Hop til indhold

Er jeg galt afmarcheret ?


anne-lise hansen
 Share

Recommended Posts

Flexliner har f..... skabt ! de hører kun hjemme i parker - skoven og på stranden, ikke på steder med megen trafik - jeg har endnu tilgode at møde nogen der kalder deres hund til sig når den er i flex , men har mødt adskillige der ofte fogæves prøver at trække hunden til sig

 

Jeg har nu osse min tvivl om hvor vidt de hører hjemme der....

Link til indlæg
Del på andre sites

De skulle forbydes!!!!! I hvert fald hvis man spørger mig.....:engel:

Så tror jeg ikke, at jeg vil spørge dig. :slem:

 

Jeg bruger flexlinen (vi kalder den fjollesnoren) hver evig eneste dag, når vi går i skoven. Det er ulige meget skæggere for en hund at have mange meter til at undersøge skovbunden i fremfor en relativt kort snor.

 

Men jeg er meget opmærksom, for der kommer ind imellem andre skovgæster med hunde - og også ryttere. Så bruges stopknappen hurtigt og effektivt og jeg har 7-9-13 aldrig haft et eneste uheld med den.

 

Så jeg ELSKER min fjollesnor.:hjerte::hjerte::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo ikke alle hunde der er født robuste, og hvis man som ejer af en sådan hvalp, ønsker at forebygge en virkelig nervøs hvalp/voksen hund, så skal man altså være ret skarp på at undgå de potentielt grænseoverskridende hundemøder - og din glade hoppebold kunne sagtens være i den kategori.

Jeps, da han var en lille fræk hvalp, men det er et overstået stadium. En ting er, hvordan hvalpe opfører sig, men en voksen airedale er faktisk uhyre forsigtig med netop hvalpe. For kort tid siden mødte vi på Frilandsmuseet en lille forskræmt hvalp. Den var helt ny og ejerne var så kede af, at den ikke følte sig tryg over for andre hunde. Derfor spurgte de pænt, om Sofus var sød ved hvalpe og om han ikke godt ville hilse lidt på deres hvalp.

 

Det var da fint med os.

 

Den lille skiftevis knurrede ad Sofus, og skiftevis gemte den sig mellem ejernes ben. Vi blev roligt stående og sludrede med ejerne, og Sofus ignorerede hvalpen totalt. Der gik adskillige minutter, før hvalpen af sig selv sneg sig hen til Sofus (og fes tilbage til ejernes ben) og først efter endnu nogle minutter blev den så modig, at den turde stikke snuden helt hen til Sofus. Det endte med, at de sniffede pænt til hinanden, men Sofus gik ikke i legebuk. Jeg tror faktisk, at han kunne mærke, at det ville være for meget for hvalpen.

 

Ejerne var glade og den lille hvalp havde bestemt haft en god oplevelse. Sofus så mest ud, som om han kedede sig. :cool:

 

Naturligvis er hvalpe forskellige....nogle er kække, andre er sagtmodige. Men det er nu ikke meget nemt, hvis en hvalp er alt for bange for alting. Det er hammer-synd. Og det må være en stor og vanskelig opgave at lære en sådan hvalp, at verden egentlig er god nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så tror jeg ikke, at jeg vil spørge dig. :slem:

 

Jeg bruger flexlinen (vi kalder den fjollesnoren) hver evig eneste dag, når vi går i skoven. Det er ulige meget skæggere for en hund at have mange meter til at undersøge skovbunden i fremfor en relativt kort snor.

 

Men jeg er meget opmærksom, for der kommer ind imellem andre skovgæster med hunde - og også ryttere. Så bruges stopknappen hurtigt og effektivt og jeg har 7-9-13 aldrig haft et eneste uheld med den.

 

Så jeg ELSKER min fjollesnor.:hjerte::hjerte::hjerte:

 

problemet er netop stopknappen og de skader snoren kan give -især spændt ud mellem hund og stopknap....,har selv lige haft knæhaserne i nærheden af en sådan kombination :(

 

bruger 10 m. sporline når min teenagehund har glemt hjernen :mrgreen:

 

så mener stadig at eneste tidspunkt at flexline er brugbart er når der ikke er andre mennesker eller dyr i nærheden..':engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så tror jeg ikke, at jeg vil spørge dig. :slem:

 

Jeg bruger flexlinen (vi kalder den fjollesnoren) hver evig eneste dag, når vi går i skoven. Det er ulige meget skæggere for en hund at have mange meter til at undersøge skovbunden i fremfor en relativt kort snor.

 

Men jeg er meget opmærksom, for der kommer ind imellem andre skovgæster med hunde - og også ryttere. Så bruges stopknappen hurtigt og effektivt og jeg har 7-9-13 aldrig haft et eneste uheld med den.

