Hop til indhold

hvalp er hyper, gør og bider hele tiden


Gæst anna1990
 Share

Recommended Posts

Hej.

Min kæreste og jeg har en sød muskel hund på 5 måneder. Vi har haft ham siden han var 9 uger . Han er sød og kærlig når han sover men resten af tiden er han fuldstændig vild og ustyrlig. Han lytter KUN til min kæreste da han ser ham som sin leder så der er ingen problemer, men alle andre inkl mig er hans bide legetøj.

 

Han er rolig og sød, indtil jeg tager ham ud på en morgentur hvor han så bliver fuldstændig vild på turen , hopper op ad mig, bider hårdt (det er ikke bare nap, det er hårde bid) og så trækker han med alle sine kræfter, og sådan er det så resten af dagen. Det er klart at han trækker, han er en lille hvalp jo, men det begynder at blive svært for mig at gå med ham da han vil hoppe op ad alt og alle (mennesker, cykler andre hunde) og hiver mig med. Jeg har slet ikke nogen kontrol over ham når han bliver vild. Han vokser utrolig hurtigt og har mange kræfter så om to måneder bliver det umuligt for mig at være i samme rum med ham da han bider i mig og gør ad mig konstant . Det eneste der hjælper er at ligge ham ned og holde ham nede til han slapper af, hvorefter han gør og bider igen efter 5 min . Når vi er 2 eller flere sammen med ham bliver han endnu vildere end når man er alene med ham. Har prøvet "av, piv metoden" og sagt nej osv. Han smider sit legetøj, sætter sig foran mig og bider i mine hænder og ben, knurrer og gør og hopper og ad mig. Nogle gange hjælper det at lukke ham inde i et andet rum så han ikke kan se mig, men så spiser han bare alt hvad der er mit. Han rører ikke min kærestes ting, kun MEGET sjældent.

Håber vi snart finder ud af hvad det skyldes at han er så vild så vi kan arbejde med det .. Hvad skal jeg gøre??

 

Hilsen anna

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Min kæreste og jeg har en sød muskel hund på 5 måneder. Vi har haft ham siden han var 9 uger . Han er sød og kærlig når han sover men resten af tiden er han fuldstændig vild og ustyrlig. Han lytter KUN til min kæreste da han ser ham som sin leder så der er ingen problemer, men alle andre inkl mig er hans bide legetøj.

 

Han er rolig og sød, indtil jeg tager ham ud på en morgentur hvor han så bliver fuldstændig vild på turen , hopper op ad mig, bider hårdt (det er ikke bare nap, det er hårde bid) og så trækker han med alle sine kræfter, og sådan er det så resten af dagen. Det er klart at han trækker, han er en lille hvalp jo, men det begynder at blive svært for mig at gå med ham da han vil hoppe op ad alt og alle (mennesker, cykler andre hunde) og hiver mig med. Jeg har slet ikke nogen kontrol over ham når han bliver vild. Han vokser utrolig hurtigt og har mange kræfter så om to måneder bliver det umuligt for mig at være i samme rum med ham da han bider i mig og gør ad mig konstant . Det eneste der hjælper er at ligge ham ned og holde ham nede til han slapper af, hvorefter han gør og bider igen efter 5 min . Når vi er 2 eller flere sammen med ham bliver han endnu vildere end når man er alene med ham. Har prøvet "av, piv metoden" og sagt nej osv. Han smider sit legetøj, sætter sig foran mig og bider i mine hænder og ben, knurrer og gør og hopper og ad mig. Nogle gange hjælper det at lukke ham inde i et andet rum så han ikke kan se mig, men så spiser han bare alt hvad der er mit. Han rører ikke min kærestes ting, kun MEGET sjældent.

Håber vi snart finder ud af hvad det skyldes at han er så vild så vi kan arbejde med det .. Hvad skal jeg gøre??

 

Hilsen anna

 

Der er to ting som umiddelbart springer lige i øjnene på mig (de to sætninger jeg har markeret). Hvordan er jeres generelle syn på opdragelse af hund? Hvad gør din kæreste siden du tror at hunden ser ham som sin leder?

Når I holder ham nede, er det så som i et 'alfarul', altså at I tvinger ham ned på siden/ryggen selvom han protesterer og forsøger at komme væk?

 

Har I haft ham fra han var hvalp?

 

Har I gået til noget træning (hvalpetræning) med ham?

