Hop til indhold

Hanhund der tisser på sig selv


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

*ydk*

 

Modjo har altid været lidt slem til at ramme sig selv på maven, men det har alligevel været rimeligt minimalt kan jeg godt se nu :shock:

De sidste to dage har virkeligt været slemme og han pisser sig selv hele vejen op af maven og på begge forben...

Arj men altså, det er simpelthen for klamt.

 

Han fik et bad + klipning her i formiddag fordi jeg nærmest ikke kunne holde ud at være i lokale med ham og nu er han allerede gul igen. Sad lige og nussede ham og tænkte, hm.. her stinker. Tjekkede ham og sørme ikke om han lugter af urin/musk/hanhund igen.

 

Jeg synes altså ikke jeg er sart og jeg kan godt overkomme han lige rammer med et par dråber, men det her er simpelthen langt over min grænse for hvad der er okay :genert::shock::damn:

 

En eller anden, sig lige at det er alderen og går over om lidt. Kan slet ikke overskue hvordan jeg skal få tid til at bade ham 5 gange om dagen resten af livet :megaked:

 

ps. det skal nok lige nævnes at Asta er i løbetid nu. Kunne jo være det havde en indflydelse? Please sig ja :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 54
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

tror du ikke bare han tisser 100 gange så meget, fordi hun er i løbetid? 0g dermed rammer sig selv mere? Han var da ihvertfald godt oppe at ringe den anden dag, og det skulle ikke undre mig, om tisse-koncentrationen var lidt svigtende lige nu :lol:

Jooooh... Det kunne godt være :hmm: Han tisser ret normalt på gåture også selvom Asta jo er med, men døren står jo bare åben det meste af dagen og det kan selvfølgeligt godt være at han får lettet ben en hel masse gange i haven :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til hanhundenes magiske verden :mrgreen:

 

Jeg er stort set enig med PP i at løbetiden godt kan spille ind, men et par dråber op ad maven eller forbenet er i al almindelighed ikke noget særsyn :lol:

Mind mig lige om at jeg aldrig nogensinde skal få ideen om at få hanhund igen så :lol::megaked::sjov:

 

Som sagt, et par dråber har han altid haft, og det er helt ok. Han fik et bad en gang imellem og så var det fint nok. Men de sidste dage er det jo gået vildt over gevind. I nat vågnede jeg ved lugten, fordi han havde lagt sig under min side af sengen. Altså... det KAN da ikke være normalen... vel...? :scared:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha hold da op, ligefrem at vågne af lugten.. Her rammer de vel lidt på sig selv men de gør jo også sig selv lidt rene + de er ofte ude og soppe, så det er slet slet ikke noget jeg ligger mærke til, heller ikke når jeg kløer dem på maven. Værst er altså når de pisser hinanden i hovedet, det er ligesom der man kysser dem :mrgreen:

 

Kan det være hans foder? Var det ikke Mini-Me hvor Carlos pis stank helt vildt, og det vist viste sig at være pga foderet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha hold da op, ligefrem at vågne af lugten.. Her rammer de vel lidt på sig selv men de gør jo også sig selv lidt rene + de er ofte ude og soppe, så det er slet slet ikke noget jeg ligger mærke til, heller ikke når jeg kløer dem på maven. Værst er altså når de pisser hinanden i hovedet, det er ligesom der man kysser dem :mrgreen:

 

Kan det være hans foder? Var det ikke Mini-Me hvor Carlos pis stank helt vildt, og det vist viste sig at være pga foderet?

Dunno :vedikke: Har skiftet fra Acana sport og agility over til Acana laks, men det er ved at være noget tid siden. Burde være kommet noget før tror jeg :hmm:

 

Jamen ja, jeg vågnede. Og jeg sover tungt tungt normalt. Så tungt, at min mand er nødt til at vække mig hvis barnet græder :oops::genert:

 

Gad godt man kunne dele lugt over nettet så I kunne se jeg ikke overdriver. Det er altså helt vildt slemt :scared:

 

Han sopper godt nok ikke så tit, men er ofte omme på marken efter duggen er faldet og der bliver han ofte godt våd på maven.

Burde kunne tage det :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mini-me har i hvert fald givet noget med laks i, for han var blevet ret farvet af det og de skulle til udstilling :lol: Men tror det var Olivers, da de skiftede produktionssted. Prøv at hør hende af, der ringede bare lige en klokke men kunne kun finde 1 tråd fra hende om det, og der stod det ikke i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo to hanhunde af samme slags.

Specielt Oskar bliver en ret kåd stor-pisser, når der er løbetid.

Han har vildt travlt, når han tisser, og han er meget lidt koncentreret, fordi han skal følge med i alt hvad der foregår. Nogle gange begynder han at løbe videre, inden han er færdig med at tisse. Han løfter bagbenet en lille smule, og så kan han godt komme til at ramme forbenene. Men det er kun slemt, når der er løbetid i luften - og det er ikke helt så slemt længere, i forhold til for et par år siden.

Så alder og løbetid spiller helt sikkert ind.

 

Det er faktisk et større problem, at de kommer til at tisse på hinanden. Det sker tit, fordi Luffe snuser til noget, Oskar er nysgerrig og kommer snigende indenom eller under Luffe, Luffe er færdig med at snuse og letter ben - resultatet er tis på Oskars hoved:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Ja jeg tror også det er alder og løbe tid :-) min den lille tissede altid på sine for poter og mave. Det er ikke så slemt mere men det sker stadigvæk, han er et år nu. Sidste aften gik min mand og jeg med hver en hund den lille tissede den store i hovedet. Da vi kom hjem ( det tørrede hurtig da det var ret lunt ) havde jeg glemt det indtil jeg lige kyssede den store på panden. Føj en stank og adrrr :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Mine er nogle svin, så er det sagt

 

Og pis fra intakte hanhunde stinker, men ved løbetid bliver det værre, og de bliver bedre med alderen til at få pisset de rigtige steder. Min Odd-eye som nu er lige knap 1½, er ekspert i at ramme sine egne forben, og han er lige blevet "hanhund" og lugter temmelig nasty.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Jeg aner intet om det, men...... Kæft, hvor er jeg glad for min steriliserede pigehund:engel:

 

Det er bare fordi du ikke har prøvet at have en helt fantastisk nasty stinkende han hund. Look it

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har han hunde - 3 stk. Har altid haft han hunde og vil altid have han hunde, og jeg har aldrig oplevet at de tissede på dem selv - ingen af dem lugter.

 

Det eneste der er sket et par gange var når en af mine hvalpe havde hovedet for tæt på og han fik en sjat - det blev da bare tørret efter med en engangs vaske klud - værre var det ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har han hunde - 3 stk. Har altid haft han hunde og vil altid have han hunde, og jeg har aldrig oplevet at de tissede på dem selv - ingen af dem lugter.

 

Det eneste der er sket et par gange var når en af mine hvalpe havde hovedet for tæt på og han fik en sjat - det blev da bare tørret efter med en engangs vaske klud - værre var det ikke.

 

Jeg tror pelsens længde har leget at sige:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...