Hop til indhold

Tæve søges til hanhund

Gæst Balou
 Share

Recommended Posts

Gæst Balou

Hej,

Vi søger en tæve til vores dejlige hanhund, da vi meget gerne vil have en hvalp efter ham.

Hans far er avlsgodkendt berner sennen, og hans mor 1/2 berner og 1/2 belgisk hyrdehund.

Han ligner en berner sennen, dog en anelse lavere.

Vi ønsker en hvalp efter ham, da han er en hund med et helt fantastisk sind, han er helt igennem en fantastisk hund, som aldrig har fejlet noget. ( han er passet med alt )

Ved ikke helt hvordan det foregår herinde, men vi søger en tæve i samme størrelse, gerne noget med berner sennen, belgisk hyrdehund, new foundlander, landseer eller lignende, skal være en tæve der også har en godt roligt sind og som "bor" sammen med sin familie.

Det eneste vi gerne vil have lov til, er at være "førstevælger" til en hvalp

Håber der er nogle der har nogle forslag eller ideér til hvordan vi kan finde en tæve :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Regn lige med at hvalpen godt nok arver 50% af generne fra din hund, men bliver præget og opdraget af tæven. Hvor stor chance tror du så du har for at hvalpen kommer til at opføre sig som din hanhund?.

Jeg synes du skulle se dig om efter en af de blandingshvalpe markedet bugner af (der er VIRKELIG ikke brug for flere), for langt hen ad vejen er det jo dig der har formet din hund så han passer godt til dig. Og det kan du vel gøre en gang til, hva`?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes heller ikke om dette projekt. Hvad hvis der kom 12 hvalpe og der kun var godt hjem til én?????????????????

Og det kan blive dyrt at lave hvalpe, så måske kun en amatør uden kendskab til dette arbejde ville indgå i sådan en aftale.

Og med 2 års garanti for alle arvelig sygdomme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar, tror vi finder et andet forum at hente hjælp i. Vi er udelukkende interesseret i en blandingsrace

Der ikke noget galt med at I vil have en blandingshund. Det, der er galt, er at I vil producere et kuld hvalpe til et allerede overmættet marked, udfra et egoistisk motiv.

Prøv at se i Gul&Gratis, DBA osv. Det vrimler med hunde til salg. Mange af dem ender hos dyrlægen fordi ingen vil have dem. Og det gælder især for store blandinger.

Jeg forstår godt jeres motiv. Jeg har også selv haft en fantastisk blandingshund, og legede med tanken om at få hvalpe efter ham. Sagen er bare at man får aldrig den samme hund igen, og det er faktisk ikke retfærdigt overfor en ny hvalp, at den skal leve op til ejerens skyhøje forventninger, fordi den tilfældigvis har nogle sine gener fra en højt elsket hund.

Køb i stedet en af de mange andre søde hvalpe, der mangler et godt hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Ærgerligt at det er for varmt til popcorn i dag:engel:

Hmm synes nu at man godt kan nuppe et par popcorn selv om det er varm, en fadøl til - eller en iskold cola - så tror jeg den er hjemme - fødderne op ude på terrassen og nyde varmen sammen med de varme popcorn ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Når det en gang har været muligt at købe sig til en helt fantastisk og perfekt hund, hvorfor så ikke tro på at det kan lade sig gøre igen?

Selvfølgelig er det nemmere at blive lidt mopset og smække med døren, men at overveje hvorfor responsen er som den er, vil givet vis gavne mere generelt.

Link til indlæg
Del på andre sites