Hop til indhold

Hvor ofte bliver jeres hunde vaccineret?


Umulia
 Share

HVor tit bliver din hund vaccineret?  

56 stemmer

  1. 1. HVor tit bliver din hund vaccineret?

    • 1 gang årligt
      24
    • hvert andet år
      15
    • hvert tredie år
      10
    • Andet
      7


Recommended Posts

Glædeligt at læse det :-D

Det betyder at jeg med god samvittighed kan lade mine slippe

 

Ja det samme siger jeg:) Tænker at når dyrlægeforeningen går ud og ændre deres anbefalinger, så er jeg helt tryg ved at lader der gå nogle år imellem:)

 

Sheila skal nok slet ikke mere så og mysla have jeg egentlig tænkt skulle nu her efter to år, men nu kan jeg da med god samvittighed trække den lidt. Lespistorose eller hvad den hedder er de dog så ikke dækket imod, men den er ikke med i deres normale vaccine alligevel, så det går nok.

 

Gad vide om det ikke er det samme for heste? Åndsvagt at de bliver hvert år, hvis nu den dækker fint længere..?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg tror egentlig mange mennesker gerne ville "slippe"... Men der er jo mange steder hvor der er krav omkring vacciner... F.eks. hvis hunden skal passes på pensionat eller hvis man går til hundetræning, ofte må vaccinen ikke være over et år gammel....

 

Jeg mener faktisk at kravet til DKK hundetræning er max 3 år og det samme på udstillinger. Rejse til udlandet (i hvert fald eu) er heller ikke noget problem, der behøver den slet ikke være vaccineret (udover rabies, som holder 3 år).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener faktisk at kravet til DKK hundetræning er max 3 år og det samme på udstillinger. Rejse til udlandet (i hvert fald eu) er heller ikke noget problem, der behøver den slet ikke være vaccineret (udover rabies, som holder 3 år).

 

Jeg kender ikke til de præcise regler i DK.. Jeg ved at her i Holland, må vores være maks et år for at gå til træning eller blive passet på pensionat... Og af det jeg har søgt kan jeg se at de fleste hundepensioner i DK også forlange de ikke må være over et år gamle..

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare i orden, jeg blev bare helt forvirret for jeg mente nok at det havde heddet hver 4. År, i en del år efterhånden, så tænkte om det måske var lavet om, så jeg måtte jo lige slå det op :-)

Nej du har helt ret, jeg vaccinerer bare hvert 3. For at følge den laveste fællesnævner :mrgreen: og så havde jeg vist fået ind i mit hoved at det var den samme regel hos begge klubber...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er i tvivl om Sif skal vaccineres nu her.

Vi fik hende da hun var 8-9 måneder gammel og hvor vi var i tvivl om hvilke vacciner hun havde fået, da den tidligere ejer var lidt et fjols. Vi gentog derfor hvalpevaccinationen, så hun var dækket. Er det noget med at den skal gentages året efter eller kan vi troligt vente til der er gået 3 år?

Har prøvet at google, men kan ikke lige finde noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Jeg er i tvivl om Sif skal vaccineres nu her.

Vi fik hende da hun var 8-9 måneder gammel og hvor vi var i tvivl om hvilke vacciner hun havde fået, da den tidligere ejer var lidt et fjols. Vi gentog derfor hvalpevaccinationen, så hun var dækket. Er det noget med at den skal gentages året efter eller kan vi troligt vente til der er gået 3 år?

Har prøvet at google, men kan ikke lige finde noget.

 

Efter hvalpe vacciner bør man vaccinere igen året efter. Det har jeg fået fortalt og den regel har jeg fulgt med alle mine hunde.

Så jeg ville vaccinere nu - derefter kan du så beslutte om der skal gå 3 år igen eller du helt vil droppe vaccinen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter hvalpe vacciner bør man vaccinere igen året efter. Det har jeg fået fortalt og den regel har jeg fulgt med alle mine hunde.

Så jeg ville vaccinere nu - derefter kan du så beslutte om der skal gå 3 år igen eller du helt vil droppe vaccinen.

 

Tak for svar, må få bestilt en tid ved dr.dyr :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...