Hop til indhold

Hvis jeg skulle vælg en anden race end schæferhund...


bsl
 Share

Recommended Posts

Lyder som en interessant race for mig og opfylder mine kriterier til min næste hund :-)

Kender du en kennel i DK som du kan anbefale?

 

Uanset hvilken race jeg vælger, vil jeg undersøge kennelen og hundene/linjerne meget nøje inden jeg køber.

 

En god Hovawart er en skøn hund :hjerte: Der har desværre været meget langt imellem de gode herhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har desværre ingen erfaringer med danske kenneler, udover den meget dårlige og nu stoppede, hvor vi fik vores første Hovawart.

 

Prøv evt. at forhøre dig i Dansk Hovawart klub, hvor vi fik rigtig meget hjælp til at finde gode opdrættere: http://www.dansk-hovawart-klub.dk/ De er faktisk meget glade for at anbefale hunde fra vores nabolande, så det virker ikke som om der er tale om promotion af deres egne medlemmer.

 

Vi købte vores Hovawart her, på anbefaling af netop DHK: http://hoffe.info/ en opdrætter jeg klart kan anbefale. Det er overraskende nemt at handle hund i udlandet, så det er mest de begrænsninger der ligger i at man ikke så let kan følge hvalpenes første uger, og lidt er henvist til at lade opdrætteren vælge hvilken hvalp man får, eller selv vælge ud fra et billede, hvilket ikke er helt tilfredsstillende, selv om Vi absolut ikke har noget at klage over, med vores Luffe!

 

Der er desværre ikke mange registrerede Hovawarter i DK (anslået ca. 400), og der er relativt langt mellem opdræt. De er til gengæld lette at finde, ved at kigge på DHK`s hjemmeside.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussien_Smokey

Min mormor og morfar havde en Hovawart dengang jeg var barn. Og det var den bedste hund man kunne forestille sig. Nervefast - lod os kravle rundt på den. Var med ude ved Vesterhavet, én gang har den været op og slås - da en schæfer angreb den. Derudover havde min mormor og morfar en kat på daværende tidspunkt og de fik 2 voksne dalmatiner. Ingen problemer. Også er det bare en virkelig smuk hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...