Hop til indhold

blandt ikke hundemennesker


Howlucky
 Share

Recommended Posts

Ville bare dele nogle lidt sjove kommentarer med jer, og høre om i er stødt på lignende geniale udtalelser:D

 

Vi var ved skovsøen idag og spise is og kigge motorcykler. Der var enormt mange mennesker, og ret mange hunde. Vi stiller os i kø til is, lidt derfra står et par med en blå GD han de snakker med et par, hvor damen står med en whippet og den sødeste lille visla hvalp og manden med en bette hund af ubestemmelig race. Så kommer en mor og hendes søn op bag os, sønnen udbryder "årh se mor, det er en lille udgave af den store":confused: hvortil moderen svarer " ja det er nok moren":eek:

Tjo... bortset fra et par mindre detaljer, så som race, køn og farve, så lød det jo meget fornuftigt. Nænnede ikke at fortælle dem, at ud over raceforskellen, så gjorde kønnet på GD'en det til lidt af en umulighed, at de var mor/datter..

 

Da vi så skulle derfra, kommer et ældre par m en dværggravhund, en kamphund af værste skuffe, den havde mord i øjnene, da den fik øje på selvsamme GD:) konen vender sig om, for at skælde på kamphunden og hive den med - hun får øje på GD'en, og udbryder "hold da op den er stor, er det en broholmer"

Selv min ikke hundekyndige mand kunne godt se det sjove i det spørgsmål, så vi morede os på vej op til bilen - mens det ældre par med kamphunden fik lært lidt om de store hunderacer:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst snuseren
Tæller nok ikke rigtigt ;-) meeeen, oplever ofte at børn i klappevogn, siger " hest / est " og peger på Rosa, og den distrætte forældre siger, " ja, den er fin "

 

:-D Distræte kan jo også ramme rigtigt :oops:.....altså det sker da, ind imellem for mig! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Årh sikke en krise der kunne komme i det stakkels broholmer selskab hvis der dukkede en blå broholmer op :sjov:

 

:shock: Håber nu alligevel..... i opbevarer blækhuset forsvarligt hjemme hos jer:pray::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Jo der er mange sjove kommentarer man får med på vejen.

 

Min den store brune overvenlige og altid logrende lab - har skyld for at være kamphund. Han er nok den mest venlige hund her i kvarteret men alligevel var der en ældre meget sur dame der mente jeg ikke måtte gå med almindelig snor på ham, da han var kamphund og skulle bære mundkurv.

Alt imens den store brune bjørn stod og nærmest smilede op til damen og halen gik, for tænkt hvis hun ville klappe mig eller ae mig lidt.

:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi mødte engang en gammel mand, som pgede på Aslan og sagde "hvad er det for en kamphund".

 

Venligt fortæller martin at Aslan er en broholmer, en dansk hund.

 

Dem kendte manden godt!

 

Så peger han på Nala Amstaff, og siger hvilken race er den lille hund?

Windy siger det er en amstaff.

 

Manden svare "Nå, dem har jeg aldrig hørt om"

 

 

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

DEt er så sjovt.

 

DA mysla var unghund blev jeg ofte spurgt om hun var sheilas hvalp...også rimelig stor forskel..

 

DEr er også en dame engang der Har stået og kigget på sheila og Så sagt noget om at jeg da måtte træne meget, når nu hun var en schæfer...

Man skal høre meget før ørene falder af:P

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

DEt er så sjovt.

 

DA mysla var unghund blev jeg ofte spurgt om hun var sheilas hvalp...også rimelig stor forskel..

 

DEr er også en dame engang der Har stået og kigget på sheila og Så sagt noget om at jeg da måtte træne meget, når nu hun var en schæfer...

Man skal høre meget før ørene falder af:P

 

:sjov:

 

En af mine hundetrænere har en lille staffie og var på stranden. De møder en bedstefar med sit barnebarn, og barnet spørger hvad det er for en hund. Bedstefaren forklarer meget belærende, at hn ved ALT om hunde, og at hunden var en lab. Træneren når at sige "neeeeej, det er det nu ikke det er en.......", hvorefter bedstefaren afbryder hende og siger "nå nej, det kan jeg da godt se, det er jo en flatcoated":sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst S'eren
:sjov:

 

En af mine hundetrænere har en lille staffie og var på stranden. De møder en bedstefar med sit barnebarn, og barnet spørger hvad det er for en hund. Bedstefaren forklarer meget belærende, at hn ved ALT om hunde, og at hunden var en lab. Træneren når at sige "neeeeej, det er det nu ikke det er en.......", hvorefter bedstefaren afbryder hende og siger "nå nej, det kan jeg da godt se, det er jo en flatcoated":sjov:

 

Sådan en staffie og en flatcoated ligner også hinanden ret meget! :mrgreen::lol:

 

 

Jeg har en kollega som ved absolut ALT om hunde! hvis hun har overhørt at jeg er kommet til at tale om hunde, kommer hun altid lige ind og skal belære de andre om et eller andet hvis jeg forlader rummet.

sidst lød snakken på retrieverne.

"der findes en labrador (hedder ikke noget med retriever), en golden retriever, en flatcoated retriever og en alm. retriever" ..... rystede på hovedet og gik uden at kommentere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gik forbi en børnehave på tur forleden og en lille nuttet pige pegede på cookie og sagde meget begejstret "MISSEKAT!"

