Hop til indhold

nervøs og sky hund labrador 8 mdr han hund fortid ukendt


Gæst lucky93
 Share

Recommended Posts

Gæst lucky93

lucky har i nat vist mig en ny men meget skræmmende side af sig selv. han lade og piv og hylede i søvne og jeg kaldede stille og roligt på ham selvom han lade 5 meter væk, men da han så vågner er han skræmt for hvid og sans, jeg prøver at komme i kontakt med ham med masser af godbider og ned i hans øjen højde. han begynder så at knurrer og snappe efter mig da jeg kom tæt på ham, jeg bakker lidt tilbage for at vise at jeg intet vil gøre ham, han slår fuldstændig klik og med et angreb af fuld styrke vælter mig over og kradser og bider, havde min nabo ikke hørt hunden gø havde lucky gjordt store skader, men der er kun små skrammer. dette udløste så ved mig et spørgsmål i mit hoved: er jeg klar og kan jeg magte en hund der har svære problemer end jeg først troede.

 

vi har fået kontakt med hinanden men lucky er stadigvæk skræmt af mig så han viser tænder og knurrer vis jeg aer ham for længe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Loui kan også pive i søvne men jeg tror det er når hun drømmer.

 

jeg rører hende ikke, for det er mit indtryk at hun har mareridt og bare skal over i en mere rolig drøm af sig selv - giver det mening for dig?

 

prøv at lade ham opsøge dig og lad ham bestemme "nussemængden" - det kan være overvældende for ham at komme fra ingen kontakt overhovedet og så til det, som andre hunde er vant til

Link til indlæg
Del på andre sites

nogen af mine hunde har kunnet huske ting de ikke har kunnet lide / været bange for hele livet , det har jeg jo så efterhånden lært hvad var og undgået .

Når de har sovet har de ofte drømt hvor de har knurret, vist tænder og løbet , jeg har så stået lidt på afstand og vækket dem, hvis en hund i drømme viser tænder synes jeg ikke man skal røre den , den har jo mareridt og vil naturligt nok forsvare sig med et bid , væk den blidt og lad den vågne helt og så komme hen til dig hvis den ønsker det .

Link til indlæg
Del på andre sites

og jeg kan godt se at han farer rundt som en forvirret kylling ved ikke hvor han skal ligge og brummer af utilfredshed fordi han ikke kan finde ro. men han for igen ro når jeg feks skal op til købmanden og hente aftensmad, så gør han lidt og min fordør for nogle bank. så kan der gå 5 min hvor der er komplet stilhed og så for vi samme tur igen. maxs alene tid siden i går hvor jeg fik ham har været 1 time måske 1½ time ved godt det er langtid men ikke nemt når man skal noget.

Hvis du beslutter dig for at beholde ham, skal du nok vente lidt med at lade ham være alene hjemme så længe, hvis det er muligt. Han bliver tydeligvis rigtig utryg ved det, og hvis han skal falde til hos dig, er det jo vigtigt, at han er tryg.

 

Du kan starte med at lade ham være alene bag en lukket dør i huset et ganske kort stykke tid. Han skal ikke nå at hyle, pibe, skrabe på døren eller hvad han nu gør. Hvis han gør det, er du gået for hurtigt frem. Du skal have ændret hans opfattelse af at være alene hjemme til noget rart i stedet for noget skræmmende og derfor er det vigtigt, at han får gode erfaringer med det. Og det får han selvsagt ikke, hvis han når at blive ked af det og bange.

 

Det kan desuden være en rigtig god ide med utrygge og nervøse hunde, at man laver mange rutiner, så hunden altid kan genkende hvad der skal ske. Det tror jeg måske også blev nævnt i den anden tråd du har lavet? I hvert fald kan det være en god ide at give ham et eller andet, når han skal være alene og lade ham se, at du gør dig klar til at gå. I starten, når du egentligt ikke forlader huset, kan det sikkert være fint med en halv pølse eller noget lignende. Bare giv et eller andet, så det bliver mere rart for ham :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...