Hop til indhold

Nogen derkender denne race: bohemian shepherd?


Ninkamus
 Share

Recommended Posts

Jah et kort og præcist spørgsmål, er der nogen der kender til denne race, mere end de korte racebeskrivelser jeg lige kan finde på en enkelt dansk hjemmeside?

 

Gerne hvilken type anden hyrdehund den minder mest om, så der er lidt at sammenligne med :)

 

nej jeg står ikke og skal have hund hverken nu eller om et år, hvis alt ellers går som det skal.

 

Men er faldet over denne race, og den har fanget min interesse :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været inde på den side og kigge :)

men et besøg er nok lige alt for tideligt da jeg ikke står og skal have hund.

 

Hvorfor, man kan kigge lige så tosset man vil, det kan være du ser dem og hader dem, så er du ovre dette

Min erfaring med de folk der har er de lidt ualm. racer er, at de elsker at vise frem og fortælle, så afsti afsted med dig

Link til indlæg
Del på andre sites

Er helt solgt:hjerte: Hvor er det bare en smuk hund!!!

 

Nu har du set Nissan med et par andre øjne i dag.

Er det kun mig der synes det ligner? :hmm:

 

 

bohemian shepherd:

images?q=tbn:ANd9GcRL3fLSE7YcBgqJLUIrmiaipTmxwjOqYmRDa3wd1ic_tTWpDRumcw

 

Nissan:

17766_10151375413766551_1682084243_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden at vide en skid om det, tror (håber:engel:) jeg, at den af sind minder om tysk, schweizisk og belgisk hyrdehund. Den bør ihvertfald være tæt på den tyske, da den tilsyneladende er brugt ved den tyske grænse. Udseendemæssigt er der også en del lighed med den oprindelige schæfer. Dog synes jeg at de østeuropæiske racer brugt til vagthunde, ofte har et ehm..... specielt temperament:vedikke:

 

Overvejer seriøst at skrive en mail til den opdrætter og spørge!

Link til indlæg
Del på andre sites

Er helt solgt:hjerte: Hvor er det bare en smuk hund!!!

Jeg trænede engang med et hav af schæferfolk. De gik efterhånden over til andre racer gr. den elendige sundhedstilstand. For dem må en lille langhåret tjekke da lige være sagen.

 

Det lyder som en dejlig (sund!) race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden at vide en skid om det, tror (håber:engel:) jeg, at den af sind minder om tysk, schweizisk og belgisk hyrdehund. Den bør ihvertfald være tæt på den tyske, da den tilsyneladende er brugt ved den tyske grænse. Udseendemæssigt er der også en del lighed med den oprindelige schæfer. Dog synes jeg at de østeuropæiske racer brugt til vagthunde, ofte har et ehm..... specielt temperament:vedikke:

 

Overvejer seriøst at skrive en mail til den opdrætter og spørge!

 

denne du snakker om med de østeuropæiske?

east-european shepherd

 

 

jeg elsker schæferen!

Men det en stor hund, og sundheden er nemlig elendig, jeg følger mig heldig med mit eget eksemplar hvad sundhed angår!

Så denne race kunne jo hurtig falde i ens smag!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...