Hop til indhold

Figuranter søges i København og omegn!


Gæst Sunniva
 Share

Recommended Posts

Gæst Sunniva

Hej!

Jeg har en westie tæve som ikke er helt trygg ved andre hunde, nogle hunde aksepterer hun med det samme og hun vil bare lege, mens andre bliver hun usikker på og legger seg endten på rygg med det samme eller bliver sur!

 

Har blitt anbefalt at prøve det der heder BAT (Behaviour Adjustment training) på hinde, og søger derfor efter figuranter!

En øvingsøkt vil ikke vare meget lenge og jeg kan komme til jer :)

Håper der er nogle som vil hjelpe :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sunniva

Det jeg hadde tenkt meg var at figuraten står på et sted (en stor mark eller lignende) også beveger jeg og Fia oss mot figuranten med den anstanden hun behøver for at velge gode løsninger, noget jeg markerer med klikkeren og belønner så med avstand og muligens en godbit.

Hvis vi kan komme rimelig tett på uten at Fia viser utryghed og stadig velg gode løsninger, tenkte jeg at vi kunde gå en lille tur stadigvæk i snor, om det går helt supert og Fia gerne vil hilse (noget der helt sikkert skjer) kunde de få spring fritt sammen om dette er mulig!

Det er helt opp til Fia og figuranten! Det viktigste er at Fia får en god oplevelse og er afslappet når vi går hver til vårt :)

 

Hadde tenkt meg at dette vil ha en varighed på ca 20-40 min, alt efter som!

 

Spørr bare om det er noget i lurer på, eller om i har nogle gode tips :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne, hvis du kan komme til Amager. Har 2 samojeder, vil nok tage den ældste med første gang, han gør nogle gange men er super venlig ved små hunde, hvis hun så lærer at samojeder er søde, kan jeg tage den yngste med en anden gang. Han er vildt sød men leger lidt vildt, så skal nok ikke løbe løs med hende. Den anden kan forresten heller ikke gå løs, men han er nok også mere til en hyggelig gåtur end at lege.

 

Da den yngste ikke kan være alene hjemme, kan det kun være en mandag eller en søndag (denne søndag + mandag kan vi desværre ikke). Skriv en privat besked, hvis vi skal finde ud af noget :)

 

Vil dog lige nævne, hvis hun er usikker, er det måske ret grænseoverskridende for hende at skulle gå helt hen til en hund som sidder ned, så måske det var en ide at i kom nærmere og du så signalerede at vi skulle begynde at gå, på den måde kan din hund følge efter og gå og snuse til hvilken hund hun er på vej mod + hvis hun haler ind på os, er det ikke så "uhyggeligt" fordi hundene er i bevægelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Jeg vil gerne stille op - hvis du kan komme til Værløse en af de nærmeste dage omkring kl. 14:30 eller derefter, kan vi øve lidt inden jeg rejser på ferie?

Vi har en lille lukket privat hundegård hvor jeg bor - der kan de være i fred.

Hilsen Zirka & Bente

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har smukke dejlige Fia idag mødt min Laura.Og efterfølgende en del andre hunde- Laura havde i forvejen været en time ude og hun er faktisk en yderst tilbagelænet type.Og lidt over 10 år gammel.-

Vi mødte først en ældre kvinde, hvor jeg sagde gå til siden.Hun havde 3 stk nok Chi typer og spurgte om de måtte hilse. Ja, men ikke på den hvide westie(Fia). Nå Laura fik lang snor og 2 af dem snappe ud efter hendes næse.Laura fattede som vanligt intet.

Få markstien kom de løs og alt fint, så kom en stor brun labber mod os, der kom også i snor enden de mødtes.Han er rimelig voldsom, men vi stod og snakkede i mange minutter med fint ro på.

Da vi skilte os fra ham kom en meget nervøs toller ungtæve bag os og jeg råbte, at hun kunne passere.Hun trænede tydeligvis.

Da hun passerede fik hun forklaring på vort hundetræf med Fia og fulgte så med os, både frem på stien og tilbage for hendes hund var jo også usikker.Og det viste sig at hun havde gennemgået 1 1/2 år kursus hos Irene Jardved.Men manglede den adfærdsdel der er overbygning.

På hjemtur kom så en stor fed labberhan, hvor jeg igen , igen skældte ejer ud, for hans fede hund.

Så fik vi lige et grin ud af, at jeg turde konfronterer ham med hans hunds mistrivsel.For et par år siden sprang et ledbånd, så det kunne jo ske igen , med den overvægt den havde.

Håber virkelig vi kan ses igen og evt at Fia og tolleren kan mødes til fælles leg. Ejer af tolleren er selvfølgelig indviteret herind på HF.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sunniva

Det var en deilig tur :)

Så godt når man kan give sin hund en positiv opplevelse! Og når hun i tillegg vil lege er det jo bare helt perfekt, så ja håber på flere turer som den :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...