Hop til indhold

Akita - Hvordan?


Gæst Tesshin
 Share

Recommended Posts

Gæst Tesshin

Hej folkens!

 

Jeg kunne godt tænke mig at, få anskaffet mig en Akita? Men ved ikke lige hvordan jeg skal gribe det an?

Tænkte der måske var en der kunne hjælpe mig herinde ?

Mvh. Jacob

Link til indlæg
Del på andre sites

På spidshundeklubbens hvalpeliste er der et enkelt kuld Hvalpe, avl og sundhed

 

Det er ikke den nemmeste hund at finde hvalpe af, da det er en lille race i DK. Derudover er det absolut heller ikke en hund for alle, så jeg ville nok starte med at finde en hel masse information om racen og kontakte racerepræsentanten eller ejere af akita'er, så du akn få en fornemmelse for hvordan dagligdagen er med en sådan fætter...

 

Hvorfor har du valgt du gerne vil have en akita?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tesshin

Fordi jeg engang så dem til et show et eller andet sted da jeg var lille, syndes det er en fantastisk smuk hund... Og kunne vildt godt tænke mig sådan en, den er heller ikke så udbredt i danmark, så det vil gøre det til noget helt særlig at have sådan en ved sin side :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi jeg engang så dem til et show et eller andet sted da jeg var lille, syndes det er en fantastisk smuk hund... Og kunne vildt godt tænke mig sådan en, den er heller ikke så udbredt i danmark, så det vil gøre det til noget helt særlig at have sådan en ved sin side :-)

 

Udover den er smuk og "speciel", hvad er så grunden til at du ønsker en akita? :-) Og er det den amerikanske eller japanske du "leder efter"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tesshin

Det er self den japanske, grunden til at jeg gerne vil have en Akita er, at det er lige den race det er, det er lidt en "multi funktions race" Så vidt jeg kan forstå det, skal man arbejde rigtig meget med den, man skal virklig tag kontrol fra dag 1 af, man skal gide at rør sig da det er en meget aktiv hund, det er ligeledes også en kano arbejds hund, hvis man husker at gøre noget ved det :-)

 

Vidste du godt at i old-japan, blev den brugt til bjørne-jagt, og krigen, sener hen blev den fredet og taget ind i hjemmet som et kæledække...

 

Men den har altid været en god arbejds hund, hvilket jeg vil prise meget højt da jeg er stor tilhænger af at man lære sin hunde C-Arbejde (eller hvad i vil kalde det)

 

Men ud over det synes jeg det er en fantastisk smuk hund og kan bare ikke stå for dens charme ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi jeg engang så dem til et show et eller andet sted da jeg var lille, syndes det er en fantastisk smuk hund... Og kunne vildt godt tænke mig sådan en, den er heller ikke så udbredt i danmark, så det vil gøre det til noget helt særlig at have sådan en ved sin side :-)

 

Leder du ligefrem efter problemer?.

 

At vække opsigt, som argumentation for at vælge en bestemt race, er den hurtigste vej til fiasko. En Akita er ikke en nem hund at have boende og så fælder den så man tror det er løgn. Smut du en tur på biblioteket og forsøg at lade være med at kigge på billederne, det er mit bedste råd,.. hvis du altså ønsker en hund der ikke behøver at blive aflivet efter et par år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er self den japanske, grunden til at jeg gerne vil have en Akita er, at det er lige den race det er, det er lidt en "multi funktions race" Så vidt jeg kan forstå det, skal man arbejde rigtig meget med den, man skal virklig tag kontrol fra dag 1 af, man skal gide at rør sig da det er en meget aktiv hund, det er ligeledes også en kano arbejds hund, hvis man husker at gøre noget ved det :-)

 

Vidste du godt at i old-japan, blev den brugt til bjørne-jagt, og krigen, sener hen blev den fredet og taget ind i hjemmet som et kæledække...

 

Men den har altid været en god arbejds hund, hvilket jeg vil prise meget højt da jeg er stor tilhænger af at man lære sin hunde C-Arbejde (eller hvad i vil kalde det)

 

Men ud over det synes jeg det er en fantastisk smuk hund og kan bare ikke stå for dens charme ;-)

 

Troll?. :hmm:

 

C arbejde med en Akita. Great. :stupid: Søger du en hund der vil arbejde, så find en samarbejdende race.

