Hop til indhold

OCD much?


Louisen
 Share

Recommended Posts

Ikke engang et stykke skinke smurt med leverpostej og rullet til en hunde-maki rulle (sushi), kan få Taiki til at gå tur i en Y-sele. Det skal være en T-sele og ellers kan jeg rende og hoppe.

 

Vi mistænker, at hans pelsmangel på ryggen er pga. metalringen i hans T-sele, men han vil IKKE bruge en Y-sele. Eller andre T-seler. Det skal være Hurtta - eller jeg kan spise mine hunde-maki ruller selv (på trods af, at han ligger i protest på fortovet og SAVLER ved synet af dem. Men gå? NEJ!).

 

 

Nu har jeg bundet noget snor rundt om "hanken" på T-selen, som fungerer som erstatning for metalringen. Skal have fundet en boltsaks og klippet metalringen af.

 

Jeg prøver at fortælle mig selv, at det handler om tilvænning, men bare at jeg tog fat i Y-selen for at lægge den på plads, gjorde at Taiki forlod sit nye kødben og forsøgte at gemme sig under sofaen, som da han var hvalp.

 

 

Suk.

 

Næste gang jeg får den idé, at anskaffe mig en shiba - så vær sød at henvise mig til denne tråd. Det er til at få grå hår i hovedet af. OCD-vovse. :damn:

 

Men jeg elsker ham nu stadig. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han nægtede også, sidste gang jeg fik en Y-sele til ham, så jeg tog feje tricks i brug. Fede, usunde, hjerte-kar sygdomsfremkaldende, diabetesrisiko forøgende tricks.

 

Men nej.

 

Jeg sad ½ time - EN HALV TIME!! - på fortovet ved siden af Taiki og ventede på, at han rejste sig fra sin "Jeg er ved at dø en skamfuld død"-position og gik hen til sin skinke-sushi, som jeg havde lagt 2 meter væk.

Jeg kunne se savlen dryppe let fra hans mundvige og den lavede langsomt en mindre plet hvor han lå.

 

Efter en halv time krampede mine ben, så jeg skiftede hans sele tilbage til T-selen. Taiki var så hurtigt henne ved hunde-sushien, at jeg kun kunne se et rødt lyn med en blå sele på. Og så brugte vi ellers 5 minutter på at slikke alle skinke-atomerne af fortovet, inden vi kunne gå vores eftermiddagstur (hvor han i øvrigt skulle tisse og sk... meget, rigtig meget. Men ikke iført Y-sele, uha da nej!).

 

 

Jeg prøver igen senere. Så bliver det nok en succes... eller... :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han nægtede også, sidste gang jeg fik en Y-sele til ham, så jeg tog feje tricks i brug. Fede, usunde, hjerte-kar sygdomsfremkaldende, diabetesrisiko forøgende tricks.

 

Men nej.

 

Jeg sad ½ time - EN HALV TIME!! - på fortovet ved siden af Taiki og ventede på, at han rejste sig fra sin "Jeg er ved at dø en skamfuld død"-position og gik hen til sin skinke-sushi, som jeg havde lagt 2 meter væk.

Jeg kunne se savlen dryppe let fra hans mundvige og den lavede langsomt en mindre plet hvor han lå.

 

Efter en halv time krampede mine ben, så jeg skiftede hans sele tilbage til T-selen. Taiki var så hurtigt henne ved hunde-sushien, at jeg kun kunne se et rødt lyn med en blå sele på. Og så brugte vi ellers 5 minutter på at slikke alle skinke-atomerne af fortovet, inden vi kunne gå vores eftermiddagstur (hvor han i øvrigt skulle tisse og sk... meget, rigtig meget. Men ikke iført Y-sele, uha da nej!).

 

 

Jeg prøver igen senere. Så bliver det nok en succes... eller... :sjov:

 

Det må være en tålmodighedsprøvende ting at være shiba-ejer! :lol:

 

Hey, hvad hvis du sætter begge seler på ham, samtidig..?? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er den bare træls at have på? Kender i ikke det der med at selvom bh'en egentlig passer fint, så kan den være dødtræls at have på?

 

Jo, men jeg kan da huske dengang jeg begyndte at gå med BH, det var mega træls... indtil man havde vænnet sig til det og nu mærker man det slet ikke. Jeg har ikke givet op endnu, men vil forsøge lidt tilvænning. Men hvis han efter weekenden stadig nægter at gå med den, så må jeg bide i det sure æble.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærligt, så gider jeg sgu ikke købe hurtta seler til andre folks hunde :lol: Hvis jeg falder over en billig T-sele, kunne jeg godt finde på at prøve den.

 

Hah, jeg havde lige overset at det ikke var din egen hund. :-D Så det kan jeg godt forstå.

 

Lige nu savler jeg over nogle fleece-halsbånd. Så skal jeg bare kæmpe mig igennem Taikis halsdeller for at måle. Det er ikke fordi han er tyk - det er han også, og på diæt - men han har en del løs hud på halsen. Pfft.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...