nogle hunde kan vriste sig ud, andre kan ikke. Det er noget med kropsformen.

 

Prøv at ringe til Maxi Zoo i Randers. Jeg er ret sikker på at de har begge dele. Og så tag Bobo med ud og prøv lidt forskelligt. Når selen er indstillet og lagt på, kan du prøve at trække i håndtaget op mod nakken, så burde du kunne se om det kan lade sig gøre at komme ud af den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...