Hop til indhold

Boldkanon


Sammy
 Share

Recommended Posts

Jeg sidder og tjekker hjemmesider for boldkanon'er for tiden, så derfor vil jeg lige høre andres erfaringer. Har I brugt boldkanon. Hvis ja, har den været alle pengene værd? Er den stabil? Synes jeres hund det er en fantastisk belønning? osv osv osv :)

 

Hvilken en har I investeret i (hvis man må nævne mærker ellers gerne send pm :) )

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg træner DcH. Jeg bruger kanonen til fremadsendelse hver gang, jeg træner det. Jeg brugte den til indlæring af halsgivning for død figurant, det er den fantastisk til. Men nu bruger jeg den kun sjældent til den døde, fordi Tanja begyndte at lede efter den. Men en gang imellem, hvis hun skal peppes lidt op.

 

Jeg bruger den også i eftersøgning, hvis jeg mangler en levende. Tanja bliver så glad, når hun finder den.

 

Det er mange penge, men jeg synes, de er givet godt ud. Den er meget driftsikker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh ja, vigtig pointe. Enzos boldkanon skal kunne tage chuck it bolde, da de bare er nr 1 :D

 

Håber nogen kender den boldkanon du linker til, Siri. Prisen er stadig høj, men alligevel lidt mere realistisk min pengepung kan være med.

 

Har nogen evt bestilt fra Tyskland? De er jo billigere med alt muligt andet....

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh ja, vigtig pointe. Enzos boldkanon skal kunne tage chuck it bolde, da de bare er nr 1 :D

 

Håber nogen kender den boldkanon du linker til, Siri. Prisen er stadig høj, men alligevel lidt mere realistisk min pengepung kan være med.

 

Har nogen evt bestilt fra Tyskland? De er jo billigere med alt muligt andet....

 

Også meget mere realistisk for min pengepung :blink:

Og den kan tage chuckit! MEn der må vel være en forskel på det to!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kigget på den her: Boldkanon - Smartfetch Up - 1 bold

NOgen der har erfaring med den? Det er jo ca. halv pris af den anden, så en eller anden forskel må der næsten være?

 

Jeg har Smartfetchen med 2 bolde. Vi har en Canonball i klubben, men her bruger vi helst min fordi Canonbalen ofte er i udu og ikke er særlig driftsikker. :blink:Jeg har også en gammel Canonball som jeg bare ikke har fået smidt ud endnu.

 

Jeg oplever smarfetchen som meget stabil og præcis. Jeg har kun afprøvet den op til 100 meter og nyder at der kan bruges flere forskellige bolde til den. Min hund har desværre fundet ud af selv at tage de bolde som har snor på.

Jeg bruger den både til fremadsendelser og halsgivning med fokus væk fra mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har Smartfetchen med 2 bolde. Vi har en Canonball i klubben, men her bruger vi helst min fordi Canonbalen ofte er i udu og ikke er særlig driftsikker. :blink:Jeg har også en gammel Canonball som jeg bare ikke har fået smidt ud endnu.

 

Jeg oplever smarfetchen som meget stabil og præcis. Jeg har kun afprøvet den op til 100 meter og nyder at der kan bruges flere forskellige bolde til den. Min hund har desværre fundet ud af selv at tage de bolde som har snor på.

Jeg bruger den både til fremadsendelser og halsgivning med fokus væk fra mig.

 

Tak for info! Hvor højt skyder den ca?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har også smart fetch og bruger Chuck it bolde til den, da jeg helst ikke bruger hårde bolde, da Diesel jo kommer med 100 km i timen og griber bolden, og vil helst passe på hans gebis - men hold da helt kæft hvor er den genial, det er dog lykkedes mig at brække antennen af fjernbetjeningen, men den virker stadig på lang afstand uden problemer - bruger den til fremadsendelse i IPO og som distraktionstræning, hvor han skal udføre en øvelse med den i nærheden og gør han det godt, så får han et "go" og jeg udløser bolden.

Mvh Carina, Bubben og lille Diesel

Link til indlæg
Del på andre sites

det er dog lykkedes mig at brække antennen af fjernbetjeningen, men den virker stadig på lang afstand uden problemer

Jeg har slet ikke haft behov for at slå antennen ud endnu :hmm:

 

Jeg tror at de problemer som Biene nævner med Smartfetchen i klubben er de samme problemer som vi har med klubbens Canonball.

Man passer bedst på ens egen boldkanon.

 

Jeg bruger også Chuck It bolde

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har slet ikke haft behov for at slå antennen ud endnu :hmm:

 

Jeg tror at de problemer som Biene nævner med Smartfetchen i klubben er de samme problemer som vi har med klubbens Canonball.

Man passer bedst på ens egen boldkanon.

 

Jeg bruger også Chuck It bolde

 

Det er uden tvivl rigtigt, den skal jo smøres og holdes tør, og batterierne skal skiftes af og til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres svar. Jeg higer nu mere og mere efter en boldkanon :mrgreen:

 

Er der nogen af Jer, der har lyst at dele træningsvideoer, hvor I bruger boldkanon (især fremadsendelse, som er der, hvor jeg viiirkelig tror, den kan gøre en forskel i speed i vores træning, men ellers også gerne al mulig anden træning :engel:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...