Gæst AnjA Skrevet Juli 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2013 Hej alle! Jeg har brug for et hurtigt svar. Jeg er i Polen i en måned, vi har en lejlighed herovre, og i den måned havde jeg tænkte mig at arbejde som frivillig på et dyreinternat. I dag tog jeg derhen for at spørge ind til arbejdet, men de sagde at man desværre skal bruge minimum 1 måneds oplæringsperiode. Vi besluttede os for at adoptere en hund "virtuelt" med et månedligt beløb, da vi ikke kan tage den tilbage til Danmark, hvor vi har vores egen ældre hund. Så det mindste vi kan gøre er at støtte den financielt, så den i det mindste ikke mangler noget udover det vigtigste, et kærligt hjem. Vi tager derud i morgen for at finde en bestemt hund, og de sagde at hvis vi gør dette, kan vi lufte den så meget vi har lyst til osv. Jeg tænker over, hvis man har mulighed for det, om vi kunne tage den over til os i den måned, men vi er meget i tvivl om det er for stressende for hunden. Vi vil gerne hunden det bedste, men vi ved ikke om det bedste er at tage den hjem til os i en måned og desværre give den tilbage når vi skal rejse igen, eller om det er bedst at lade den være derhenne og besøge den hver dag, lufte den osv, men lade den være derhenne? Jeg spørger i internatet i morgen, men jeg ved at mange af jer helt sikkert har rigtig godt styr på hvad der er mindst stressende for hunden. På forhånd tak og rigtig god sommer til jer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juli 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2013 Jeg ville lade den blive der Jeg ser ingen grund til at flytte hunden i en måned for bare at flytte den tilbage igen. Det tager et stykke tid at falde til et nyt sted og hunden når det måske kun lige, inden den skal flyttes tilbage igen. Det synes jeg ikke der er nogen grund til Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret Juli 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2013 Jeg synes det lyder egoistisk. Hunden når lige at vænne sig til jer og jeres kærlighed og så smutter i igen. Giv penge til hunden men lad være med at få den til at holde af jer for en sølle måned.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Juli 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2013 Jeg har selv internathunde fra Polen. Jeg synes, at det vil være synd, at tage den over til jer den måned, for de knytter sig ret hurtigt til mennesker og det ville være ret "ondt", at den så skal tilbage til internatet. Så hellere nogle gode lufteture og derefter tilbage i de faste rammer. Det andet ville være synd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst AnjA Besvaret Juli 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2013 Vi har netop hældt mest til at besøge den hver dag, da vi jo ved at det tager tid for den at vænne sig til stedet og sin familie, vi har bare prøvet at holde alle muligheder åbne, også at tage den hjem til Danmark, hvilket bare desværre umiddelbart ikke er muligt. Tusind tak for jeres svar, undtagen Potemis som får mit svar nedenunder: Potemis, hvorfor lyder det egoistisk, når vi netop fokuserer på hvad der er mindst stressende for hunden? Du lyder forvrænget eller at du kun lige har læst halvdelen af indlægget og så blevet er bitter, synes virkelig det er frastødende af dig at hænge en ud på den måde, som prøver at gøre det bedste muligt for en anden hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2013 Potemis har sagt nøjagtigt det samme som de andre, der har skrevet indlæg, bare med andre ord. Og hun har gidet at forholde sig til dit problem, så hun fortjener tak uanset om du synes du kan bruge hendes indlæg til noget eller ej. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret Juli 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2013 Det lyder egoistisk i mine øjne fordi det lyder som om i rigtig gerne vil gøre noget godt, men glemmer at i tager hjem og efterlader hunden efter at have gået ture med den i en måned og måske fået den til at knytte sig til jer. Det er super hyggeligt for jer og i får et dejligt minde om jeres virtuelle hund, men hunden sidder alene tilbage og oplever måske endnu et af den slags svigt der har gjort at den sidder på et internat. Egoistisk fordi jeg synes ideen falder til jeres fordel, ikke hundens. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juli 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2013 Det lyder egoistisk i mine øjne fordi det lyder som om i rigtig gerne vil gøre noget godt, men glemmer at i tager hjem og efterlader hunden efter at have gået ture med den i en måned og måske fået den til at knytte sig til jer. Det er super hyggeligt for jer og i får et dejligt minde om jeres virtuelle hund, men hunden sidder alene tilbage og oplever måske endnu et af den slags svigt der har gjort at den sidder på et internat.Egoistisk fordi jeg synes ideen falder til jeres fordel, ikke hundens. Det er da ikke egoistisk, når hun nu spørger om det er det rigtige at gøre, og med det samme tager kommetarene til sig, om hvorfor det ikke ville være ideelt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Juli 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2013 Mon ikke sådan en hund osse vil opleve et svigt hvis to mennesker i en måned kommer rendende i tide og utide, for at bidrage med ture, kærlige klap og godbidsfyldte lommer? Hvad er grunden til at I ikke breder jer ud over flest mulige hunde, frem for at forfordele en enkelt? Hvis det føles godt for jer at hjælpe, så vil jeg umiddelbart mene at den bedste hjælp er at gå tur med forskellige hunde og give flest mulige hunde lidt ekstra i hverdagen, frem for at overdynge en enkelt hund med alt I har. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Juli 1, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2013 Hvad er det for et arbejde de ansatte/frivillige på internattet ikke vil have jer til at udføre, medmindre I har gennemgået en oplæring? I må vel godt komme og hjælpe med at lufte de forskellige hunde, hvis de vil give jer lov til at gå med én? Jeg tror I skal passe på med at knytte jer til én hund, og især passe på med ikke at få den til at knytte sig til jer - det kan ende med en hund som går hvileløst rundt i sit bur og kalder på jer efter I er taget hjem til Danmark. Det ville jeg ikke selv kunne leve med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Juli 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2013 Gad vide hvad det her endte med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts