Hop til indhold

Anton - schæfer vapsen :-D


mini-me
 Share

Recommended Posts

Øv, altså.

 

Skiltning eller et hegn mere helt ud til vejen. Men det burde jo faktisk ikke være nødvendigt, hvis det hegn I har i forvejen er på Jeres grund. Fremmede hunde har jo ikke noget at gøre i Jeres indkørsel. Men øv-situation. Godt forstå du er ærgerlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 67
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Øv, altså.

 

Skiltning eller et hegn mere helt ud til vejen. Men det burde jo faktisk ikke være nødvendigt, hvis det hegn I har i forvejen er på Jeres grund. Fremmede hunde har jo ikke noget at gøre i Jeres indkørsel. Men øv-situation. Godt forstå du er ærgerlig.

 

Hegnet er nemlig trukket 4 meter op i indkørslen fra fællesvej. Både for at hundene ikke skal stå derude ved fællesvejen og spille smarte, for at undgå naboernes hunde (fail) og for at bilen kan holde i indkørslen uden at man behøver stige ud og åbne låger osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

2. møde med Buzz og med lidt mere udfordring. Lidt tættere og en lidt mere aktiv Buzz. :-D

Men vi endte da med at gå på siden af hinanden med et par meter i mellem.

 

Ihh altså hvor er det dejligt. :-D

Vi takker meget for at Missing og Buzz gider min lille tosse :D

Han er nu gået kold i sofaen og ligger bag min ryg helt klistret op af mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh i dag har vi lavet kontakt øvelser med bold, det er bare et mega hit :-)

Synes det er såååå sjovt at se en hund der ikke har gidet legetøj gå hel i selvsving over det.

 

Vi fik også trænet lidt med katten i dag. Satte hendes mad på sengen i soveværelset og imens lå Anton foran børnegitteret. Det går stille og roligt fremad :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er simpelthen nødt til at lave et PRALE indlæg, på min hunds vegne :-D

 

Vi er nu også begyndt træning i schæferhundeklubben i Tølløse.

Jeg havde skrevet frem og tilbage med træneren om, at min hund var bange for andre hunde og derfor lavede udfald og blev meget spændt.

Vi aftalte at vi skulle komme i dag til træning og så lige komme 30 min tidl. så vi lige kunne snakke sammen, for de andre har trænet der 3 gange allerede. Så vi fik lige en hurtig intro, og aftalte at jeg gik med Anton ude i periferien og nærmede mig i takt med jeg kunne fornemme, at han var klar til det.

Blev han for interesseret i de andre frem for mig skulle jeg bare vende rundt og genetablere kontakten.

 

Anton sagde lige VOV da vi kom ind på pladsen og fik intro, så fik han lige en pause i bilen, så jeg lige kunne se de andre hvalpe og deres fremtræden osv - der var rent faktisk mere lyd på dem og frembrusende adfærd og råben røv end hos Anton. Hvilket træneren forinden allerede havde sagt til os. "Din hund har ingen alvorlige problemer, det er overstået i løbet af ingen tid" og "bare vent til du ser og hører de andre, så ved du hvad jeg mener"

 

Jeg hentede Anton ind igen efter 10 min, hvor de andre havde været i gang, og gik bare ude i periferien. Han sagde ikke et kvæk eller gjorde antræk til at de var spændende - for mor havde jo hans yndlingsbold.

Vi endte med at stå mindre end 2 meter fra en af de andre, med fuld kontakt. :-D Han fik nogle dejlige frikvartere og ros og klap. :-D

 

Så min hund er bare ALT for sej - og selv træneren sagde at ham skulle der komme en rigtig god hund ud af. Træneren og en anden på et af de andre hold har flere gange deltaget til DM med en hund, som har afstamning fra samme kennel som Anton, så det tegner da godt for den lille sorte :-D

 

Er alt for stolt af ham :lun::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikken dog en lang tråd..Har ikke læst det hele..Vil bare tilføje at der er meget lyd på langt de fleste schæferhunde i den alder, særlig som tiderne er nu hvor de en stor del af tidn skal gå i snor, der hvor de før bare kunne læbe løse, det er den erfaring jeg har gjort mig med alle de bjæfferhunde som jeg har og har haft.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der må såmænd gerne være lyd på ham :-D Men det skal ikke være angstpræget gøeri - som det er når han ser andre hunde i sin umiddelbare nærhed.

