Hop til indhold

Ekstrem rolig hund - er det normalt?


Gæst Thuccimon
 Share

Recommended Posts

Gæst Thuccimon

Hej hundevenner. :-)

 

 

Jeg er ny bruger herinde og er netop blevet førstegangs-hundeejer til den skønneste Pekingeser-dreng på 10 måneder. :-)

 

Vi har kun haft ham i tre dage og han er ekstrem stille og rolig. Størstedelen af tiden ligger han bare på jorden med alle fire ben spredt ud til siden. Den går et par skridt, hvorefter den ligger sig igen. Den leger ikke så meget på trods af legetøj, men er dog aktiv nok, når vi er ude at gå tur eller møder nye mennesker.

 

Men er denne ekstreme rolige adfærd normalt? Jeg ved godt, at det er en stille hund, men den er bare EKSTREM rolig, så er mere bekymret for om den er syg eller lignende. Jeg synes bare, at hunde plejer at være så energiske. Håber at I kan hjælpe. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg ville også høre tidligere ejer. Hvem ved om den blev lært at inde var man helt rolig :vedikke: Ellers synes jeg du skulle få et lille sundhedstjek, også en god ide selvom det viser sig at være pga varme, når nu du lige har fået ham. Ligesom små hvalpe, de får også sundhedstjek når man får dem hjem sammen med vaccine.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er er enig med de andre i at et besøg hos dyrlægen vil være en god idé, men det er nu ikke lige leddene, der umiddelbart bekymrer mig, snarere vejrtrækningen. Man hører jo af og til om Pekingesere, der må ligge på en ispose for at overleve en sommerdag.

 

Hvis din hund har en "næserulle", altså en hudfold, der hænger ud over snuden, så er der fare for at han er så kort i ganen, at han har svært ved at ventilere tilstrækkeligt, og derfor overopheder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Vil da lige sige at fordi den er rolig, så behøver der ikke ligge noget sygdom bagved. Det er ingen skade lige at få en dyrlæge til at lave et check når I nu lige har fået den.

Min ældste beagle Charlie har været på samme måde - han ligger mest og gider i hver fald ikke noget legetøj går lidt rundt og ligger sig igen - sådan har han alle dage været. Jeg fik ham da han var 2½ og nu er han snart 9 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...