Gæst DorteDK Skrevet Juli 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2013 Jeg kom til at tænke på hvor meget mine hunde egentlig betyder for mig. Mine kollegaer der ikke har hund kan slet ikke forstå hvor dejligt det er at have hund. Mine hunde (det er så mest den "gamle") har da givet mig en masse. Ikke nok med dejlig og varmt selskab. Men inden jeg fik hund vejede jeg 110 kg, jeg er nu "nede" på 80 kg - ja jeg mangler en ti stykker endnu... for at være NORMAL - hvis man kan sige sådan? Men har det ti gange bedre i dag. Men jeg er da sikker på at alle de gåture med Walther i al slags vejr, træning og bare det når man kommer hjem fra arbejde og SKAL ud og gå, jeg får ikke kaffe med franskbrød mere efter job, nej jeg skal jo hjem og lufte hund/hunde og efter aftensspisningen ikke bare i sofaen og slå mave, nej jeg skal jo ud og lufte hund/hunde:-) Jeg er sikker på at de har været med til mit vægttab, og jeg elsker i dag at være udenfor så meget som muligt - det er endda manden der handler mad ind og laver mad, da jeg så kan være udenfor imens fin deal vi har og han elsker at lave mad. Mine hunde har tilført mit liv en masse dejlige oplevelser, masser af gå-ture. Dog også lidt bekymringer, da jeg er meget bekymret når de fejler det mindste. Indtil der er styr på det igen, da er jeg nok lidt for bekymret, det mener min mand i hvert fald. Selvom man er afhængig når man har hund, så er det bare det bedste jeg har gjort, og jeg kommer aldrig til at leve uden hund mere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Juli 28, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2013 De har tilført mig rigtig meget. Man har noget, at stå op til og noget, at komme hjem til og så har man jo også altid en god undskyldning for, at forlade et kedeligt selskab i utide, at man skal hjem og lufte hunde :blink: ...og bare det, at der er nogen der er afhængig af dig og selvom det også giver bekymringer engang i mellem, så opvejer glæden de giver, dog hurtigt alt andet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Juli 28, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2013 Synes det er virkelig svært at sætte ord på det, men hundene har givet mig virkelig meget. Både det at man pr. automatik får masser af frisk luft og motion, men også en hel masse andet. Træningen og konkurrencerne har f.eks. givet en hel masse nye venner og bekendte (der er lige så nørdede som én selv! ), og træningen gi'r også min egen hjerne en udfordring som jeg kan li'. Herhjemme har hundene altid været en del af min lille "familie", med alt hvad det indebærer. Jeg kan ikke tænke mig at være uden hund, og kommer nok at ha' hund så længe jeg overhoved kan magte det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 28, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2013 En masse venner og oplevelser. Hun har gjort, at jeg ikke længere er SÅ genert og indelukket, som jeg har været. Hun har givet mig alt. Intet mindre.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Juli 28, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2013 Mine hunde er min hobby og har givet mig en masse rigtig gode venner, under min sygdom stillede en hel masse fra hundekluppen op og skiftedes til at køre fra Haderslev til Odense hver dag, ikke en eneste dag af de 60 dage jeg skulle til Odense var der problemer, det er venskab, jeg aner simpelthen ikke hvordan man får takket nok;) de er så søde alle sammen:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret Juli 28, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2013 Alt, sunde hobbyer, verdens bedste arbejde, rare venner, nogle der aldrig svar mig igen og stedet hvor vi bor (ikke at de har betalt, men de har gjort det muligt) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Juli 28, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2013 ALT - gode venner - jeg er jo klubmenneske, mange oplevelser og så kan det jo ikke sammenlignes med noget i hele verden at komme hjem til 2 logrende hunde eller vågne om morgenen og se ind i et par hundeøjne ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret Juli 28, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2013 De har givet mig skønne oplevelser og mange gode bekendtskaber, også ærgrelser og sorg, men overvejende positive ting. De er min altoverskyggende hobby og min livsstil , hvilket familien ryster på hovedet af, det kan jeg jo ikke forstå Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret Juli 28, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2013 Mening. Glæde, latter, en vej ud af en grim depression, tårer, bekymring, indsigt, accept, forståelse, stolthed og indre ro. