Hop til indhold

min hanhund er ikke til at have med at gøre

Gæst zebramalle
 Share

Recommended Posts

Gæst zebramalle

hej hunde venner jeg har haft hund i det meste af mit liv det vil sige over 40 år men jeg har aldrig prøvebt en hanhund som hyler og gør piver hele dagen og natten som ikke sover og kan finde ro han er lidt over 2 år gik nomalt sammen med sin broor men de kan ikke sammen mere hans bbror overfalder ham,vores tæve er over 1 år de går ikke sammen nu hvor hun er i løbetid,mit problem er nabo samt man ikke kan sove han lamer som bare fanden,racen.dogo agentino.skal lige sige jeg bor i brasilien så hunden er lovlig her,kan i hjælpe mig med hvad man kan gøre for ham så man kan holde ud at være i huset sammen med ham,har ellers ingen problemer noomalt han er nomalt en glad hund der elsker et komme ud i haven og nyde solen og varmen nu vil han kun stå ved døren ind til den del af huset hvor tæven opholder sig,han hyler som ulve gør højt og piver disse 3 ting er det eneste han gør kødben lige fra slagterne røre han ikke og spiser heller ikke som nomalt,ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre det er 3 dag nu,kom nu venner og hjælp mig her hvis jeg mangler at oplyse om noget så spørg

venter spendt på jeres ider

mvh.mikhael valentino

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, tillykke med dit liderlige handyr:lol:

Få enten ham eller tæven passet et andet sted under løbetiden, og overvej så om ikke en af dem skal neutraliseres så husfreden kan bevares:-)

Og velkommen, i øvrigt:vinken: Fortæl gerne mere om livet i Brasilien, så alle os herhjemme i sensommer Danmark kan blive misundelige!

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til:)

Letteste løsning er at få nogen til at passe enten tæven eller ham, men hun er i løbetid - det er jo derfor han skaber sig. Tæven er sikkert højløbsk og derfor vil din hanhund gøre alt for at komme ind til hende og kan han ikke det, så gør og hyler han i frustration.

Inden tæven kommer i løbetid næste gang, kan du så få en af dem kastreret, men lige her og nu kan jeg ikke se anden løsning end at få en af dem passet ude af huset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Få tæven passet udenfor hjemmet så længe hun er i løbetid. Det er jo desværre risikoen når man har hanhunde og tæver sammen, nogle hanhunde bli'r bare virkelig hårdt ramt, og kan ikke fungere med en løbetæve i huset. At dine hanhunde kommer op at slås er jo sandsynligvis også pga. løbetæven, det er ikke usædvanligt. En mere "kronisk" løsning er selvfølgelig at neutralisere én eller flere af dem, men går ud fra at det er råd til her og nu du søger. Og så ville jeg nok få tæven ud af huset indtil det er overstået.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst zebramalle

tak alle sammen,den anden han er hos en anden familie lige nu ved ikke om det kan lykkes at sætte dem sammen igen den anden har altid lagt op til balade lige fra valp,det værste er at han ikke stopper selv om hans øre bliver bidt i stykker han vil bare ikke stoppe det sidste slagsmål tog 12 minutter hvorjeg forsøgte at stoppe dem med vand og tale men de forsatte og man har ikke rigtig lys t til at komme mellem sådanne hunde det kan gå rigtig galt hvis de ved en fejl får fat på en arm eller hånd,kan slet ike se hvad folk ser i hune kampe jeg fatter ikke hvad der sker for den slags menesker nå det var et side spring,jeg kan ike få passet flere af mine hunde,meget er godt her i brasil men lige at finde folk som man kan stole på hænger ikke på træerne desvære,vi har skildt dem ad og jeg bruger så meget tid som jeg kan sammen med hanhunden,det store problem er folk klager og jeg får ikke sovet nok,jeg bor i det sydlige brasil her har vi lidt vinter ca 3 månder om året kan komme ned på 0 grader om natten og dag temp, på mellem 10 til 24 grader så det er jo ikke noget at tale om når man kommer fra dk,men skal nu lige ssige at med temp på 36 til 43 grader virker 10 grader koldt,man har ikke vind som i dk så det er til at holde ud,jeg bruger meget tid på min hunde og mine akvarie hobby fanger mange fisk og rejer selv,rejser ind i brasil også for at opleve det og fange diverse fisk,eller nyder jeg varmen ig min dejlig kone,er faldet rigtig godt til her,alt er nemmer her lige undtaget den ja undskylmit ord vald den liderlige hanhund,men det går jo over og så må jeg finde en løsning så jeg ikke kommer der ud igen,ps lige nu er bobby total rundt på gulvet har ellers haft 2 timer her i haven hvor han var mere nomal,men nu er det aften her kl 1814 og jeg frygter natten nu sover jeg sammen med ham håber det kan hjælpe lidt,der skal nok kommer mere fra mig men hvor skriver jeg om livet her i brasil så det kommer under den rigtige gruppe,

med varme hilsner til alle fra mikhael valentino

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen til :vinken:

