Hop til indhold

Ny forening mod useriøs hundehandel.


Ulla H
 Share

Recommended Posts

Men det gør da også mine tanker omkring det en smule farvet... Jeg tænker at umiddelbart ville en DKK opdrætter ikke kunne give meget andet råd end... Køb din hvalp hos DKK.

 

Og i min verden skal der bare være plads til blandinger, tavleløse racer osv... Men ja, man kan jo ikke vide på forhånd hvordan det kommer til at være...

Link til indlæg
Del på andre sites

Typisk dyreværnsforening, det første man får smidt i hovedet på deres hjemmeside er kontonummeret..

 

Men hvis min yndlingshundehandler bliver genoptaget i DKK, hvilket meget tyder på, vil jeg da lade dem se på sagen, og se om opdrætter-opdrætter loyaliteten i DKK kan klare den udfording.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad mener du, Umulia? Har foreningen noget med DKK at gøre?

 

Jeg henholder mig bare til denne artikel, foreningen har skrevet: Gode råd til køb af hvalp fra dyreværnsforeningen Who-Cares – Artikler

 

En lang smøre om at blandingshunde og tavleløse kan være gode nok, hvorefter det konkluderes at det er de alligevel ikke, og man skal købe hund med DKK tavle.

Det råd kan man også få i DKK, så mit indtryk er at denne forening skal gøre DKKs "beskidte arbejde", for at undgå at kritikken bliver vendt 180 grader.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser det så anderledes. Og tænker mere at de vil ramme disse folk, der overtager de uønskede hunde af flere modeller og straks parre ved 1 ste løbetid med en tilfældig hanhund.CK, som jeg har omtalt herinde, havde sidste år faktisk mange kuld tilsalg, trods ingen af forældrene var hendes primær-private hunde. Alle disse kommisionshunde var i bure dagen lang.

I øjeblikket handler hun så heste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser det så anderledes. Og tænker mere at de vil ramme disse folk, der overtager de uønskede hunde af flere modeller og straks parre ved 1 ste løbetid med en tilfældig hanhund.CK, som jeg har omtalt herinde, havde sidste år faktisk mange kuld tilsalg, trods ingen af forældrene var hendes primær-private hunde. Alle disse kommisionshunde var i bure dagen lang.

I øjeblikket handler hun så heste.

 

Jamen jeg synes skam også det er fint, hvis denne forening kan være med til at lukke ned for den type hundehandlere. Det er bare kun en del af problemet. En anden del ligger i deres egen baghave.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg synes skam også det er fint, hvis denne forening kan være med til at lukke ned for den type hundehandlere. Det er bare kun en del af problemet. En anden del ligger i deres egen baghave.

 

Og det faktum at der ikke er en repræsentant der ikke er DKK. Ja nu er der så en hvor der ikke står hvad hun egentlig er, men jeg kunne godt have brugt at der var en repræsentant fra en anden opdrætter klub end DKK.

 

Jeg frygter nemlig at dette blot er en måde at anbefale folk at købe DKK hunde, og det er bare i mine øjne ikke okay. Man kan sagtens købe blandings hvalpe og få gode hvalpe. Man skal bare vide hvad man skal kigge efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg da ikke uenig i, men nogle opdrættere kan faktisk godt have et blødt hjerte for også udsatte mixhunde.Det er faktisk ikke så ualmindeligt, at folk også synes, at mixhundes behov for et godt hjem er, som deres egen avl.Og som opdrætter tror jeg, at f.eks de hvalpeproducerende tævers kår er noget , der mange steder halter meget.

Og dette kræver at man bruger tid på at finde de brådne kar, uanset hvor de kommer fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg da ikke uenig i, men nogle opdrættere kan faktisk godt have et blødt hjerte for også udsatte mixhunde.Det er faktisk ikke så ualmindeligt, at folk også synes, at mixhundes behov for et godt hjem er, som deres egen avl.Og som opdrætter tror jeg, at f.eks de hvalpeproducerende tævers kår er noget , der mange steder halter meget.

Og dette kræver at man bruger tid på at finde de brådne kar, uanset hvor de kommer fra.

 

Men det er jo ikke kun det som foreningen handler om. De vil give råd og vejledning til NYE hvalpekøbere. Tror du selv på at DKK vil anbefale folk at købe en blandings hund, eller en tavleløs hund, eller for den sags skyld en hund der har stamtavle men ikke er i DKK ?

 

Det tror jeg aldrig kommer til at ske, og det er det jeg er imod. Hvis foreningen havde andre opdrættere fra f.eks. DDH eller andre mindre foreninger, så havde jeg taget det seriøst.

 

For mig fremstår det blot som en DKK sideting, der skal fremme salget af DKK hunde.

 

Det sådan en forening skulle gå ind for var ikke blot useriøs hundehandler opdræt osv. De skulle anbefale at støtte SUND avl. Det vil sige f.eks. at ens hvalpe er fødte naturlige, og ikke ved kejsersnit (Her tænkes, racer som ikke kan føde selv). At racerne ikke har problemer med vejrtrækningen, at der ikke avles på syge hunde osv.

 

Og det er altså ting som DKK ikke altid er helt gode til at stå inde for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...