Hop til indhold

Månedens hund oktober 2008 "Hunde i fart"


Administrator
 Share

Månedens hund oktober 2008 - hunde i fart  

263 stemmer

  1. 1. Månedens hund oktober 2008 - hunde i fart

    • Kandidat 1
      4
    • Kandidat 2
      11
    • Kandidat 3
      14
    • Kandidat 4
      7
    • Kandidat 5
      16
    • Kandidat 6
      5
    • Kandidat 7
      4
    • Kandidat 8
      19
    • Kandidat 9
      8
    • Kandidat 10
      10
    • Kandidat 11
      5
    • Kandidat 12
      3
    • Kandidat 13
      4
    • Kandidat 14
      3
    • Kandidat 15
      19
    • Kandidat 16
      3
    • Kandidat 17
      13
    • Kandidat 18
      4
    • Kandidat 19
      3
    • Kandidat 20
      10
    • Kandidat 21
      3
    • Kandidat 22
      7
    • Kandidat 23
      4
    • Kandidat 24
      10
    • Kandidat 25
      4
    • Kandidat 26
      10
    • Kandidat 27
      5
    • Kandidat 28
      3
    • Kandidat 29
      3
    • Kandidat 30
      10
    • Kandidat 31
      8
    • Kandidat 32
      5
    • Kandidat 33
      18
    • Kandidat 34
      8


Recommended Posts

Jeg har vel nogenlunde fået de svar jeg efterlyste. Der er et fåtal der som jeg mener at man må holde sig inden for rammerne af kategorien, resten mener at det er mere eller mindre ligegyldigt. Fair nok, det vil jeg tage til mig og overveje min egen deltagelse fremover, jeg er nok for meget "paragraf-rytter" til at være med så, i hvert fald så længe kategorierne består :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 153
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har vel nogenlunde fået de svar jeg efterlyste. Der er et fåtal der som jeg mener at man må holde sig inden for rammerne af kategorien, resten mener at det er mere eller mindre ligegyldigt. Fair nok, det vil jeg tage til mig og overveje min egen deltagelse fremover, jeg er nok for meget "paragraf-rytter" til at være med så, i hvert fald så længe kategorierne består :oops:

 

Men jeg vil så også tilføje, at jeg betop syntes det er katagorierne der gør det lidt sjovere :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle :blink:

 

Efter diskussionen om selvjustits og fartbilleder, kiggede jeg som det første nærmere på det billede jeg selv sendte ind (nej, jeg følte ikke, at den var til mig, men alligevel), og ville diskussionen in mente ikke føle mig uretfærdigt behandlet, af, hvis I ikke ser fart. Jeg vil dog lige sige, at det faktisk var et enormt heldigt billede, hvor jeg fangede ham i fuld fart igennem. Det gik så stærkt, at jeg desværre ikke ramte hverken lige, eller hele hunden. Og har nok 10 billeder af en tom tunnel, og af hans hale. Jeg ville bare sige, at jeg ikke føler mig helt hellig i denne omgang, men at jeg nok blev grebet af, at jeg jo "vidste" at der var fart på :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg har vel nogenlunde fået de svar jeg efterlyste. Der er et fåtal der som jeg mener at man må holde sig inden for rammerne af kategorien, resten mener at det er mere eller mindre ligegyldigt. Fair nok, det vil jeg tage til mig og overveje min egen deltagelse fremover, jeg er nok for meget "paragraf-rytter" til at være med så, i hvert fald så længe kategorierne består :oops:

 

Jeg mener også man skal holde sig til månedens kategori. Ellers kan det være ligegyldigt at have en kategori.

 

Tihvertifald :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har vel nogenlunde fået de svar jeg efterlyste. Der er et fåtal der som jeg mener at man må holde sig inden for rammerne af kategorien, resten mener at det er mere eller mindre ligegyldigt. Fair nok, det vil jeg tage til mig og overveje min egen deltagelse fremover, jeg er nok for meget "paragraf-rytter" til at være med så, i hvert fald så længe kategorierne består :oops:

 

 

Sååe, såe...:ae:

Det ER jo som du gerne vil have det...

 

Hvis du kikker på de afgivne points på nuværende tidspunkt, så har ALLE hunde fået mindst 3 points. Så der er nok 3 brugere, der giver points til ALLE. Eller ejere af "stille" hunde, der har givet trøstepoints til hinanden. Og til sig selv. For man lader vel ikke et billede deltage uden at man SELV synes det er godt.

 

Men derudover er der da næsten ikke givet nogen points til de billeder, der ikke viser tydelig fart, --uanset om det er fordi hunden ser ud som om den "løber baglæns" eller om det er fordi den har alle fire ben på jorden.

