Hop til indhold

Anbefal en adfærdsbehandler


Lab-lover
 Share

Recommended Posts

Ja, øv.. Havde aldrig troet vi skulle ende her..

 

Men vi er kommet i den grimmer situation, at min stakkels unge hanhund blev forsøgt domineret af en anden hanhund til træning.

Det endte i slåskamp, da den anden hund ikke fattede en pæn hentydning, da han blev bedt om at skride ned, og i stedet gik direkte i kødet på stakkels Chabal.

 

Det har desværre sat dybe spor i sjælen på den stakkel.

Han har altid været en meget kontaktsøgende, glad, legesyg unghund.

Nu er han så angst ved fremmede hanhunde, at han knurrer og snerrer højlydt, hvis de kommer for tæt..

 

Jeg skal ikke ha råd om noget.

Jeg har virkelig brug for en professionel adfærdsbehandler, så jeg kan få rettet op på det her hurtigst muligt.

Meningen var, at han skulle i åben klasse på prøver her til vinter, men jeg tør simpelthen ikke, da der er 2 hunde oppe af gangen, og hvem siger vi er så heldige at vi enten kommer op med en tæve, eller en hanhund vi kender..

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlæge Henriette Marqvorsen - Nysted dyreklinik er virkelig god! Men det er langt væk fra dig er mit gæt. Eller Betina Sabinsky fra Dogwise i greve eller min kollega her på stedet Trine Sørensen.

 

Har faktisk tænkt på DogWise.

Hun lavede hvalpetest på ham som lille, og jeg syntes dengang at hun skød helt ved siden af.

Jeg fik først sendt testet en uges tid senere fra opdrætter, og det virkede i hvert fald ikke som den samme hund, vi havde fået med hjem.

Men jeg kan godt se mange ting, som har vist sig siden. Især kom den usikre hund frem, da vi skulle flytte her i foråret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv øv! Hvornår skete det, altså hvor lang tid siden er det?

 

Sikker på at det nok skal blive godt igen, han har jo hidtil været en tryg og sikker hund og han vidste hvem der gjorde det. Men god hjælp er selvfølgelig vigtigt! kender ikke så mange på sjælland, men hvad med Karen Frost fra hund og træning eller Karen Ullrick samme sted fra? (ved ikke om det er langt væk)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du gider København, kan jeg anbefale Regitze fra Københavnersnuden. Det er hende, som har trænet med os /Taiki, og som er grunden til hans store, gode fremskridt ift. andre hunde.

Hun har også et hund-til-hund hold, som er rigtig godt.

 

Hun er et super fantastisk menneske og hun er bare så god.

 

KøbenhavnerSnuden | Flere logrende haler i København

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...