 

For mig lyder det som en hvalp der kører i et virkeligt højt gear/er stresset. Du skriver at det hjælper at lukke ham ind i et andet værelse, men det hjælper jo kun dig :vedikke: Han kører jo videre inde på værelset, hvor han så bare begynder at ødelægge forskellige ting. Kan han være alene hjemme, er det noget I har trænet med ham? Hvis ikke kan der være andre grunde til at han ødelægger ting, når han bliver lukket væk fra dig/jer.

 

 

Jeg håber der kommer nogle andre på banen herinde, som er mere inde i adfærdsløsning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Min kæreste og jeg har en sød muskel hund på 5 måneder. Vi har haft ham siden han var 9 uger . Han er sød og kærlig når han sover men resten af tiden er han fuldstændig vild og ustyrlig. Han lytter KUN til min kæreste da han ser ham som sin leder så der er ingen problemer, men alle andre inkl mig er hans bide legetøj.

 

Han er rolig og sød, indtil jeg tager ham ud på en morgentur hvor han så bliver fuldstændig vild på turen , hopper op ad mig, bider hårdt (det er ikke bare nap, det er hårde bid) og så trækker han med alle sine kræfter, og sådan er det så resten af dagen. Det er klart at han trækker, han er en lille hvalp jo, men det begynder at blive svært for mig at gå med ham da han vil hoppe op ad alt og alle (mennesker, cykler andre hunde) og hiver mig med. Jeg har slet ikke nogen kontrol over ham når han bliver vild. Han vokser utrolig hurtigt og har mange kræfter så om to måneder bliver det umuligt for mig at være i samme rum med ham da han bider i mig og gør ad mig konstant . Det eneste der hjælper er at ligge ham ned og holde ham nede til han slapper af, hvorefter han gør og bider igen efter 5 min . Når vi er 2 eller flere sammen med ham bliver han endnu vildere end når man er alene med ham. Har prøvet "av, piv metoden" og sagt nej osv. Han smider sit legetøj, sætter sig foran mig og bider i mine hænder og ben, knurrer og gør og hopper og ad mig. Nogle gange hjælper det at lukke ham inde i et andet rum så han ikke kan se mig, men så spiser han bare alt hvad der er mit. Han rører ikke min kærestes ting, kun MEGET sjældent.

Håber vi snart finder ud af hvad det skyldes at han er så vild så vi kan arbejde med det .. Hvad skal jeg gøre??

 

Hilsen anna

Allerførst vil jeg anbefale jer at læse nogle bøger om at have hvalp, for det lyder som om I har misforstået hvordan man opdrager en hvalp en smule. Du kan f.eks. læse Hvalpen af Lone Greva (tror jeg hun hedder?) og Fra hvalp til hund af Irene Jarnved.

 

Derudover ville jeg nok aflede ham, når han bider. Tag legetøjet og leg med det i stedet for. Hvis han stadig bider i dine fingre, kan du rejse dig stille og roligt og gå ud af rummet. Så lærer han på et tidspunkt, at alt det sjove stopper, hvis man bider i menneskerne, men at I leger videre, hvis han nøjes med at bide i sit legetøj.

Lad være med at lukke ham væk dog. Det lærer ham ikke at gøre noget andet - han får ikke et alternativ til at bide jer. Og lad også være med at lægge ham ned og holde ham fast. Igen oplever han ikke at få et alternativ og ved derfor ikke hvad han skal gøre i stedet for.

 

Angående at hoppe op af fremmede mennesker, så skal du måske overveje at købe en halti, så du kan træne at gå pænt. Det er jo lidt nødvendigt, at han lærer det, når du allerede har problemer med at holde ham nu. Man kan jo ikke rigtig lære en hund at lade være med at hoppe op, hvis man ikke kan holde den tilbage :-)

 

Hvordan ser jeres hverdag ellers ud? Hvordan bliver han aktiveret?

Link til indlæg
Del på andre sites

Boxeren kræver virkelig at bruge sin hjerne - fodersøg og tænke opgaver ville være godt.

En boxer er enormt kærlig men kræver at kendes grænserne, for den er en tonser og glemmer altså hvor stor og voldsom den er og grænserne finder den ikke ved at blive lukket væk

Et nej og afledning fra at ødelægge ting og arbejde og træning.

