Hop til indhold

blandt ikke hundemennesker


Howlucky
 Share

Recommended Posts

Gæst Beaglepack
Måske beaglen har været brug som "sirene"hund på et tidspunkt i historien?

 

Man kan godt kalde det en sirene, på en måde - hvis man en gang har hørt et pack så er man ikke i tvivl at det ligner sådan noget - blodhunden er jo en større "sirene" i hound kategorien.

Jeg har et par enkle gange hørt en af mine tude ligesom en sirene - det var mens der var udrykning hvor han havde den der stemme som gik op og ned i lyd, ligesom en sirene.

Under jagt fært er det mere den der "vip, vip, vip" lyd fra halsen, man hører.

Men måske ham manden havde hørt sådan et pack :vedikke:- og så efterfølgende har kaldt det en "sirenehund" - Jeg er bare aldrig stødt på det udtryk :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Man kan godt kalde det en sirene, på en måde - hvis man en gang har hørt et pack så er man ikke i tvivl at det ligner sådan noget - blodhunden er jo en større "sirene" i hound kategorien.

Jeg har et par enkle gange hørt en af mine tude ligesom en sirene - det var mens der var udrykning hvor han havde den der stemme som gik op og ned i lyd, ligesom en sirene.

Under jagt fært er det mere den der "vip, vip, vip" lyd fra halsen, man hører.

Men måske ham manden havde hørt sådan et pack :vedikke:- og så efterfølgende har kaldt det en "sirenehund" - Jeg er bare aldrig stødt på det udtryk :mrgreen:

 

Han har da bare selv opfundet udtrykket :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst S'eren
En aftentur med Karla for nogle år siden, blev jeg stoppet af en dame, der ytrede ordene: det er så sjældent man ser en manchester terrier!

 

det kunne jeg da kun give hende ret i :mrgreen:

 

hun havde garanteret lige læst om racen, og så derfor spøgelser overalt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985

Jeg er lige kommet fra formiddagsturen og har én til samlingen :)

 

VI har lige overtaget en papillon/dsg-blanding, der har stort set samme farver som Sonne, der er jack russel/chihuahua/??spids.

Nå, men vi møder så en bedstemor med to børn på en 5-6 år. De er helt vilde med mine hunde og får lov at hilse.

Bedstemoren spørger så om Sonne og Bob er søskende, hvortil jeg svarer, at det er de ikke, men det er rigtigt nok de ligner hinanden lidt.

Der går et par sekunder med stilhed og hun spørger så, om ejg nu er sikker?

SÅ må jeg forklare hende ...igen...at det er to forskellige raceblandinger. Efter endnu et par sekunders stilhed, kommer den så: "Jamen hvad med halvsøskende??"

Tja, med tre år, ingen racer og 800 kilometer imellem...er der nok heller ikke den store chance for dét :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Har i aldrig selv taget fejl?? Og spurgt lidt dumt?

 

Jeg har og jeg vil da mene at jeg kender de fleste racer, som den hundenørd jeg er!

 

Arbejde i dyrebutik og der kommer jo en del hunde ind. Også blandinger.

 

Feks kommer der en dame ind den anden dag med to cockere, en sort og en rød. Jeg snakker med dem og den røde er helt vildt glad, hvorimod den sorte er mere rolig i det. Så jeg spørger selvfølgelig om det er den røde der er yngst. Nej, hun var 4 år og den sorte var kun 10 mdr;) Snydt igen, hehe

 

Anden dame kommer med stor mørkgylden gammel goldenlignende hund.

Jeg falder totalt i svime og siger at jeg også har sådan noget golden agtigt noget derhjemme på 12 år ligesom hendes (faktisk lignede den en mere langhåret hanhundeudgave af sheila) Så siger damen at han altså slet ikke er golden retriever;)

Han var skam lavet af labrador, rottweiler og collie, hehe

 

Men det tror jeg da selvfølgelig på og så skulle vi lige have stadfæstet en fødselsdato når nu de var lige gamle og lignede hinanden, for tænk nu hvis de var søskende;)

 

Blandinger er umulige...der kommer en anden hund ind, som jeg ville have ædt min gamle hat på ville være labrador i - hun ligner fuldstændig, bare med hvidt bryst..Men nej, hun er dalmatiner/border collie;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst diddjy

Jeg glemmer aldrig, da jeg oplevede følgende. Jeg kom gående ned ad en vej, da jeg pludselig overhører en samtale. To kvinder går sammen, og den ene spørger den anden: "Er det ikke en af de der kamphunde, der går derovre til højre?" Jeg kigger i den retning, hun snakker om og kan ikke lade være med at grine, da det går op for mig, at den farlige hund hun snakker om, er en gravhund. Jeg husker ikke den andens svar, men selv for ikke kyndige hundemennesker kan jeg godt have svært ved at forstå, at man kan tage så stor fejl. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Jeg glemmer aldrig, da jeg oplevede følgende. Jeg kom gående ned ad en vej, da jeg pludselig overhører en samtale. To kvinder går sammen, og den ene spørger den anden: "Er det ikke en af de der kamphunde, der går derovre til højre?" Jeg kigger i den retning, hun snakker om og kan ikke lade være med at grine, da det går op for mig, at den farlige hund hun snakker om, er en gravhund. Jeg husker ikke den andens svar, men selv for ikke kyndige hundemennesker kan jeg godt have svært ved at forstå, at man kan tage så stor fejl. :hmm:

 

:lol: Gravhunde....er det ikke dem der går i angrebsmode, bare de ser en garder's topgejlede støvle :banan:.....eller var det bare en avisand! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst diddjy
:lol: Gravhunde....er det ikke dem der går i angrebsmode, bare de ser en garder's topgejlede støvle :banan:.....eller var det bare en avisand! :mrgreen:

 

Det lyder som en nyhedshistorie, jeg ikke har læst. Har jeg ret? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver ofte spurgt, af gamle damer, om Liva er mor til Zazu & Ayo. Og det eneste de tre overhovedet har tilfælles er deres stritøre - ellers er det tre forskellige størrelser, kropsbygninger, farver, pels osv. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg glemmer aldrig, da jeg oplevede følgende. Jeg kom gående ned ad en vej, da jeg pludselig overhører en samtale. To kvinder går sammen, og den ene spørger den anden: "Er det ikke en af de der kamphunde, der går derovre til højre?" Jeg kigger i den retning, hun snakker om og kan ikke lade være med at grine, da det går op for mig, at den farlige hund hun snakker om, er en gravhund. Jeg husker ikke den andens svar, men selv for ikke kyndige hundemennesker kan jeg godt have svært ved at forstå, at man kan tage så stor fejl. :hmm:

 

 

hov hov, de damer havde altså fat i noget af det rigtige, især hvis den gravhund var ruhåret :genert: for de er altså nogle farlige kamphunde, og stadig den eneste hunderace der har jagtet mig op på en stol

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...