 

Så jeg ELSKER min fjollesnor.:hjerte::hjerte::hjerte:

men så bruger du jo også fjollesnoren lige der hvor den efter min mening bør bruges.
Link til indlæg
Del på andre sites

problemet er netop stopknappen og de skader snoren kan give -især spændt ud mellem hund og stopknap....,har selv lige haft knæhaserne i nærheden af en sådan kombination :(

 

bruger 10 m. sporline når min teenagehund har glemt hjernen :mrgreen:

 

så mener stadig at eneste tidspunkt at flexline er brugbart er når der ikke er andre mennesker eller dyr i nærheden..':engel:

Jamen, sådan noget kan man jo aldrig forudse. Men hvis man ikke føler sig sikker på at kunne håndtere en flexline, så skal man selvfølgelig da heller ikke bruge en sådan. Men hvordan ruller du din sporline op, hvis din hund har glemt hjernen en dag - og der kommer hunde, mennesker, heste......? Det ville jeg selv synes måtte være lidt besværligt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, sådan noget kan man jo aldrig forudse. Men hvis man ikke føler sig sikker på at kunne håndtere en flexline, så skal man selvfølgelig da heller ikke bruge en sådan. Men hvordan ruller du din sporline op, hvis din hund har glemt hjernen en dag - og der kommer hunde, mennesker, heste......? Det ville jeg selv synes måtte være lidt besværligt?

 

Jeg er nok bare meget farvet af at 99% af dem jeg møder overhovedet ikke har styr på hverken hund eller flexline og bare bruger den i stedet for opdragelse :engel:

 

For korrekt, sporlinen ER bøvlet at rulle op, og det kan ikke gøres så hurtigt. Men fordelen er trods alt, at hvis der kommer nogen i klemme, så kan jeg slippe den uden at der er nogen der får et plastik-håndtag i nakken eller flyvende rundt omkring...

Måske er det fordi du faktisk bruger den når ikke hundene skal i kontakt med andre at der ikke er problemer!?:hmm:

 

Må dine hunde lege med andre når den bruges???

 

Undskyld TS for lidt off topic - hvis der er nogen der har noget imod det må I endelig sige til :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nok bare meget farvet af at 99% af dem jeg møder overhovedet ikke har styr på hverken hund eller flexline og bare bruger den i stedet for opdragelse :engel:

 

For korrekt, sporlinen ER bøvlet at rulle op, og det kan ikke gøres så hurtigt. Men fordelen er trods alt, at hvis der kommer nogen i klemme, så kan jeg slippe den uden at der er nogen der får et plastik-håndtag i nakken eller flyvende rundt omkring...

:banan:

 

Måske er det fordi du faktisk bruger den når ikke hundene skal i kontakt med andre at der ikke er problemer!?:hmm:

 

Må dine hunde lege med andre når den bruges???

 

Undskyld TS for lidt off topic - hvis der er nogen der har noget imod det må I endelig sige til :oops:

Generelt skal Sofus ikke hilse på andre hunde, når han er i snor. Medmindre det er en meget glad tæve eller en lille hvalp, men det er lidt bøvlet eller rettere sagt, det KAN være bøvlet, for ikke alle er lige behændige med deres snore og så har vi - måske - balladen. Jeg kunne fx ikke drømme om at lade ham hilse, hvis begge hunde er i løse flexliner. Det er født til at gå galt, er jeg bange for. Så nej - Sofus må kun lege med andre hunde, når alle er løse. Men faktisk gider han kun at løbelege lidt med tæver, for hans lidt mere brutale hanhunde-body-slamming-leg er forbeholdt nabohundene. De kender hinanden ud og ind og misforstår aldrig hinandens hensigter.

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan:

 

:mrgreen:

 

Generelt skal Sofus ikke hilse på andre hunde, når han er i snor. Medmindre det er en meget glad tæve eller en lille hvalp, men det er lidt bøvlet eller rettere sagt, det KAN være bøvlet, for ikke alle er lige behændige med deres snore og så har vi - måske - balladen. Jeg kunne fx ikke drømme om at lade ham hilse, hvis begge hunde er i løse flexliner. Det er født til at gå galt, er jeg bange for. Så nej - Sofus må kun lege med andre hunde, når alle er løse. Men faktisk gider han kun at løbelege lidt med tæver, for hans lidt mere brutale hanhunde-body-slamming-leg er forbeholdt nabohundene. De kender hinanden ud og ind og misforstår aldrig hinandens hensigter.

 

Jeg begynder at se en enkelt åbning i fornuftigt brug af flexline.....:oops:

 

For ja, det er dømt til at mislykkes.......men igen, herhjemme bruges flexliner som sagt bare, også til leg.....:stupid:

 

Og når det er sagt, så ligger der en fin bred flexline herhjemme......den bruger svigermor og mine forældre når de passer ham......:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu vi snakker om flexliner, så er jeg meget glad for min. Men jeg bruger den kun i skoven og på stranden, i byen bruger jeg alm. kort line.

 

Tanja hilser aldrig på andre hunde, og jeg går kun med hende, hvor hunde skal være i snor. Efter den nye hundelovs indførelse, tager jeg ingen chancer.

Det fungerer fint med flexlinen, møder vi nogen, kalder jeg hende ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er vel sådan med langt de fleste redskaber/ hjælpemidler: hvis man bruger dem rigtigt, så virker de fint. Desværre oplever jeg at 95% af flex-line brugerne, ikke har styr på linen. Jeg kan sagtens se det smarte i at have en, sådan som det beskrives ovenfor:-D Kunne I ikke drage ud i verden og oplyse folket:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...