Hundetræning er guld værd og gerne hvor i begge er med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min kæreste har haft hund før og har læst en masse om hundeadfærd og opdragelse på nettet så han har brugt piv og av metoden plus nej og lægge ham ned som du beskriver og det har virket for ham så nu bliver han aldrig nappet eller gøet ad. Det stoppede faktisk allerede da han var et par uger gammel. Han har sagt til mig jeg skulle blive ved med at bruge av piv metoden og ignorere Chino samtidigt vende ryggen til men det virker ikke og det er også svært at ignorere det når det gør så ondt når han bider. Nu er vi så gået over til den metode som du beskriver hvor man tvinger ham ned på siden og holder ham nede til han falder til ro. Jeg er virkelig ikke glad for denne metode da jeg synes det føles som et overgreb at nærmest lille og bryde med den lille hund men der er virkelig intet andet der har virket. Han er blevet værre til at begynde og bide ud ad det blå på gaden når vi går ture og det er meget pinligt at stå med en fuldstændig vild hund der står og hopper og knurrer og bider én. Folk giver mig øjne og ser bange ud som om de er i tvivl om jeg bliver angrebet eller om det er leg og hvis jeg ikke lægger ham ned , så stopper han ikke og så kan vi ikke komme hjem fra gåturen da han så kan stå og gø og bide i LANG tid.

 

Er rigtig ked af det skal være sådan. Vi har haft ham siden han var 9 uger. Vi har desværre ikke været til hunde træning selvom jeg bestemt synes det er nødvendigt. Han kan sagtens være alene hjemme for så lægger han sig bare til at sove. Self har han ødelagt et par ting men slet ikke noget voldsomt som andre hunde der æder sofaer og paneller osv. Så han er sød når han er alene eller når man er alene sammen med ham. Det begynder først at gå galt når han kommer ud for første gang om morgen. så er resten af dagen en krig. Jeg er helt enig med dig i han er stresset. Ved bare ikke hvordan jeg skal stresse ham af ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak .. det må vi virkelig snart igang med. For han er jo en dejlig hund :) hmm jeg kender ikke rigtigt nogle tænke opgaver.. er der nogle du kan anbefalde? det der med "søg" forstår han ikke. men han er glad for sin bold med hunde kiks i som han skal forsøge at få ud..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med dig i vi nok misforstår ham en del. Og slet ikke bruger nok tid på at opdrage ham når han har så meget energi og kræfter. vil prøve det med at gå ud af rummet, det har vi ikke prøvet endnu. :) hvad er en halti ? det har jeg ikke hørt om før? har du nogen ide om hvorfor det kun er mig han bider og gør ad?

Link til indlæg
Del på andre sites

det med søg tænker jeg at han skal finde sit foder som er spredt ud over græsset.

Sådan en bold er god for nogle men stresser andre. Vores den gamle stresser totalt over den bold.

en kong med fyld kan også være godt eller kiks bundet ind i en vaskeklud, så skal de binde knuden op

 

Det med at holde ham vil give dig nogle tæv herinde, men jeg er sikker på at der er nogle der har en masse gode og brugbare råd, for dem får man mange af herinde.

 

se af at få jer meldt til noget træning, det giver også jer mennesker en pokkers masse ;) Det er ikke kun hunden der lærer noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak .. det må vi virkelig snart igang med. For han er jo en dejlig hund :) hmm jeg kender ikke rigtigt nogle tænke opgaver.. er der nogle du kan anbefalde? det der med "søg" forstår han ikke. men han er glad for sin bold med hunde kiks i som han skal forsøge at få ud..

 

Prøv at lære ham det at søge, det er virkelig en god opgave og han bliver så træt, tag ham med ud i haven / på græsset lig nogle godbidder lige foran dig og så siger du med en blød stemme søge søge søge og peger i retningen af godbidder, han lærer meget meget hurtig hvad det vil sige at søge ;-) men det kræver at han lærer det :-) langsomt øger du området du smider foder på - til sidst i hele haven og så skal han nok blive træt bagefter... men start stille og roligt ud.

Der findes også forskellige "hundespil" man kan spille med sin hund som også får deres hjerner i sving ;-)

Også det med hundetræning, jeg ville nok skynde mig at finde et sted - det er virkelig godt at komme i gang med noget hundetræning....

