Hop til indhold

Beagelou's A....?


Stjernetosse
 Share

Recommended Posts

Man kan ikke rigtig bruge, hvad han tidligere har givet til andet end at vide, hvad han bærer. Ved hver hvalp er der 50% sandsynlighed for begge dele. Men selvom der så på papiret burde komme 50% af hver, så er dersom at slå plat og krone. Selvom muligheden er lige stor for begge dele, så kan der nøjes med at komme krone ;-)

 

er ret begejstret for den lille mørke på billedet fra siden :hjerte:

 

Ja hvis det var simpel mendelsk nedarving ville der teoretisk kommer 50/50. Det ved jeg godt - har haft genetik :blink:

 

Men hvis man sammenligner med de to kuld som er med to trefarvede hunde, som egentlig kun burde kunne give 25% tofarvet og 75% trefarvet - så er det sjovt at fordelingen er som den er.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 230
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja hvis det var simpel mendelsk nedarving ville der teoretisk kommer 50/50. Det ved jeg godt - har haft genetik :blink:

 

Men hvis man sammenligner med de to kuld som er med to trefarvede hunde, som egentlig kun burde kunne give 25% tofarvet og 75% trefarvet - så er det sjovt at fordelingen er som den er.

 

Nej for det burde det ikke kun. Ved hver hvalp er sandsynligheden hhv 25 og 75' men alle kunne blive det ene uanset.

 

Er den lile mørke fra siden en dreng? Så kær...og små nuttede ører :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej for det burde det ikke kun. Ved hver hvalp er sandsynligheden hhv 25 og 75' men alle kunne blive det ene uanset.

 

Er den lile mørke fra siden en dreng? Så kær...og små nuttede ører :lun:

 

Den der ligger med ørerne flippet er en lille tæve :lun:

 

Ved hver hvalp er der 50% sandsynlighed for at de får enten tri eller bi fra Victor og 100% sandsynlighed for at de for bi fra Willa.

 

Men - farvearvegangen er mere kompleks. Der er flere alleller der spiller ind. Så derfor er det svært bare at sige 50/50 eller 25/75.

 

Men det er oftest set at når man bruger en hund der er tofarvet så vil en god del af kuldet også være tofarvet... Oscars opdrætter har aldrig kunnet lave tofarvede hunde. Uanset om hun har brugt hanhunde der ofte har givet tofarvet. Så hendes tri er ganske gedin. Hun brugte en tofarvet hanhund på sin tæve, og der kom 5 tofarvede og 2 trefarvede... Det var nærmere det jeg forventede mig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stor Tillykke med de små skønheder .. Lige nu er jeg glad for jeg ikke må have flere hunde her :-) en beagle er en skøøøøøøn hund den passer bare ikke til mig :-)

 

Hvis du sender billede af mor+ hvalpe til bestfriend, antal hvalpe samt datoen hvor når de skal flytte hjemmefra også selvfølgelig dit navn og adresse så får du nogle fine hvalpepakker derfra kvit og frit med bløde godbidder , prut poser og tyggeting (spiselige) + welldone stænger, Min mor har brugt dem som suplement til de hvalpepakker hun selv lavede og det var nogle super fine poser hun fik.

 

Mailadresse er [email protected] i emnet skriver du bare hvalpepakke

Link til indlæg
Del på andre sites

Arghh du kan ikke være bekendt at vise sådan nogle dejlige billeder - man bliver jo helt kuldret :mrgreen::lun::hjerte:

 

Det der er enten den sødeste stavefejl jeg længe har set - eller også er det med vilje og dermed et nyt genialt udtryk på HF!!

 

Du er jo kulret over kuldet. :mrgreen:

 

Tredje mulighed er, at det er et gammelt udtryk omkring hvalpekuld og jeg bare aldrig har bemærket det før.. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...