Hop til indhold

Hjertescanning


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Jeg tager jo altid sorgerne på forskud når det gælder min hund:genert:

 

Status på hjerteorm er, at der ikke længere er fremskridt. Hun har nu været på Panacur i 15 dage, og lægger sig stadig på turene.

 

Næste skridt er en blodprøve med bla. test for infektion, borelia og anaplasmose. Viser den ikke noget, skal hun have taget billeder af lungerne og scanner hjertet.

 

Jeg har søgt lidt og fundet ud af at en scanning ikke koster det vilde, men hvordan foregår det? Skal hunden være bedøvet? Skal den barberes?:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået nogle af mine hunde scannet, de blev barberet på siden af brystet, blev lagt op på bordet, scannet, vendt, scannet og ned. Ingen beroligende, jeg stod ved dem og de lå fredeligt og blev undersøgt. Så fik de udstyr på så de kunne få målt hjerterytmen hen over et døgn. Bortset fra årsagen er det rigtig spændende at se scanningen. Jeg håber du snart kan komme videre fra det her, det er rædsomt at gå og være så bekymret hele tiden. Folk der ikke har haft hjerte- eller lungeorm tæt inde på livet kan næppe forestille sig hvor ulykkeligt og frustrerende det er :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige været af sted med Molly. Hun blev barberet på lidt af siderne på begge sider af brytkassen og lige under solarplexus, så dyrlægen kunne se hjertet fra alle sider. Det var en ultralydsundersøgelse og det kostede med konsultation, scanning og noget medicin ca. 3000 kr. vi var der næsten 1 1/2 time og hun var meget grundig. Molly lå helt stille på siden mens hun blev scannet. Vet. og jeg var med til at holde hende, så hun ikke faldt ned. Hun fik ikke noget beroligende.

 

Hvor er jeg ked af at høre at der ikke er den store fremgang :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...