Hop til indhold

Hvis en hund er vant til at noget gør ondt


Buddha
 Share

Recommended Posts

Hvis en hund har haft en skade eller noget har gjort ondt, kan den vel godt tro at det vil kunne ske igen - hvis det er rigtigt, hvordan kommer man så videre?

 

Jeg er ikke sikker, men jeg har et stykke tid haft på fornemmelsen at Egon skåner sig selv/holder igen, fordi han har haft nogle ting i kroppen som har siddet skævt, men han burde sådan set være nogenlunde færdigbehandlet (det er i hvert fald kun småting som bliver pillet ved nu), alligevel har det slået mig at han ikke leger frit som han egentlig plejede.

 

Da jeg så så en video af ham som omkring 1,5 år gammel, var det virkelig tydeligt. Ved godt han ikke er halvandet mere, men han er jo overhovedet ikke gammel.

 

Som skrevet er jeg ikke sikker på det lige pt, men vil rigtig gerne høre hvis nogen kender noget til noget i stil med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror at en hund vil skåne sig indtil den - måske ved et tilfælde - opdager at det ikke gør ondt mere når den gør tingen ,

hvis vi fks plejer at have ondt i en skulder er vi vel også mere tilbøjelige til at skåne den indtil vi " glemmer " det , jeg ved ikke om det giver mening ?

 

Ja :hmm: Det tænker jeg jo også, men hvor længe går der? Og kan man være sikker på at det går over? Kan man gøre noget? :vedikke: Presse hunden (lidt), øvelser, lege, eller er det bedst at vente og lade den finde ud af det selv?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja :hmm: Det tænker jeg jo også, men hvor længe går der? Og kan man være sikker på at det går over? Kan man gøre noget? :vedikke: Presse hunden (lidt), øvelser, lege, eller er det bedst at vente og lade den finde ud af det selv?[/quote ]måske kan man presse hunden lidt og så udfra dens reaktion vurdere om den stadig har ondt ?

men det er sgu svært , det ville jo være nemmere hvis de kunne tale !

Link til indlæg
Del på andre sites

måske kan man presse hunden lidt og så udfra dens reaktion vurdere om den stadig har ondt ?

men det er sgu svært , det ville jo være nemmere hvis de kunne tale !

 

Måske. Nu skal han tjekkes af en anden pga noget som skal rettes (den hund kan snart heller ikke blive mere gennemtjekket), så lige nu kan jeg ikke gøre så meget. Han er på smertestillende men alligevel ændrer hans væremåde sig ikke rigtigt (altså udover at han har det fint, ikke har ondt i noget osv). Det var tydeligt hvornår det skete, så det har ikke været sådan at han har gået med det et stykke tid. Plus han fornyligt fik det rettet.

 

Har bare f.eks. bidt mærke i løbelege, der stopper han efter kort tid og venter så de andre kommer tilbage. Løber med et stykke, stopper igen. Også sjældent han vil lege vildt med mig, det plejer han ellers at elske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok ikke helt utænkeligt.. Altså Chivas er en gang, i starten vi boede her, gledet på det glatte laminatgulv i gangen, da han er gået ud fra soveværelset hvor der er gulvtæppe, og det må helt afgjort have gjort ondt et eller andet sted da han er gledet, for det betyder at han stadigvæk ikke i dag, ca. 1,5 år efter, kan gå "normalt" ud fra soveværelset, uden at han er nødt til ligesom at stå og tage tilløb og så ende med at lave et mærkeligt hop ud, hen over den første halve-hele meter gang gulv -resten af gangen kan han godt gå i uden problemer og han kan også godt gå hen over det samme stykke gulv uden problemer når han skal ind i soveværelset, det er kun når han skal ud at det er et problem :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok ikke helt utænkeligt.. Altså Chivas er en gang, i starten vi boede her, gledet på det glatte laminatgulv i gangen, da han er gået ud fra soveværelset hvor der er gulvtæppe, og det må helt afgjort have gjort ondt et eller andet sted da han er gledet, for det betyder at han stadigvæk ikke i dag, ca. 1,5 år efter, kan gå "normalt" ud fra soveværelset, uden at han er nødt til ligesom at stå og tage tilløb og så ende med at lave et mærkeligt hop ud, hen over den første halve-hele meter gang gulv -resten af gangen kan han godt gå i uden problemer og han kan også godt gå hen over det samme stykke gulv uden problemer når han skal ind i soveværelset, det er kun når han skal ud at det er et problem :lol:

 

Ja det er har vi faktisk også prøvet. Og han går mere forsigtigt der - ville dog være lidt sjovere hvis han hoppede :lol:

 

Mit store problem ved dette er bare, at jeg tror han har slået sig i leg, og det gør mig sgu ret ked af det, at det virker som om han ikke helt "tør" lege igennem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er har vi faktisk også prøvet. Og han går mere forsigtigt der - ville dog være lidt sjovere hvis han hoppede :lol:

 

Mit store problem ved dette er bare, at jeg tror han har slået sig i leg, og det gør mig sgu ret ked af det, at det virker som om han ikke helt "tør" lege igennem.