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det ved jeg godt.. det er nemlig også derfor jeg skriver herinde for kan ikke være rigtigt at man skal holde ham nede for at få lidt ro på ham, det er jo den mest forkerte metode. Vil helt sikkert prøve det med godbider og det med kiksene :) hvornår er en hund egentlig for gammel til at få hundetræning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med dig i vi nok misforstår ham en del. Og slet ikke bruger nok tid på at opdrage ham når han har så meget energi og kræfter. vil prøve det med at gå ud af rummet, det har vi ikke prøvet endnu. :) hvad er en halti ? det har jeg ikke hørt om før? har du nogen ide om hvorfor det kun er mig han bider og gør ad?

En halti er en sele, der skal sidde omkring snuden. Når presset ligger på snuden, vil hunden ikke kunne trække med hele kroppen og bliver derfor nemmere at holde. Det er dog ikke et redskab man skal bruge resten af hundens liv, synes jeg. Men det kan være godt til at få brudt et træls mønster, når jeres hvalp er svær at holde.

 

Og nej, jeg har ikke rigtig noget bud på hvorfor han kun gør det ved dig. Det er svært at sige, når man ikke har set jer sammen og ved mere om jeres relation til hvalpen. Men i bund og grund er der jo ikke noget i vejen med et kort og kontant nej, så længe det bliver serveret med et alternativ. Det er fint at sige av, men det lyder ikke til, at det virker for jeres hund. Og nogle gange tror jeg altså bare det gør mere gavn at skære igennem og signalere, at man ikke vil acceptere en bestemt adfærd.

Det kan sagtens gøres uden at have fat i hunden og lægge den ned på siden. Det bliver også ret træls at skulle gøre det, når hunden bliver voksen ;-)

 

Så hvis jeg var dig, ville jeg prøve at stoppe legen ved at give hvalpen et alternativ. Hvis det ikke virker, ville jeg sige nej i et bestemt tonefald og rejse mig og gå. Hvalpen vil måske følge efter og så kan man jo starte forfra med at tilbyde et alternativ. Det skal selvfølgelig være et spændende et, som han gerne vil lege med.

Og så, som andre har nævnt, kunne det være en god ide at tilbyde ham noget aktivering for "hovedet," som måske kan hjælpe ham til at komme lidt ned i gear.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det ved jeg godt.. det er nemlig også derfor jeg skriver herinde for kan ikke være rigtigt at man skal holde ham nede for at få lidt ro på ham, det er jo den mest forkerte metode. Vil helt sikkert prøve det med godbider og det med kiksene :) hvornår er en hund egentlig for gammel til at få hundetræning?

Aldrig! :-D Nogle hunde bliver ved med at træne det meste af deres liv. Hvalpetræning ved jeg dog ikke om han kan komme på, men ellers er der måske unghundehold eller noget lignende?

Link til indlæg
Del på andre sites

det må der da være :) er sikker på det vil hjælpe for han VIL jo gerne lære og han lærer også utroligt hurtigt.. han er bare meget stresset og frustreret..

Det kan i hvert fald være god aktivering :-) Hvis du skriver hvor du bor henne, kan det være, at der er nogen, der kender et godt sted :-) Måske hvis du laver en tråd om det, så er der flere der ser det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest velkommen til

 

 

Hej.

Min kæreste og jeg har en sød muskel hund på 5 måneder. Vi har haft ham siden han var 9 uger . Han er sød og kærlig når han sover men resten af tiden er han fuldstændig vild og ustyrlig. Han lytter KUN til min kæreste da han ser ham som sin leder så der er ingen problemer, men alle andre inkl mig er hans bide legetøj.

 

Hvordan kan en hund være kærlig mens den sover? Nå, spøg til side. For din egen skyld vil jeg anbefale at du ikke betegner din hund som muskelhund. Muskelhund er blevet synonym for kamphund og sådanne er forbudt i DK.

 