 

... Og undskyld at jeg lyder så negativ, men du virker altså til at ville have en hund af alle de forkerte grunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tesshin

Nu skal du til og passe lidt på med hvad du siger, jeg er udd-prøve fig og har været det i et par år nu, har trænet hunde, jaaa før jeg fik ben og gå på..

Jeg ved UDEMÆRKET godt hvad jeg går og ikke går efter, hvordan jeg skal anskue den, behandle den, have den, holde den og hvad jeg skal være OBS på...

Det kan godt være i ved en masse om hunde, men det er i altså ikke de eneste der gør... jeg ved godt hvad jeg vil... og hvorfor...

og når jeg siger at en akita er god til c-arbejde, så er den god til c-arbejde... Det skal du ikke tvivle på... ;-)

Mvh

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal du til og passe lidt på med hvad du siger, jeg er udd-prøve fig og har været det i et par år nu, har trænet hunde, jaaa før jeg fik ben og gå på..

Jeg ved UDEMÆRKET godt hvad jeg går og ikke går efter, hvordan jeg skal anskue den, behandle den, have den, holde den og hvad jeg skal være OBS på...

Det kan godt være i ved en masse om hunde, men det er i altså ikke de eneste der gør... jeg ved godt hvad jeg vil... og hvorfor...

og når jeg siger at en akita er god til c-arbejde, så er den god til c-arbejde... Det skal du ikke tvivle på... ;-)

Mvh

Okay okay, pas på blodtrykket, men hvis du ved det hele hvorfor spørger du så os herinde?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tesshin

For spørgsmålet var... Hvordan ?

 

Hvordan griber jeg det an at få den anskaffet, den jeg havde for godt 4 år siden, er fra en avler der desværre ikke er i avlen mere?

men hvis du nu bare skruet charmen ned i 2 sekunder og spurgte hvad og hvorfor i stedet for at belære... Gik det hele lidt mere glat... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

For spørgsmålet var... Hvordan ?

 

Hvordan griber jeg det an at få den anskaffet, den jeg havde for godt 4 år siden, er fra en avler der desværre ikke er i avlen mere?

men hvis du nu bare skruet charmen ned i 2 sekunder og spurgte hvad og hvorfor i stedet for at belære... Gik det hele lidt mere glat... ;-)

Prøv Google, den har ikke nogen mening om noget og vil ikke forsøge tale dig til fornuft.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg forstod pointen i hvad det er i mener med

Race 1

 

Race 2

 

Race 3

 

Eller hvad det er der står, gik ud fra det var hvilken racer jeg fortrak :S

Og nu har du haft 2 schæferhunde, men hvad med den Akita du har haft?.

 

Google er kanon, men forstår ikke hvorfor det er du mener du skal tale mig til fornuft =?

Prøv at læs tråden forfra, så vil du måske kunne se at du lyder som en der ikke kender til hunde andet end hvad du har set på billeder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tesshin

A:

 

Den med at jeg har haft en Akita / HUsky / Schæfer / Den var misforstået ? Jeg havde forstået det som rækken på de racer man syndes bedst om... IKKE som dem man havde...

 

B:

 

Ja har HAFT! Har ikke mere, desværre, Balto, måtte desværre aflives på grund af mavevending, Buller, stak min ex-kæreste og hendes datter af med... Så ja HAR haft dem, men DESVÆRRE har jeg dem ikke mere...

Samt da, jeg var en lille knejt, der havde jeg en Amrikansk Akita, som min far fik fra en avler af som desværre ikke avler mere... ;-)

______________________________________________________________________________________________________

 

 

Nej self ved jeg ikke mere om en hund end jeg ser på billedet... Nårhhhh nej har jo ikke været fig i 6 år, til alt muligt IPO pis og hvad ved jeg, nårhh nej, bare rolig ved kun det jeg læser eller er på et billede...

 

nu du siger det, tror jeg aldrig i mit liv jeg har set en rigtig levende hund :o

 

Hvordan ser sådan en ud ??? :o

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Det er den Japanske... Det ægte... Selv om den udtale nok ville bringe krig på gaflen :S

 

Der skal du nok til Sverige. Nu er jeg ikke spidshundeekspert, men umiddelbart tror jeg ikke der pt. avles på den race i Danmark, for den amerikanske egner sig bedre til udstilling. Men Spidshundeklubben er i hvert fald stedet hvor du får det bedste svar - der er vist allerede linket i tråden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...