 

Ja kan godt se at det er lidt øv, det med et bestemt stykke gulv, det er jo lidt hvad det er, men leg er jo noget lidt.. Men ved squ godt nok ikke lige hvad man kan gøre ved det.. :vedikke::???:

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:Voksne hunde kan jo blive mere rolige, lege mindre vildt:engel:.....det er vel ikke unaturligt :vedikke:

 

Johh, men nej. Jeg synes ikke helt det virker til at være det. Han vil ligesom gerne være med, men stopper sig selv. Han vil jo heller ikke rigtigt løbe med, når andre hunde løber (i leg).

 

Der var ingenting da vi var på slædetur, han var jo SÅ dygtig og sej og løb som om fanden (eller mig :mrgreen:) var i hælene på ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Johh, men nej. Jeg synes ikke helt det virker til at være det. Han vil ligesom gerne være med, men stopper sig selv. Han vil jo heller ikke rigtigt løbe med, når andre hunde løber (i leg).

 

Der var ingenting da vi var på slædetur, han var jo SÅ dygtig og sej og løb som om fanden (eller mig :mrgreen:) var i hælene på ham.

 

:hmm:Okay jeg forstår.....eller det gør jeg egentlig ikke sådan rigtigt :stupid:.....men bær over med en, ikkehundeejerkyndigs strø tanker, der jo aldrig kan måles i forhold til, vidende dedikerede (hundeelskere i højeste potens, der hele tiden tænker mere på deres hunde end dem selv) der ofrer alt, der kan ofres for hundenes bedste :hjerte:......det er du og andre H-F'ere, jeg er jo bare en der sådan beundrer, og ikke sådan unødigt hader dyr og mennesker......vil hellere beundre end hade andre :engel:......nå men har været til byfest, ret våd en af slagsen :lun: som vanligt :stupid: så i dag......hader jeg nok alle og alt, ligesom jeg plejer :stupid:.....snuseren kan ingen ændre.....der er nok ingen heller ikke nogen der gider prøve mere :blink::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min søster har faktisk et lignende problem med sin hund... Han har gået med en skade i laaaang tid, før hun opdagede det. Den gjorde at det har gjort ondt på ham i alle venstresving på agilitybanen. Nu er han ordnet, og er fit for fight igen - men han tror at det stadig gør ondt at dreje til venstre, og skåner sig selv. Det går bedre nu, men når han bli'r træt falder han nemt tilbage i de gamle vaner. Da han havde skånet sin dårlige side i så lang tid, havde han heller ikke muskler i den ene side, og så kunne han jo rent faktisk ikke lige så meget til den side, selv om det ikke gjorde ondt. Søster har så fået en del øvelser i forbindelse med massagebehandlingen han har gennemgået, der styrker hans dårlige side, og det har hjulpet rigtig meget. Og så selvfølgelig at "tvinge" ham til at bruge den svage side til agilitytræningen, så han selv kan mærke at den fungerer nu, og ikke gør ondt. Men det er jo nok sværere når det drejer sig om leg...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:Okay jeg forstår.....eller det gør jeg egentlig ikke sådan rigtigt :stupid:.....men bær over med en, ikkehundeejerkyndigs strø tanker, der jo aldrig kan måles i forhold til, vidende dedikerede (hundeelskere i højeste potens, der hele tiden tænker mere på deres hunde end dem selv) der ofrer alt, der kan ofres for hundenes bedste :hjerte:......det er du og andre H-F'ere, jeg er jo bare en der sådan beundrer, og ikke sådan unødigt hader dyr og mennesker......vil hellere beundre end hade andre :engel:......nå men har været til byfest, ret våd en af slagsen :lun: som vanligt :stupid: så i dag......hader jeg nok alle og alt, ligesom jeg plejer :stupid:.....snuseren kan ingen ændre.....der er nok ingen heller ikke nogen der gider prøve mere :blink::mrgreen:

 

Haha Snuser, tak for en usædvanligt kryptisk besked! Lover vi ikke laver om på dig og selvfølgelig overvejede jeg jo dit forslag :kys:

Tror nu ikke på at du kan hade nogen.

