Hop til indhold

Agillity


Gittemus
 Share

Recommended Posts

Jeg kender en hel del efterhånden som går til rallytræning med deres grander, jeg har bare aldrig selv gået på hold så kan ikke anbefale noget konkret.

GD-klubben holder træningsdage, hvis du er medlem af klubben kan du være med. Hvis du gider ta' turen en dag, så kan du komme til Store Fuglede en søndag og få nogle input til at arbejde med racen, jeg har "fri-fælles-træning" her de fleste weekender.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender en hel del efterhånden som går til rallytræning med deres grander, jeg har bare aldrig selv gået på hold så kan ikke anbefale noget konkret.

GD-klubben holder træningsdage, hvis du er medlem af klubben kan du være med. Hvis du gider ta' turen en dag, så kan du komme til Store Fuglede en søndag og få nogle input til at arbejde med racen, jeg har "fri-fælles-træning" her de fleste weekender.

 

Super... Jeg kigger i min kalender og skriver lige til dig i PB for at høre om der er nogen træning i den weekend.

Link til indlæg
Del på andre sites

Var du afsted til hal-warmning i dag, Gitte?

Kan du mon få en plads på præ holdet? :D

 

Jeg forstår godt du helst vil agility når du kan se hun tænder på det. Du bliver bare nødt til at vente til hun er gammel nok for hendes helbreds skyld ...

 

Nala har helt sikkert også givet mig en del grå hår i forhold til lydighedsarbejde. Hun har hele tiden været dygtig til øvelserne, men til træning har hun været meget svingende. Hun tændte ikke nok til at kunne lade fristerne være hvis ikke jeg gjorde mig spændende nok og det var jeg nok ikke altid lige god til ... Nu her som 3 årige har hun fundet glæden ved det og nu synes vi bare begge det er super fedt - det er en skøn følelse :D Jeg er sikker på i også sagens vil kunne opnå samme glæde og lyst hvis i bare får leget det ind og bruger hendes lyst til fart på en god måde :cool:

 

... men det er nu altså fedest at lave noget hvor det ikke først kræver overbevisning ;-) Nala har elsket ag fra første gang vi var afsted!

Link til indlæg
Del på andre sites

Var du afsted til hal-warmning i dag, Gitte?

Kan du mon få en plads på præ holdet? :D

 

Jeg forstår godt du helst vil agility når du kan se hun tænder på det. Du bliver bare nødt til at vente til hun er gammel nok for hendes helbreds skyld ...

 

Nala har helt sikkert også givet mig en del grå hår i forhold til lydighedsarbejde. Hun har hele tiden været dygtig til øvelserne, men til træning har hun været meget svingende. Hun tændte ikke nok til at kunne lade fristerne være hvis ikke jeg gjorde mig spændende nok og det var jeg nok ikke altid lige god til ... Nu her som 3 årige har hun fundet glæden ved det og nu synes vi bare begge det er super fedt - det er en skøn følelse :D Jeg er sikker på i også sagens vil kunne opnå samme glæde og lyst hvis i bare får leget det ind og bruger hendes lyst til fart på en god måde :cool:

 

... men det er nu altså fedest at lave noget hvor det ikke først kræver overbevisning ;-) Nala har elsket ag fra første gang vi var afsted!

 

Nej, jeg tog ikke afsted. Jeg valgte at lytte til de kloge mennesker herinde og Rosa og jeg ser frem til at starte til Agillity om 7 måneder;-)Men syntes der ar laaaang tid til. Har gået lidt slæbe spor med hende idag og det gik ok :banan:Men Rosa ( og Rosas mor ) savner altså trænings venner... suk . De fleste fra vores hold begynder til lydighed og det gider Rosa ikke i længden. Hun er bare sååååå god til at lystre og har hende sjældent i snor, da hun gør hva mor siger :mrgreen: Men det kunne ikke interessere hende om røven skal 5 cm til den anden side for at være perfekt.

gud ved hva jeg gjorde rigtig med hunden da hun lystre og ungerne hører ikke en skid :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold nu kæft hvor er hunsød ifremadsendelsen :lol: jamen der er en kiks dernede mor, vi kan da ikke bare lade den ligge der :lol:

 

iøvrigt kan jeg varmt anbefale at lave "fjollede ting" der ikke nødvendigvis skal bruges til noget. Det træner både hund og fører, men samtidig er fører som oftest sjovere og mere afslappet når det ikke er "så vigtigt" om det bliver helt rigtigt eller ej

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold nu kæft hvor er hunsød ifremadsendelsen :lol: jamen der er en kiks dernede mor, vi kan da ikke bare lade den ligge der :lol:

 

iøvrigt kan jeg varmt anbefale at lave "fjollede ting" der ikke nødvendigvis skal bruges til noget. Det træner både hund og fører, men samtidig er fører som oftest sjovere og mere afslappet når det ikke er "så vigtigt" om det bliver helt rigtigt eller ej

 

Ja hun var ret sikker på vi måtte have glemt at få den med, sådan noget rod :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gitte, her er et par klip af nogle gentagelser, jeg tænkte jeg ville vise dig at det godt kan være sjovt at gentage sig selv, selvom man er en GD :-)

Der er ikke et helt specifikt formål med det vi laver, vi hygger os bare... og ser hvad det bringer med sig ;-)

 

 

[video=youtube;A0qRKi9e-uI]

hvor er hun skøn :lun: Minder på mange måder i udseende om Rosa og så bevæger en Grander sig bare på en speciel måde.

Rosa bliver 11 måneder her d. 22 . 54,6 kg og knap 80 cm. Hvor stor er Nala ?

og tak for input :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor er hun skøn :lun: Minder på mange måder i udseende om Rosa og så bevæger en Grander sig bare på en speciel måde.

Rosa bliver 11 måneder her d. 22 . 54,6 kg og knap 80 cm. Hvor stor er Nala ?

og tak for input :5up:

 

Hun hedder så Dana, hun er et par måneder ældre end Rosa. Jeg hverken måler eller vejer mine hunde, men mit bud er at hun vejer omkring 60-62 kilo og er 84 cm over skulderen. Hendes søster, Dizzy vil jeg umiddelbart mene er mere den type som din rosa er, lidt mere kompakt, lidt mere hoved og knapt så lange ben.

 

Du kan se hende i de her klip:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Deres storebror trænede på slalompinde for anden gang i dag....

 

 

Jeg prøvede godt at lave slalom mellem benene med ham - det glemmer vi bare igen tror jeg *GGG*

 

 

Men Gitte, jeg håber at du på trods af udførelsen af de forskellige øvelser kan inspireres til at lege noget træning og samarbejde ind i Rosa, de kan sagtens og det kan sagtens være sjovt :-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...