Han er rolig og sød, indtil jeg tager ham ud på en morgentur hvor han så bliver fuldstændig vild på turen , hopper op ad mig, bider hårdt (det er ikke bare nap, det er hårde bid) og så trækker han med alle sine kræfter, og sådan er det så resten af dagen. Det er klart at han trækker, han er en lille hvalp jo, men det begynder at blive svært for mig at gå med ham da han vil hoppe op ad alt og alle (mennesker, cykler andre hunde) og hiver mig med. Jeg har slet ikke nogen kontrol over ham når han bliver vild. Han vokser utrolig hurtigt og har mange kræfter så om to måneder bliver det umuligt for mig at være i samme rum med ham da han bider i mig og gør ad mig konstant . Det eneste der hjælper er at ligge ham ned og holde ham nede til han slapper af, hvorefter han gør og bider igen efter 5 min . Når vi er 2 eller flere sammen med ham bliver han endnu vildere end når man er alene med ham. Har prøvet "av, piv metoden" og sagt nej osv. Han smider sit legetøj, sætter sig foran mig og bider i mine hænder og ben, knurrer og gør og hopper og ad mig. Nogle gange hjælper det at lukke ham inde i et andet rum så han ikke kan se mig, men så spiser han bare alt hvad der er mit. Han rører ikke min kærestes ting, kun MEGET sjældent.

Håber vi snart finder ud af hvad det skyldes at han er så vild så vi kan arbejde med det .. Hvad skal jeg gøre??

 

Det lyder for mig som om din og hvalpens relation er helt skæv og det skal der rettes op på. Ikke gennem tilbudte selvstændige aktiviteter som fodersøg, selv om dette også kan være rigtig godt, (lige bortset fra at hverken boxer eller buller er næsehunde) som aktivitet for rigtigt mange hunde.

 

Når Chino anser dig for at være sit bidedyr er det fordi han er sluppet af sted med dette.

Som hundeejer kan jeg slet ikke forstå, at du kan holde ud at gå eller lege med Chino med den opførsel, jeg ville selv blive godt gal i skralden og vise det, hvis min hvalp bed hårdt i mig efter nogle ugers forsøg med at afhjælpe det.

 

Som hundeejer er man nødt til at sætte grænser en hund forstår og rådet du har fået med simpelthen at forlade ham ved uacceptabel adfærd hjælper ofte. Dog skal det med, at hvis Chinos adfærd også styres af frustration, vil ignorering, isolation og at forlade ham egentlig bare gøre adfærden stærkere. Simpelthen fordi at en frustration pga. manglende grænser (at du melder klart ud) altid vil få en hvalp til at gå et skridt videre, for grænserne skal defineres for at den kan have det trygt og godt.

 

Hvis du forestiller dig en hund som løber rundt og rundt på en uindhegnet plads, vil denne hund udvide sin løbecirkel, hvis denne ikke bliver begrænset af f.eks. et hegn. Hegnet vil give hunden ro idet den nu ved nøjagtigt hvor stort dens råderum er.

Dette billede kan du overføre direkte til hundeadfærd og grænsesætning. En hvalp/unghund som ikke oplever grænser er nødt til konstant at søge efter dem. Opnår den ikke en grænse ved en tænkt bidstyrke på 3 går den op til bidstyrke 4.

Det er sådan det virker, simpelt og egentligt skræmmende...

 

Det er vigtigt at se på, hvordan Chino får brugt sin energi og sin trang til at opleve idet ophobet energi giver vildskab. Det samme gør forkerte aktiviteter.

Eksempelvis vil overdrevent træk/ruskelege, noget boxere og bulldogs elsker, køre ham op så han ikke hæmmer sit bid. Ligesådan vil for meget fysisk motion f.eks. at løbe efter pind/bold/freesbe eller lignende også køre ham op.

 

De type hund Chino er elsker fysiske lege og er ofte alt for voldsomme til andre hundetyper at lege med. De skulder- og kropstackler og vil gerne have deres modpart ned at ligge og gerne sætte sig på dem. Dette kan I udnytte i leg med ham, for han skal have afløb for sit behov for at være fysisk.

Skub kort og fast med en flad hånd på hans hofte og se om han ikke svare på det med at skubbe tilbage. Et skub vil være noget han forstår og kan igangsætte en bedre leg end bidning.

 

Få ham op at stå og gå på forhindringer som sten, væltede træer og lignende. Det er noget de fleste af hans hundetype sætter virkelig stor pris på.

 

Flyt dig aldrig for ham hvis han maser/løber ind i dig, stå fast. Lige sådan hvis han vil møve sig ind mellem dig om en forhindring f.eks. sofabordet. Sig intet men lad ham ikke mase sig forbi. Fysiske hunde bør ikke erfare at de kan skubbe og mase sig vej og slet ikke hvis de skal lære at gå uden at trække. De skal ikke finde ud af hvor stærke de er, for så trækker de naturligvis "kropskortet" når de kan.