 

Min søster har faktisk et lignende problem med sin hund... Han har gået med en skade i laaaang tid, før hun opdagede det. Den gjorde at det har gjort ondt på ham i alle venstresving på agilitybanen. Nu er han ordnet, og er fit for fight igen - men han tror at det stadig gør ondt at dreje til venstre, og skåner sig selv. Det går bedre nu, men når han bli'r træt falder han nemt tilbage i de gamle vaner. Da han havde skånet sin dårlige side i så lang tid, havde han heller ikke muskler i den ene side, og så kunne han jo rent faktisk ikke lige så meget til den side, selv om det ikke gjorde ondt. Søster har så fået en del øvelser i forbindelse med massagebehandlingen han har gennemgået, der styrker hans dårlige side, og det har hjulpet rigtig meget. Og så selvfølgelig at "tvinge" ham til at bruge den svage side til agilitytræningen, så han selv kan mærke at den fungerer nu, og ikke gør ondt. Men det er jo nok sværere når det drejer sig om leg...

 

Kæft hvor er jeg glad for at du skriver det, gik og tænkte om jeg mon var blevet helt gak :lol:

 

Jeg vil prøve at spørge dyrlægen (som er en osteopat) på mandag og så tror jeg vi skal have fat i en dygtig massør som både kan massere men også hjælpe os med nogle øvelser. Synes ikke der er mega forskel på hans muskler, men kan sagtens være at jeg ikke er god nok til at mærke det eller ved hvilke steder jeg skal mærke.

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:Okay jeg forstår.....eller det gør jeg egentlig ikke sådan rigtigt :stupid:.....men bær over med en, ikkehundeejerkyndigs strø tanker, der jo aldrig kan måles i forhold til, vidende dedikerede (hundeelskere i højeste potens, der hele tiden tænker mere på deres hunde end dem selv) der ofrer alt, der kan ofres for hundenes bedste :hjerte:......det er du og andre H-F'ere, jeg er jo bare en der sådan beundrer, og ikke sådan unødigt hader dyr og mennesker......vil hellere beundre end hade andre :engel:......nå men har været til byfest, ret våd en af slagsen :lun: som vanligt :stupid: så i dag......hader jeg nok alle og alt, ligesom jeg plejer :stupid:.....snuseren kan ingen ændre.....der er nok ingen heller ikke nogen der gider prøve mere :blink::mrgreen:

Var du fuld, snuser? Du vrøvlede :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha Snuser, tak for en usædvanligt kryptisk besked! Lover vi ikke laver om på dig og selvfølgelig overvejede jeg jo dit forslag :kys:

Tror nu ikke på at du kan hade nogen.

 

 

 

Kæft hvor er jeg glad for at du skriver det, gik og tænkte om jeg mon var blevet helt gak :lol:

 

Jeg vil prøve at spørge dyrlægen (som er en osteopat) på mandag og så tror jeg vi skal have fat i en dygtig massør som både kan massere men også hjælpe os med nogle øvelser. Synes ikke der er mega forskel på hans muskler, men kan sagtens være at jeg ikke er god nok til at mærke det eller ved hvilke steder jeg skal mærke.

 

Søster bor jo på Amager, så kan få fat I tlf. nr. til den hun har brugt, hvis du er interesseret..? Søster har gået til alt muligt, kiropraktorer, akupunktører og hvad har vi, i flere års tid - men det er massøren og de øvelser der eeeendelig har fået has på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Søster bor jo på Amager, så kan få fat I tlf. nr. til den hun har brugt, hvis du er interesseret..? Søster har gået til alt muligt, kiropraktorer, akupunktører og hvad har vi, i flere års tid - men det er massøren og de øvelser der eeeendelig har fået has på det.

 

Åh det vil jeg herre gerne! Det ville være fantastisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Korvis, har din søster prøvet svømning? Der kan hun "tvinge" ham rundt til venstre, og få bygget musklerne og selvtilliden op, under minimal belastning.

 

Ved ikke lige om han har svømmet, men han har i hvert fald waterwalket. Og prøvet stort set alle maskiner og træningsredskaber de har på klinikken! :lol: Men nu er han sådan set i orden igen - lige undtaget i hovedet, hvor han indimellem glemmer at han faktisk er ok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...