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NickiA Besvaret Juli 28, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2013 En ødelagt sofa Ej at have hund har givet så meget, så mange glæder, og smil på triste og kedelige dage. Det at man altid har en der er så glad og fordomsfri over at se dig, og være i dit selskab. Det har knyttet mig sammen med mennesker jeg normalt ikke ville have endt i selskab med, og især igennem træning og klub givet et helt nyt netværk at dejlige mennesker der er lige så bindegale som mig Det giver mig støtte og ro på stressede dage. Og så giver det mig da uden tvivl en sundere livsstil, med alle de gåtur jeg bliver tvunget ud på bedre end tv siger jeg bare Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret Juli 28, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2013 Efter en tur gennem en hård depression vil jeg nok sige, at mine hunde især giver mig ro og tryghed. Når jeg får perioder hvor jeg virkelig ikke har lyst til at være omkring mennesker, giver de mig selskab og tvinger mig samtidig til at komme ud på gåture og være ude blandt mennesker. De giver mig ubetinget kærlighed og jeg ved at uanset hvad, så er det altid mindst to der er glade for at se mig. De skuffer mig aldrig og får mig aldrig til at føle at jeg ikke er god nok. Der er også altid noget at smile og grine af når man har hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DorteDK Besvaret Juli 28, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2013 Det er nemlig rigtig hunde er bedre end tv. Mine kollegaers kommentar fik du set det program i tv i går. Nå nej gå turen med hunden tog længere tid end planlagt. Men var den fedest tur pyt med tv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trixie83 Besvaret Juli 28, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2013 Vil ikke gå så langt, som at sige mine hunde er meningen med mit liv - men uden dem er meningen svær at finde! De giver mig en grund til at stå op om morgenen, en grund til at komme ud af døren, en grund til komme hjem igen. Jeg har fået nye venner og bekendte gennem træning og konkurrencer + en masse oplevelser! Og så selvfølgelig de helt basale ting, som den kærlighed og omsorg, tryghed og nærhed de bringer en hver eneste dag :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
msici Besvaret Juli 28, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2013 Hun har givet mig meget og nogle af de vigtigste ting er, at hun har givet mig selvtillid og troen på mig selv og at jeg nu tør at sige fra. Inden jeg fik Cookie var jeg meget genert, usikker og deltog i ting jeg ikke havde lyst til at deltage i, fordi jeg ikke havde mod til at sige nej, for tænk nu hvis folk så ikke kunne lide mig, alt dette var værst i skolen. Cookie var min første helt egen hund og der var en masse ting jeg ikke havde helt styr på mht. at træne forskellige ting eller var i tvivl om fordi jeg ikke troede på det jeg selv gjorde var rigtigt. Det betød at jeg spurgte alle om råd, familie og trænere osv. og fik "1000 forskellige" på hvordan jeg kunne gøre det og jeg synes jeg prøvede dem så godt jeg nu kunne, men en dag tænkte jeg nu prøver jeg på min egen måde og det lykkes sjovt nok og gik meget bedre når det var noget jeg selv troede 100% på og sådan var det jo med mange ting. Det er lidt svært at forklare og lyder måske ikke af meget men det har virkelig gjort at jeg i det første halve år, hvor jeg havde Cookie udviklede mig rigtig meget. Jeg fik selvtillid i at se at mine egne metoder virkede og blev derfor mere sikker på mig selv og tænkte: "jeg kan jo godt finde ud af det her" også blev den tanke ført over på skolen, hvor jeg nu turde at sige min mening og række hånden op meget mere end tidligere. Og takke nej til fester som jeg egentlig aldrig har haft den store interesse i, men da det jo er det helt store når man går på gym. var der frygten for at blive holdt udenfor men det viste sig at de accepterede og respekterede mig alligevel. Det blev lidt rodet... Også har hun selvfølgelig givet mig en masse kærlig og helt sikkert gjort mig meget sundere med en masse motion og frisk luft Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts