Hop til indhold

Stolt og forskrækket hundemor


Maria84
 Share

Recommended Posts

Hold da fast jeg blev forskrækket i morges. Jeg lukkede hundene ud i haven da jeg stod op, for ville vente med at gå tur med dem til min mor kom senere. Tænkte at jeg godt kunne nå at støvsuge lidt inden hun kom og hundene gøede ikke, så regnede med at de bare hyggede sig i haven som de ofte har gjort før.

 

Da jeg så går udenfor for at tømme støvsugeren, så går Anton og Kato rundt ude på vejen (en grusvej vi deler med 2 andre).Puha jeg blev forskrækket. Men de var så dygtige og kom hurtigt løbende første gang jeg kaldte på dem, så da de kom med ind, fik de en godbid og et øre som belønning.

 

Jeg troede de havde været ude i haven i ca. 15 minutter, så de kunne have løbet væk mange gange i løbet af den tid. Jeg er så stolt af mine små hunde, at de bare gik rundt derude helt alene, uden at løbe væk.

Bagefter gik jeg en tur rundt i haven for at finde ud af hvordan de var kommet ud og så at den ene låge stod åben. Det synes jeg er lidt ubehageligt for den låge åbner vi aldrig og den er rigtig svær at få op....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Flot at de blev i nærheden og kom da du kaldte:5up: - det kunne jo være gået grueligt galt :(

 

Vi har lige investeret i to kraftige hængelåse til begge vores låger. Nogen havde været inde i vores have og hugge min mands dyre racer cykel og ikke lukket lågen igen - opdagede det heldigvis inden beaglerne kom derud - men nu bliver begge låger låst når vi er færdige med at bruge dem - i løbet af dagen når vi benytter den ene låge sidder der en split på så den ikke bare kan lukkes op - men nu er der indført andre regler efter den seneste hændelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Flot at de blev i nærheden og kom da du kaldte:5up: - det kunne jo være gået grueligt galt :(

 

Vi har lige investeret i to kraftige hængelåse til begge vores låger. Nogen havde været inde i vores have og hugge min mands dyre racer cykel og ikke lukket lågen igen - opdagede det heldigvis inden beaglerne kom derud - men nu bliver begge låger låst når vi er færdige med at bruge dem - i løbet af dagen når vi benytter den ene låge sidder der en split på så den ikke bare kan lukkes op - men nu er der indført andre regler efter den seneste hændelse.

 

Ja og vi har den store landevej ca. en halv km fra os og den kommer pludselig tæt på i sådan en situation synes jeg.

 

Øv hvor grim en oplevelse. Godt du opdagede det inden du lukkede hundene ud. Vi vil gerne have lavet indhegningen af vores have om, så det kommer til at se pænere ud og så kommer der også lås på lågerne. Det er nemlig anden gang vi har prøvet det. Sidste gang var det bare den anden låge og da opdagede vi det i tide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, godt der ikke var sket noget og at de ikke var taget på udflugt!

 

Jeg ville aldrig teste det med Johna, men jeg har engang glemt Karla udenfor min hoveddør :oops: vi bor midt inde i byen. Da jeg desperat ledte efter hende 10 minutter senere sad hun stadig tålmodigt og ventede på trappen udenfor...

 

Dygtig Karla :5up: Indimellem kan man virkelig blive imponeret over dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

folk piller i låger :-/

 

mine forældre kom hjem fra sommerhus i går, og den forreste låge til haven stod åbe . den er ellers sikret ekstra med snor rundtom, da der er pool i haven, men nabobørnene er ligeglade åbenbart..

 

flot at dine hunde bare blev udenfor og dejligt at du reagerede med at belønne dem for at blive :D

 

Ja folk kan åbenbart ikke lade være, så nu kommer der lås på.

 

Det skal altid være godt at komme hjem igen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pyha en forskrækkelse! Godt at de ikke var stukket længere væk!!

 

Og hadetanker til dem der piller ved låger - har prøvet det flere gange, når vi har passet hund i hans have.... den hund vi passer ofte stikker af så og kan godt være væk længe, vi går nærmest i panik hver gang, det er SÅ grimt! Heldigvis bliver Ozzie i haven - har set hende flere gange hvor han er styrtet ud af lågen (på et tidspunkt kunne han selv åbne den, det er så ordnet nu) og Ozzie står bare inde i haven og glor efter ham. Heldigvis!

Link til indlæg
Del på andre sites

Pyha en forskrækkelse! Godt at de ikke var stukket længere væk!!

 

Og hadetanker til dem der piller ved låger - har prøvet det flere gange, når vi har passet hund i hans have.... den hund vi passer ofte stikker af så og kan godt være væk længe, vi går nærmest i panik hver gang, det er SÅ grimt! Heldigvis bliver Ozzie i haven - har set hende flere gange hvor han er styrtet ud af lågen (på et tidspunkt kunne han selv åbne den, det er så ordnet nu) og Ozzie står bare inde i haven og glor efter ham. Heldigvis!

 

Dygtig Ozzie at hun ikke følger efter ham :5up: Jeg kan godt forstå at i går i panik, det havde jeg også gjort. Det er heller ikke sjovt når det er en andens hund man har ansvaret for. Men det er da også utroligt at folk ikke kan lade andres havelåger være.

Link til indlæg
Del på andre sites

godt at de ikke stak af ! Da jeg havde min 1.ste hund havde vi kolonihave og hun lavede sin egen ind og udgang - så jeg har masser af gange måttet hente hende i nabohaverne ! Der var heldigvis ingen befærdede veje inærheden - kun stille villaveje.

 

Ja for det var det første jeg tænkte på med den store dumme vej. Normalt synes jeg vi bor et stykke væk fra den, men i sådan en situation bliver jeg nervøs for hvor hurtigt de kan løbe derop. Jeg var og er også meget stolt af dem :lun:

 

Godt din daværende hund heller ikke løb længere end til nabohaven. Så ved man da hvor de er henne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...