Men han er blevet rigtig dygtig efterhånden :-D

 

I dag på vores gåtur var vi forbi hestene for 3.gang. Dvs 3. gang at han ser heste i sit liv. 1. gang kortsluttede hovedet, 2.gang et par enkelte bjæf og nogle rejste børster og i dag 3. gang. Ingen gøen eller børster kun lidt stress fordi de går på begge sider at markvejen. :-D

Han er altså en klog lille trold.

Har snakket lidt træning med Anne1979 for at blive lidt inspireret, fordi jeg synes han har ret meget kvalitet, som bør udnyttes.

Vi går til træning 2 gange om ugen - og han tager det i stiv arm :-D

 

Men han er godt nok også noget af en sofakartoffel, han er en rigtig hyggefis :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor herligt læsning. Jeg glæder mig over, at I sammen arbejder så godt og positivt og straks klikker sammen.

lidt nysgerrig. Fik I stambogen med fra internatet??? Min Victor kom fra DB, da det lå i Valby og jeg fik stambogen via hans fødekennel.

Men Dyreværnet har haft en praksis med ikke at ville udleverer dem. Jeg ved ikke, hvordan de gør idag.???

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor herligt læsning. Jeg glæder mig over, at I sammen arbejder så godt og positivt og straks klikker sammen.

lidt nysgerrig. Fik I stambogen med fra internatet??? Min Victor kom fra DB, da det lå i Valby og jeg fik stambogen via hans fødekennel.

Men Dyreværnet har haft en praksis med ikke at ville udleverer dem. Jeg ved ikke, hvordan de gør idag.???

 

Ja vi fik stambogen med fra DB. De sagde at det er så sjældent at de får hunde ind med stambog, så selvføligelig lod de den følge med, for de havde intet at bruge den til og de synes kun det var godt at vi kendte til gener og sundheden i linjerne :-D

Om det er bare snak ved jeg ikke, eller om det er fordi jeg kender en der arbejder på internatet i Roskilde. :-D Men vi fik den i hvertfald med :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Må lige opdatere lidt. :-D

 

Anton er nu 5½mdr gammel.

56cm og vejer 24 kg (vi har holdt lidt igen med foderet, han var lidt choppy da vi hentede ham og der er ingen grund til det går for stærkt, så han bliver holdt slank).

 

Vi træner jo både i sorø og i tølløse og det går langsomt fremad med at han ikke kegler ud over andre hunde. Han magter ikke at hilse på dem, men det har jeg heller ikke brug for, han skal bare kunne acceptere at de er der uden at gå i spåner, så skal resten nok komme.

 

Vi var til træning i Tølløse i går aftes... Vi stod og snakkede lidt med den ene træner om løst og fast og forskellige forslag til udførelse af øvelser. Fx har vi døjet lidt med slip. Her fik jeg så et råd om at sige slip og kaste en anden bold samtidig - jeg sværger efter 5 min havde han fattet ordet slip og smed bolden inden jeg havde nået at kaste den anden... :lun:

Han synes den leg var rigtig sjov :D

 

Vi stod også og snakkede lidt om ordlyden af de forskellige kommandoer.. Og her siger træneren så

 

"Det er jo vigtig at kommandoerne er de rigtige hvis du skal stille til prøver.... Og det skal du jo med sådan et unikum af en hund" :hjerte:

 

Jeg smeltede lige lidt der.... :-D Han er helt pjattet med Anton.. Den træner som vi havde i går har holdt ferie i to uger, men sagde at han havde orienteret sig om hvordan det var gået mens han var væk - og han havde fået forståelse af at det gik fremad men de andre trænere mente helt bestemt at han fungerede bedst med mig fremfor manden (han træner ham hver anden gang fordi jeg skal på arbejde). Måtte jo medgive at det er første gang manden træner hund og han vil rigtig gerne og det er det vigtigste - så jeg undlod at sige det til ham da jeg kom hjem :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm, tror jeg skal prøve den slip-leg med min. Han fatter nemlig nada af slip. Og vi har trænet og trænet det slip til hudløshed. Slipper kun hvis der viftes med en god bid foran næsen.

 

 

Ja og mad og legetøj skal jo ikke indvirke på hinanden :D Det virkede forbløffende hurtigt og Anton synes det var utrolig sjovt. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...