 

Det JEG er uenig med dig i, er hvem der skal bestemme om billedet hører til i kategorien. Jeg synes vi er rigtig gode til det selv. DET behøver vi ikke Admin til. Hvis HAN skulle gøre det, kunne det give anledning til surhed og frustration overfor HAM. Lad da hellere "synderne" opleve, at holdningen blandt brugerne her på HF er, at vi skal overholde reglerne. Ellers får vi bare ingen points. :-P

 

Du kan forøvrigt nemmest se hvad jeg taler om hvis du åbner HF i to vinduer. Et med afstemningsresultatet og ét med billederne... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sååe, såe...:ae:

Det ER jo som du gerne vil have det...

 

Hvis du kikker på de afgivne points på nuværende tidspunkt, så har ALLE hunde fået mindst 3 points. Så der er nok 3 brugere, der giver points til ALLE. Eller ejere af "stille" hunde, der har givet trøstepoints til hinanden. Og til sig selv. For man lader vel ikke et billede deltage uden at man SELV synes det er godt.

 

Men derudover er der da næsten ikke givet nogen points til de billeder, der ikke viser tydelig fart, --uanset om det er fordi hunden ser ud som om den "løber baglæns" eller om det er fordi den har alle fire ben på jorden.

 

Det JEG er uenig med dig i, er hvem der skal bestemme om billedet hører til i kategorien. Jeg synes vi er rigtig gode til det selv. DET behøver vi ikke Admin til. Hvis HAN skulle gøre det, kunne det give anledning til surhed og frustration overfor HAM. Lad da hellere "synderne" opleve, at holdningen blandt brugerne her på HF er, at vi skal overholde reglerne. Ellers får vi bare ingen points. :-P

 

Du kan forøvrigt nemmest se hvad jeg taler om hvis du åbner HF i to vinduer. Et med afstemningsresultatet og ét med billederne... :mrgreen:

 

Jeg springer lige let hen over de første to linier, for jeg kan ikke beslutte mig for om du er humoristisk eller nedladende :hmm:

 

Det kan godt være at du har ret i at de "stille billeders ejere" har rygklappet hinanden og at pointene bliver ved det de er på nu, det kan man da håbe på (eller jeg kan i hvert fald) og at det er den måde selvjustitsen viser sig på herinde fremover. Samtidig kan det jo så også være, at den debat der er kommet denne gang vil gøre at "man" tænker lidt mere over om billedet passer ind i kategorien næste gang - og så har det da ikke været helt forgæves :blink:

 

Mht. hvem der skal vurdere om billederne er egnede til konkurrencen, ja så er vi åbenbart uenige og det klarer vi nok ik'? :engel: :blink:

 

Og til sidst, tak for tippet :5up: Det havde jeg faktisk slet ikke tænkt over at man kunne :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Eller ejere af "stille" hunde, der har givet trøstepoints til hinanden. Og til sig selv. For man lader vel ikke et billede deltage uden at man SELV synes det er godt.

:mrgreen:

 

Stemme på sit eget foto?:shock:

Det vidste jeg ikke at man kunne! Og det kunne slet ikke falde mig ind at gøre.

 

Jeg stemmer på ét foto og ikke flere, det synes jeg er det bedste

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod

Efter jeg i sidste måneds konkurrence følte mig særdeles snydt efter admin's sortering, overvejede jeg faktisk at bidrage til denne måneds afstemning med et billed af en sovende hund. Så tænkte jeg at der da i det mindste var en åbenlys grund til at sortere mig fra....!

 

Det havde sq været kønt jeg ku ha vundet :lol::lol::lol:

 

Det glæder mig faktisk lidt at jeg ikke er den eneste i klubben med børnefornærmede debattører :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhh jeg vil ikke blande mig så meget i diskussionen, men man kan altså se, at Alto, billed 32 overhovedet ikke står stille :blink: men jeg syntes selvfølgelig han er lækker og ved godt at det ikke er et kanont billed af ham - men der er da et par stykker der har været så søde at stemme på ham :-D Altså dem med få point står ikke stille allesammen

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter jeg i sidste måneds konkurrence følte mig særdeles snydt efter admin's sortering, overvejede jeg faktisk at bidrage til denne måneds afstemning med et billed af en sovende hund. Så tænkte jeg at der da i det mindste var en åbenlys grund til at sortere mig fra....!

 

Det havde sq været kønt jeg ku ha vundet :lol::lol::lol:

 

Det glæder mig faktisk lidt at jeg ikke er den eneste i klubben med børnefornærmede debattører :mrgreen:

 

 

DU er jo netop et godt bevis på, at det IKKE skal være Admin, der skal bestemme hvem der er udenfor kategori. Man melder vel sit billede til, fordi man selv mener at det har en chance for at vinde. Og man bliver da helt naturligt stødt når man får besked om at det ikke er godt nok..

