Hop til indhold

Vis mig yderpunkterne indenfor din(e) race(r)


Ida_Asta
 Share

Recommended Posts

Inspireret af et indlæg på et andet forum, vil jeg gerne se yderpunkterne indenfor din race. Jeg er desværre ikke godt nok inde i min egen race til at vide, hvad yderpunkterne er. Men for forståelsens skyld er det eksampler som disse jeg tænker på.

 

Udstillingsgolden

Golden%20udstilling%20i%20Uldum%20067.jpg-for-web-large.jpg

Billedet er fundet på google - northwest-point.dk

 

Jagtgolden

golden-runners-titan-sidewinder.jpg

Også google - falkirks.dk

 

Vil I vise mig jeres? Også gerne bedre bud på goldens, jeg er heller ikke så meget inde i den verden - det var mest for at vise hvad jeg mener...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 73
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tja, "min" race er nok en af de mest ekstreme, hvor man i udstillingslinierne mere eller mindre bevidst avler efter et (imo) sygt udseende, som gør hunden handicappet:shock: Jeg tror ikke nogen herinde er i tvivl om hvilken jeg finder smukkest:-)

 

[ATTACH=CONFIG]108927[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]108928[/ATTACH]

 

Den første hund ville da ikke vinde på udstilling? Det er jo helt ekstremt, det der (ryggen).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om dette rigtigt gælder, da det jo i praksis ikke er samme race mere, men...

 

Engelsk Bulldog:

2nd+in+class.JPG

 

Leavitt Bulldog:

leavitt+bulldog+head.jpg

 

Engang var mig bekendt kun én Bulldog, men der er for længe siden sket den opsplitning, som også er på vej indenfor flere andre racer, hvor avlen går i så forskellige retninger, at det ikke er samme hund længere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

DSC_2461_resize.JPG

Højre ekstremist. Jeg vælger klart arbejdsmodellen på godt og ondt

 

04.jpg

Klart højre ekstremist.

 

IMG_7562.jpg

Klart højre ekstremist.

 

Ikke alle billeder er lige gode, men 4 af de 6 hunde ejes af mig, og jeg har haft showspaniels også, så det er kun en udstillingsgolden jeg mangler.

gdO9BsJqHz.jpg

flet_sh.jpg

10.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Jeg er vokset op med sådan nogle her:

 

179499_orig.jpg?370

 

Som i dag ofte ser sådan her ud:

 

RioBennekomsmaller.JPG

 

Er ikke helt klar over hvem den øverste er, men har en mistanke om det er en midt imellem lab.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er ikke helt klar over hvem den øverste er, men har en mistanke om det er en midt imellem lab.

 

Ja, mere ved jeg altså ikke om det - så kom endelig på banen! :-D

 

Er vokset op med arbejdende labber af brugslinjer, så da jeg første gang kom på en udstilling, troede jeg rent faktisk der var tale om en anden race!

Dem vi har haft i min barndom, synes jeg dog fysisk minder om den på billede 1.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilket land er den sidste fra? For den ser da noget anderledes ud, end dem, man ser herhjemme ...

Det gør den første godt nok osse :mrgreen:

Ingen af de to er typer man generelt i Danmark stræber efter, men begge typer ligger i avlen her hjemme i en eller anden grad.

 

Tyskland og USA i den rækkefølge?

Jep helt klassisk ;-)

 

Han ser yndig ud, men han ligner altså ikke en border collie :mrgreen:

Yndig.... det ved jeg ikke, jeg syns han er fin ;-)

Og nej, jeg skriver jo netop jeg ikke havde stemplet ham som BC men derfor kan han jo godt være smuk og have udstråling :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

¨

 

 

Yndig.... det ved jeg ikke, jeg syns han er fin ;-)

Og nej, jeg skriver jo netop jeg ikke havde stemplet ham som BC men derfor kan han jo godt være smuk og have udstråling :-)

 

Jeg har jo arbejdshunde, så jeg synes altid en hund der kan arbejde er smukkest! Selvfølgelig skal være konstrueret korrekt, men de skal altså kunne arbejde. Og jeg vil æde min gamle hat (selvom jeg ikke umiddelbart tror jeg har en gammel hat) på at det kan ham på billedet ikke!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo arbejdshunde, så jeg synes altid en hund der kan arbejde er smukkest! Selvfølgelig skal være konstrueret korrekt, men de skal altså kunne arbejde. Og jeg vil æde min gamle hat (selvom jeg ikke umiddelbart tror jeg har en gammel hat) på at det kan ham på billedet ikke!

 

Ja jeg er med på at det er det der ligger til grund for din antipati, men hvad hunden bruges til er vel ikke det der er til debat i denne tråd ? ;-)

Sorry... blir lidt træt af at det altid skal lande på den samme "debat" vedr. brug/udstilling underordnet udgangspunkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...