 

Hvordan går Chino, når din kæreste er på tur med ham? Hvis din kæreste bare holder ham i stram line, som nogle mænd gør fordi de har kræfterne til det, modvirker det hensigten at lære Chino ikke at trække. For han trækker jo selv om han bliver holdt tilbage og hvis det er sådan, opbygger turene frustrationer (og nakke/rygproblemer) hos ham.

 

Giver noget af dette mening?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min kæreste har haft hund før og har læst en masse om hundeadfærd og opdragelse på nettet så han har brugt piv og av metoden plus nej og lægge ham ned som du beskriver og det har virket for ham så nu bliver han aldrig nappet eller gøet ad. Det stoppede faktisk allerede da han var et par uger gammel. Han har sagt til mig jeg skulle blive ved med at bruge av piv metoden og ignorere Chino samtidigt vende ryggen til men det virker ikke og det er også svært at ignorere det når det gør så ondt når han bider. Nu er vi så gået over til den metode som du beskriver hvor man tvinger ham ned på siden og holder ham nede til han falder til ro. Jeg er virkelig ikke glad for denne metode da jeg synes det føles som et overgreb at nærmest lille og bryde med den lille hund men der er virkelig intet andet der har virket. Han er blevet værre til at begynde og bide ud ad det blå på gaden når vi går ture og det er meget pinligt at stå med en fuldstændig vild hund der står og hopper og knurrer og bider én. Folk giver mig øjne og ser bange ud som om de er i tvivl om jeg bliver angrebet eller om det er leg og hvis jeg ikke lægger ham ned , så stopper han ikke og så kan vi ikke komme hjem fra gåturen da han så kan stå og gø og bide i LANG tid.

 

Er rigtig ked af det skal være sådan. Vi har haft ham siden han var 9 uger. Vi har desværre ikke været til hunde træning selvom jeg bestemt synes det er nødvendigt. Han kan sagtens være alene hjemme for så lægger han sig bare til at sove. Self har han ødelagt et par ting men slet ikke noget voldsomt som andre hunde der æder sofaer og paneller osv. Så han er sød når han er alene eller når man er alene sammen med ham. Det begynder først at gå galt når han kommer ud for første gang om morgen. så er resten af dagen en krig. Jeg er helt enig med dig i han er stresset. Ved bare ikke hvordan jeg skal stresse ham af ??

 

Til det jeg har markeret: Jeg tror du misforstår. Jeg går absolut IKKE ind for den metode hvor man tvinger hunden til at 'overgive' sig, og synes præcis ligesom dig at det er et overgreb på hunden. Bare så det er på plads :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Stop med det samme jeres alfarul af hunden. Grunden til at jeres hund ikke gør disse ting ved din kæreste, er fordi den nok er bange for ham.

Find et sted hvor i kan starte til hundetræning. Det vil helt sikkert hjælpe jer. Samtidig med har jeres hund brug for socialisering til den store guld medalje. Amstaff og ambull har en hvis tildens til ikke at kunne med andre hunde, så derfor er det vigtigt at den bliver socialiseret. Dog er det de færreste klubber som tillader disse racer desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for dit svar. jeg synes du har fat i de helt rigtige ting og er enig i alt det du skriver om bidestyrken og grænserne for det er præcis sådan jeg oplever det. Han er blevet opdraget efter den normale opdragelse hos enhver almindelig hvalp , men sådan en hund skal bare have sat grænserne lidt hårdere end alle andre racer. Og Chino har prøvet alle grænserne af og har villet bestemme lige fra han var bebs. Og er enig med dig i han nok bare bliver endnu vildere hvis jeg "overgiver" mig til ham og går min vej eller flytter mig,selvom jeg stadigvæk vil forsøge at gå min vej når han begynder at bide under leg, for så har jeg da prøvet alt, kan være så heldig at det virker, selvom jeg tvivler meget. Men hvad skal jeg så gøre når han begynder at æde mig ? Skal jeg blive ved med at ligge ham ned eller ? Er virkelig løbet tør for ideer for vi har prøvet næsten alt og det er sån set det eneste der virker. Hvis jeg vender mig om, så bider han bare i ørerne, håret osv. Og det med et bestemt NEJ , det virker når han for eksempel vil op på bordet eller laver noget andet ballade men ikke når han bider og gør.. :(

 

Når jeg siger han er kærlig når han sover så meget jeg at han ligger og putter sig til os og nusser sig op ad os.. :) hehe..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...