Puha...det er da et værre dilemma, du er kommet i ...det kan tage pippet fra selv den bedste ( og naboer ) med en lysten hanhund i huset. Har prøvet det nogle gange efterhånden, men der er ikke andet, at gøre end de råd du allerede har fået.

Med hensyn til dine 2 hanhunde som ikke kan sammen, så er der nok ikke så meget andet, at gøre end, at acceptere det.

Vi har selv 2 hanner og her kan den ene heller ikke lide den anden, hvilket også har resulteret i slåskampe. Så vi har delt vores hus op, det er heldigvis så stort og når de er i samme halvdel, så er der et børnegitter i mellem dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

tak alle sammen,den anden han er hos en anden familie lige nu ved ikke om det kan lykkes at sætte dem sammen igen den anden har altid lagt op til balade lige fra valp,det værste er at han ikke stopper selv om hans øre bliver bidt i stykker han vil bare ikke stoppe det sidste slagsmål tog 12 minutter hvorjeg forsøgte at stoppe dem med vand og tale men de forsatte og man har ikke rigtig lys t til at komme mellem sådanne hunde det kan gå rigtig galt hvis de ved en fejl får fat på en arm eller hånd,kan slet ike se hvad folk ser i hune kampe jeg fatter ikke hvad der sker for den slags menesker nå det var et side spring,jeg kan ike få passet flere af mine hunde,meget er godt her i brasil men lige at finde folk som man kan stole på hænger ikke på træerne desvære,vi har skildt dem ad og jeg bruger så meget tid som jeg kan sammen med hanhunden,det store problem er folk klager og jeg får ikke sovet nok,jeg bor i det sydlige brasil her har vi lidt vinter ca 3 månder om året kan komme ned på 0 grader om natten og dag temp, på mellem 10 til 24 grader så det er jo ikke noget at tale om når man kommer fra dk,men skal nu lige ssige at med temp på 36 til 43 grader virker 10 grader koldt,man har ikke vind som i dk så det er til at holde ud,jeg bruger meget tid på min hunde og mine akvarie hobby fanger mange fisk og rejer selv,rejser ind i brasil også for at opleve det og fange diverse fisk,eller nyder jeg varmen ig min dejlig kone,er faldet rigtig godt til her,alt er nemmer her lige undtaget den ja undskylmit ord vald den liderlige hanhund,men det går jo over og så må jeg finde en løsning så jeg ikke kommer der ud igen,ps lige nu er bobby total rundt på gulvet har ellers haft 2 timer her i haven hvor han var mere nomal,men nu er det aften her kl 1814 og jeg frygter natten nu sover jeg sammen med ham håber det kan hjælpe lidt,der skal nok kommer mere fra mig men hvor skriver jeg om livet her i brasil så det kommer under den rigtige gruppe,

med varme hilsner til alle fra mikhael valentino

I menuen Forum er der en under menu der hedder Løst snak , der opretter du bare en ny tråd :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo lidt af en mundfuld, den hund, du har valgt at have... Selv om racen ikke er forbudt hvor du bor, så er det jo samme race som er forbudt i Danmark.

Jeg har googlet lidt og der står flere steder, at man ikke kan regne med at kunne have flere hanner i samme hus. Det går bare ikke. Så hellere flere tæver. Men selv det kan også gå galt.

Det ER ikke en hund, som kan sammen med ret mange andre hunde.

http://www.omhunden.dk/html/dogo_argentino.html

Og en af grundene til at den er forbudt i Danmark er at den anses for at kunne være farlig for forbipasserende og naboer og besøgende. Racen har tendens til at være territoriær og er derfor en glimrende vagthund.... på en gård eller et landsted. IKKE i et hus på en villavej. Og selvfølgelig heller ikke i en lejlighed...

