Hop til indhold

Allergi ?


Gittemus
 Share

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

ok, det er lige omvendt af det jeg har læst de fleste steder:lol:, men det gør det jo ikke mindre underligt, at hun pludselig bliver allergisk overfor noget hun fint har kunne tåle i lang tid.

 

Erm egentligt er det vel ikke så mærkeligt pludseligt at blive allergisk overfor noget man har kunnet tåle før - det er jo netop sådan allergi udvikler sig, ved at man gentagne gange bliver udsat for allergener indtil immunsystemet for alvor begynder at reagere.

Jeg har selv for nyligt fået pollen allergi - uden at have haft nogen symptomer på det de første 26 år af mit liv! Det skal man sgu også lige vænne dig til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg er med på det der manglende enzym eller at det "bare" arbejder dårligere. Man skal også tænke på at ting som dåse foder eller tun/makrel mv. på dåse har et forhøjet indhold af histaminer som kan udløse allergiske anfald - det er også videnskabeligt bevist. Mange hunde reagerer også på hvide fisk.

Jeg er selv holdt helt op med at give mine hunde dåsefisk/dåsefoder - men gået over til det våd foder der er pakket i folieposer i stedet - det skulle efter sigende være bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Erm egentligt er det vel ikke så mærkeligt pludseligt at blive allergisk overfor noget man har kunnet tåle før - det er jo netop sådan allergi udvikler sig, ved at man gentagne gange bliver udsat for allergener indtil immunsystemet for alvor begynder at reagere.

Jeg har selv for nyligt fået pollen allergi - uden at have haft nogen symptomer på det de første 26 år af mit liv! Det skal man sgu også lige vænne dig til...

 

Det har du selvfølgelig ret i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, kløe til blods på ben. Kløe ben, hals er jo typisk for ræveskab - ikke allergi/intolerance.... Selvfølgelig ikke en diagnose over nettet men bare en tanke. Forskellen på allergi: Immunforsvaret reagere på godartede fremmedlegmer og intolerance: manglende evne for enzymer til at nedbryde foder eller nedsat produktion af enzymer. To meget forskellige systemer i kroppen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

:sjov: Jeg kunne simpelthen heller ikke regne ud hvad lagmændene var, men turde ikke spørge, hvis alle andre vidste hvad det var ;-)

 

Det var altså også et sært og uigennemskueligt ord, der dukkede op! Hader simpelthen at skrive på tablets, det der autocorrect er skabt af fanden, heller en lille slåfejl (og det er jo ikke engang nødvendigt for at de retter) end helt forkerte ord :-/ Jeg fatter ikke, hvad de tænkte på, da de fik den idé...

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh - jeg tror da ikke det har noget med ikke at producere enzymer at gøre - så skulle der jo være noget galt i bugspytkirtlen, ville jeg mene.

Men har Sally problemer i forhold til kornprodukter? - Hvis så er der nogle hunde der reagerer på det -det kunne også handle om hvad den kylling hun spiser, selv har spist mens den levede.:hmm::vedikke:

 

Darwin kan ikke tåle kylling - han får også dårlig mave - men kalkun tåler han fint

 

Af det jeg læser ovenfor, fremstår det (for mig), som at intolerans ikke kan have noget med enzymer at gøre, for så er bugspytkirtlen syg:hmm:

 

Jeg er med på det der manglende enzym eller at det "bare" arbejder dårligere. Man skal også tænke på at ting som dåse foder eller tun/makrel mv. på dåse har et forhøjet indhold af histaminer som kan udløse allergiske anfald - det er også videnskabeligt bevist. Mange hunde reagerer også på hvide fisk.

Jeg er selv holdt helt op med at give mine hunde dåsefisk/dåsefoder - men gået over til det våd foder der er pakket i folieposer i stedet - det skulle efter sigende være bedre.

 

Så kom du frem til det med at der ér enzymerne, eller mangel på samme, der giver reaktioner:5up: Så langt, så godt. Men så kommer den med dåser.....?!:vedikke: Hvad har det nu at gøre med intolerance eller allergi over for kylling?

 

Altså, kløe til blods på ben. Kløe ben, hals er jo typisk for ræveskab - ikke allergi/intolerance.... Selvfølgelig ikke en diagnose over nettet men bare en tanke. Forskellen på allergi: Immunforsvaret reagere på godartede fremmedlegmer og intolerance: manglende evne for enzymer til at nedbryde foder eller nedsat produktion af enzymer. To meget forskellige systemer i kroppen :-)

 

Præcis! Jeg bruger nok ikke de korrekte termer når jeg skal forklare det - jeg nøjes med at leve med det selv:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Af det jeg læser ovenfor, fremstår det (for mig), som at intolerans ikke kan have noget med enzymer at gøre, for så er bugspytkirtlen syg:hmm:

 

 

 

Men så kommer den med dåser.....?!:vedikke: Hvad har det nu at gøre med intolerance eller allergi over for kylling?

 

Hvis bugspytkitlen er syg skal hunden have tilført enzymer så den kan fordøje sin mad ordentlig.

 

Med hensyn til histamin - så er det "bare" en henkastet bemækning - alt danner en cirkel i den sidste ende også grundet krydsreaktioner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis bugspytkitlen er syg skal hunden have tilført enzymer så den kan fordøje sin mad ordentlig.

 

 

Selvfølgelig, men det gælder jo kun de 3 enzymer der dannes i bugspytkirtlen (amylase-stivelse, lipase-fedt og protease-æggehvidestoffer). Der produceres også enzymer andre steder i kroppen, så mangel på eenzymer (intolerance) er jo ikke lig med syg bugspytkirtel, sådan som du skrev:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Selvfølgelig, men det gælder jo kun de 3 enzymer der dannes i bugspytkirtlen (amylase-stivelse, lipase-fedt og protease-æggehvidestoffer). Der produceres også enzymer andre steder i kroppen, så mangel på eenzymer (intolerance) er jo ikke lig med syg bugspytkirtel, sådan som du skrev:vedikke:

 

Nej det ved jeg godt - jeg fokuserede på bugspytkirtlen alene. Min dalmatiner havde intet med maven - det var kun via huden han reagerede dengang (hvilket også var rigeligt) - selvom han havde foder allergi på visse punkter fik han ikke tilført enzymer - vi holdt os bare fra de ting han ikke kunne med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det ved jeg godt - jeg fokuserede på bugspytkirtlen alene. Min dalmatiner havde intet med maven - det var kun via huden han reagerede dengang (hvilket også var rigeligt) - selvom han havde foder allergi på visse punkter fik han ikke tilført enzymer - vi holdt os bare fra de ting han ikke kunne med.

 

Men det er jo netop kun bugspytkirtlens enzymer man kan give medicinsk. Så hvis det er intolerance (mangel på andre enzymer end dem fra bugspytkirtlen), kan du jo ikke andet end at holde dig fra de ting den ikke kan tåle. Og man er som regel ikke i tvivl om, hvis det er en syg bugspytkirtel....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Ai, hvor jeg hader autocorrect...!!! Mente lagermider :-) om anallerginic fra RC også gør kål på dem :-)

TAk..jeg var ude i noget med bagmændene..Men det gav sq endnu mindre mening :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...