Ellers er den bedste jeg har fået "er det en schæfer hvalp?" Cookie er halvt cairnterrier og kortklippet med store stritører, så selvom egoet passer fint er hun nu altså langt fra en schæfer :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Elsker at læse om de sjove kommentarer I har fået :klap:

 

Jeg tror stadig at min all-time favorit kommentar om Ozzie var en ældre mand jeg mødte da Ozzie var otte uger. Han komplimenterede mine fine labradorhvalp og jeg forklarede ham at Ozzie nu var en schæfer. Han blev ved længe med at modsige mig, og blev mere og mere irriteret over at jeg var så dum at jeg ikke kunne se at Ozzie var en lab - 100% lab som han sagde. Jeg morede mig en del, især da han slog på farven (otte uger gammel var Ozzie jo meget mere sort end nu) og fortalte mig at ingen schæfere var SÅ sorte (nænnede ikke nævne ordet bi-colour :mrgreen:). Han spurgte til hvor jeg havde Ozzie fra, jeg skulle klage siden jeg åbenlyst var blevet snydt og solgt forkert race. Da jeg nævnte at Ozzie skam endda havde stamtavle fnyste han bare, den var jo helt klart forfalsket. I månederne der fulgte så vi ham jævnligt men da Ozzies ører begyndte at rejse sig o.s.v. holdt han op med at hilse og prøvede at lade som om han ikke så os. ... det er jo ikke sjovt at tage fejl. :sjov:

 

Nu hvor Ozzie runder 9 om en lille måned er det i øvrigt dejligt med folk der tager fejl og tror hun er alt fra "en stor hvalp" til 1½ år. :-D

 

Nogle børn tror hun er en ulv, en del har dog styr på det, hun er da sådan en politihund. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Elsker at læse om de sjove kommentarer I har fået :klap:

 

Jeg tror stadig at min all-time favorit kommentar om Ozzie var en ældre mand jeg mødte da Ozzie var otte uger. Han komplimenterede mine fine labradorhvalp og jeg forklarede ham at Ozzie nu var en schæfer. Han blev ved længe med at modsige mig, og blev mere og mere irriteret over at jeg var så dum at jeg ikke kunne se at Ozzie var en lab - 100% lab som han sagde. Jeg morede mig en del, især da han slog på farven (otte uger gammel var Ozzie jo meget mere sort end nu) og fortalte mig at ingen schæfere var SÅ sorte (nænnede ikke nævne ordet bi-colour :mrgreen:). Han spurgte til hvor jeg havde Ozzie fra, jeg skulle klage siden jeg åbenlyst var blevet snydt og solgt forkert race. Da jeg nævnte at Ozzie skam endda havde stamtavle fnyste han bare, den var jo helt klart forfalsket. I månederne der fulgte så vi ham jævnligt men da Ozzies ører begyndte at rejse sig o.s.v. holdt han op med at hilse og prøvede at lade som om han ikke så os. ... det er jo ikke sjovt at tage fejl. :sjov:

 

Nu hvor Ozzie runder 9 om en lille måned er det i øvrigt dejligt med folk der tager fejl og tror hun er alt fra "en stor hvalp" til 1½ år. :-D

 

Nogle børn tror hun er en ulv, en del har dog styr på det, hun er da sådan en politihund. :mrgreen:

Ej, selvom hendes ører ikke havde rejst sig, ligner en schæfer da ikke en labrador :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Jeg har stadig til gode at møde nogen som IKKE tror Tjaldur er en hvalp og en puddelhund. Hører konstant ting som " ih sikke en sød hvalp " " den er da ikke ret gammel " eller " hvor gammel er den " og jeg svarer 4 og tænker det er en selvfølgelig at det er år og folk siger, ih så er han jo kun en lille hvalp, de tror det er 4 måneder.

 

Den sjoveste kommentar jeg har hørt var om Teitur " se mor det er en pigehund, for den har lange øre " og kan huske første gang jeg havde Teitur til vaccianation som 11 ugers hvalp. Dyrlægen nægter at tro det er en cocker spaniel, han påstår hårdnakket at jeg er blevet snydt, det er helt klart en springer spaniel :stupid: han skriver endda springer spaniel i hans papir. Fjols altså.

 

Flere gange i hans liv troede folk han var en springer, lige indtil Teitur bedste legekrammerat rent faktisk VAR en springer spaniel. Når vi gik sammen var der jo meget stor forskel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Nå ja glemte lige den med når folk spørger hvor gammel min brune lab er, jeg siger han går mod de 8, tror de også det er mdr. Han er lidt kluntet meeeen så er det en ung hund med meget grå skæg. De tror ikke på det. Damen sidste dag mente jeg tog fejl. Nå ja nu er det jo min hund. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min erfaring er at hvis folk spørger om min hund er det ene eller det andet, svarer jeg bare ja hvis det er helt hen i vejret. Det sparer en masse forklaring der alligevel er spildt.

Hvis derimod der virker til at være lidt sagkundskab bag spørgsmålet går jeg mere i dybden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min erfaring er at hvis folk spørger om min hund er det ene eller det andet, svarer jeg bare ja hvis det er helt hen i vejret. Det sparer en masse forklaring der alligevel er spildt.

Hvis derimod der virker til at være lidt sagkundskab bag spørgsmålet går jeg mere i dybden.

 

Når Cajsa bliver kaldet for labrador, smiler jeg også bare og lader som ingenting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Eneste kommentarer jeg har fået til egen hund er "hva race er han?" Og til svaret kom så "nåårh, skulle han så ikke ha mundkurv på?" Men det er da heldigvis nogle år siden, gætter ikke på folks kendskab til listehunde er blevet bedre, tror bare nyhedens interesse har lagt sig lidt:) man ser heller ikke så mange opblæste hundehistorier i medierne længere:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...