 

---Hvis du havde fået dit billede med i sidste måned, så kunne det have vundet, ---eller det kunne have fået dumpekarakter fordi hunden ikke var mørk nok....... anyway, det havde ikke været én mands beslutning. Og der er jo altid flere hunde, der får lave points, af forskellige årsager. Så det må man leve med, selv om man er uenig. --For selvfølgelig synes man da at éns egen hund har fortjent at vinde. Hver måned. :mrgreen:

 

---I denne måned kan man jo selvfølgelig selv se bevægelsen i billedet, --selv om det for alle andre ser ud som om hunden er faldet i staver...... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter jeg i sidste måneds konkurrence følte mig særdeles snydt efter admin's sortering, overvejede jeg faktisk at bidrage til denne måneds afstemning med et billed af en sovende hund. Så tænkte jeg at der da i det mindste var en åbenlys grund til at sortere mig fra....!

 

Det havde sq været kønt jeg ku ha vundet :lol::lol::lol:

 

Det glæder mig faktisk lidt at jeg ikke er den eneste i klubben med børnefornærmede debattører :mrgreen:

 

Det er netop derfor jeg ikke ønsker at være dommer i månedens hund, og det stopper fra denne gang af!

 

Jeg beklager at du føler dig snydt sidste måned, jeg vil give dig ret i at hunden var mørk/sort nok, men samtidig var der en betingelse, at der ikke måtte være for mange aftegninger. Jeg beklager en fejlvurdering af dette billede:

 

[media]http://www.hunde-forum.dk/attachments/bliv-manedens-hund/2386d1220693542t-manedens-hund-september-sorte-morke-hunde-lea_crop_obedience.jpg[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er netop derfor jeg ikke ønsker at være dommer i månedens hund, og det stopper fra denne gang af!

 

Jeg beklager at du føler dig snydt sidste måned, jeg vil give dig ret i at hunden var mørk/sort nok, men samtidig var der en betingelse, at der ikke måtte være for mange aftegninger. Jeg beklager en fejlvurdering af dette billede:

 

Jeg syntes ikke det var en fejlvurdering - der blev desværre bare aldrig tilføjet i startindlægget at hundene skulle være uden aftegninger. Jeg spurgte ind til det i en anden tråd og fik oplysningen. :-D

 

Men ALLE hundene med aftegninger skulle have været "hylt ud af bagdøren" :mrgreen: Så tror jeg heller ikke lillefod var blevet børnefornærmet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
DU er jo netop et godt bevis på, at det IKKE skal være Admin, der skal bestemme hvem der er udenfor kategori. Man melder vel sit billede til, fordi man selv mener at det har en chance for at vinde. Og man bliver da helt naturligt stødt når man får besked om at det ikke er godt nok..

 

---Hvis du havde fået dit billede med i sidste måned, så kunne det have vundet, ---eller det kunne have fået dumpekarakter fordi hunden ikke var mørk nok....... anyway, det havde ikke været én mands beslutning. Og der er jo altid flere hunde, der får lave points, af forskellige årsager. Så det må man leve med, selv om man er uenig. --For selvfølgelig synes man da at éns egen hund har fortjent at vinde. Hver måned. :mrgreen:

 

---I denne måned kan man jo selvfølgelig selv se bevægelsen i billedet, --selv om det for alle andre ser ud som om hunden er faldet i staver...... :lol:

 

OK - here we go...

 

Det jeg faldt på næsen over i sidste måneds afstemning, har ikke noget med at vinde at gøre. Jeg kan skam godt tåle at tabe, men end ikke det fik jeg lissom mulighed for.

Jeg kunne bare ikke se hvorfor nogle med aftegninger måtte være med, når andre ikke kunne... Jeg kan ikke se at mit bidrag afveg fra visse af de der slap gennem nåleøjet og jeg hører gerne, hvis nogen mener jeg tager fejl... Du er vist den første der er uenig med mig (udover admin seføli).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Det er netop derfor jeg ikke ønsker at være dommer i månedens hund, og det stopper fra denne gang af!

 

Jeg beklager at du føler dig snydt sidste måned, jeg vil give dig ret i at hunden var mørk/sort nok, men samtidig var der en betingelse, at der ikke måtte være for mange aftegninger. Jeg beklager en fejlvurdering af dette billede:

 

[media]http://www.hunde-forum.dk/attachments/bliv-manedens-hund/2386d1220693542t-manedens-hund-september-sorte-morke-hunde-lea_crop_obedience.jpg[/media]

 

Kære admin, jeg overlever nok. Jeg bliver go igen om nogle år ;-)

 

Jeg skrev og spurgte i afstemningstråden efter en begrundelse, da jeg som sagt ikke synes min hund var mindre sort end visse af de andre deltagere. Havde du givet mig en begrundelse eller forklaring på din sortering dengang, havde jeg sparet pengene på psykologen. Den kom ikke! :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skulle ha været herinde noget før så havde jeg meldt det her billede til "i fart" for han skulle satmer sove i en fart inden mor opdagede ham i sofaen :) sig og sove inden han bliver opdaget i sofaen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...