Hvad laver din hund til hverdag? Det er jo ikke en hund, man bare har som kæledyr...

Hvis din hund ikke har nogle vigtige opgaver at gå op i, så vil han jo netop gå fuldt og helt op i det, HAN synes er vigtigt, -nemlig tæver i løbetid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst zebramalle

nu er der mange meninger om min race og her i brasil man mange hunde i huset,og så vil jeg lige sige at de har ingen problemer med gæster som kommer her og de fleste andre hunde kan de også sammen med.nu har man end underlig måde at behandle de hunde i kalder kamphunde det er noget syge pers oner har fundet på er smart,straf dem og ikke de nomale hunde ejer som sagtens kan have de kamphunde det er en syg ide at forbyde fordi et mindre tal ikke kan fiinde ud af hvordan man behandler en hund godt,og nu ved jeg at man tager fejl ved at forbyde hvisse racer det det nemmeste men ikke en rigtig beslutning,her går pitbull løs på gaden uden nogne problemer samt de andre racer som i elsker at kalde kamphunde men det har de aldrig været min race er faktisk en hyrtehund langt fra det i skriver om dem ,jeg haved amikansk buldog da jeg bode i dk 3 stykker og aldrig haft nogne problemer de er meget vagtsomme om aften natten men det er jo kun godt,og danmark er jo snart lige så slemt med kriminelle som her hos os,man kan altid finde problem hunde og det kan du i alle ra cer,så jeg køber ikke den med det er en stor mundfuld og en svær hund at have,i skulle begynde at lave en lov som kan gøre noget ved de dårligehunde ejer og ikke bare forbyde som det nu passer bedst til sidst må man nok slet ikkehave hund i dk for a lle racer kan bide de små hunde er da de værste ,det ser jeg her og idk ,mine hundekommer titud på et område hvor de kan bruge deres energi,

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst zebramalle

hej igen var lige lidt rundt og se hvad de skriver om den og der er lidt forskellig mening kun et sted som skrev man ikke kan have to hanner i samme hus,ellers skrive der at det er en hund for folk som har haft hund længe, den er brugt til jagt redningshund politihund familiehund,og det sidste kan jeg skrive under på at den er god de elsker børn og folk som bare vil bruge lidt tid med at snakke med dem men så snart detbliver mørkt bliver den til vagthund noget som man desvære også har brug for her i sydamerika,så jeg tror ikke du helt ved hvad du taler om,jeg har dem jo tror nok jeg ved hvad de indeholder,

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh..... Dit første indlæg:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

hej hunde venner jeg har haft hund i det meste af mit liv det vil sige over 40 år men jeg har aldrig prøvebt en hanhund som hyler og gør piver hele dagen og natten som ikke sover og kan finde ro han er lidt over 2 år gik nomalt sammen med sin broor men de kan ikke sammen mere hans bbror overfalder ham,vores tæve er over 1 år de går ikke sammen nu hvor hun er i løbetid,mit problem er nabo samt man ikke kan sove han lamer som bare fanden,racen.dogo agentino.skal lige sige jeg bor i brasilien så hunden er lovlig her,kan i hjælpe mig med hvad man kan gøre for ham så man kan holde ud at være i huset sammen med ham,har ellers ingen problemer noomalt han er nomalt en glad hund der elsker et komme ud i haven og nyde solen og varmen nu vil han kun stå ved døren ind til den del af huset hvor tæven opholder sig,han hyler som ulve gør højt og piver disse 3 ting er det eneste han gør kødben lige fra slagterne røre han ikke og spiser heller ikke som nomalt,ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre det er 3 dag nu,kom nu venner og hjælp mig her hvis jeg mangler at oplyse om noget så spørg

venter spendt på jeres ider

mvh.mikhael valentino

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Du har ingen problemer med ham?

Han er kun lige ved at blive voksen. DERFOR kan han ikke mere med sin bror.

DERFOR går han vildt op i hans bofælles løbetid.

Og DERFOR har virkelig meget brug for at blive brugt til det, han er avlet til. Om du bruger ham til jagthund, redningshund eller politihund er sikkert lige godt. Han skal bare trænes grundigt indenfor det fag, du ønsker at bruge ham til.

Du spørger jo, hvad man kan gøre for ham.......

Ellers kan du risikere snart at stå med en hund, der selv sørger for at skaffe sig et job som selvbestaltet jagthund og politihund.

Link til indlæg
Del på andre sites