KimJ Skrevet Oktober 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2013 Vi har en 7 mdr. gammel Hovawart hvalp ved navn Luffe, som har givet os lidt af et mysterium. Vi har 3 gange i løbet af de 4 mdr. vi har haft ham, oplevet at stuen pludselig stinker helt vildt, af et eller andet, som bedst kan beskrives som råddenskab. Sandt at sige, kan vi ikke med 100% sikkerhed sige, at det kommer fra hunden, men vi kan ikke finde andre kilder. Fænomenet optrådte sidste gang i går, og jeg undersøgte hunden meget grundigt, snusede alle steder på den (det ville sikkert have vakt begejstring hos en udenforstående der havde overværet det, med et kamera ved hånden) og kunne ikke på nogen måde henføre det til noget sted på Luffe, som faktisk dufter usædvanligt godt, men stanken hang ikke desto mindre i stuen i næsten en time. Før nogen foreslår det åbenlyse, må jeg hellere nævne, at det i hvert fald IKKE lugtede som en alm. hundefis! Er der nogen der har et forslag til hvad det kan være? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Oktober 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2013 Tømte analkirtler? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Oktober 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2013 Er helt med PinPoynter på den her. Du skal nok snuse på gulvet/underlagt hvor han har ligget. Det lugter temmelig meget af rådden fisk:badr: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Oktober 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2013 Mit første bud ville være anal kirtlerne. Andet bud er prutter? To af vores slår så grimme prutter at vi nogen gange må evakuere lokalet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Oktober 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2013 Det kunne også være infektion i de nederste læbefolder. Undersøg om de er syge. Hunden vil så ofte gnide sit hoved af i tæpper osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst zara Besvaret Oktober 3, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2013 Analkirtler, prutter, svamp (øre, læbefolder, poter) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimJ Besvaret Oktober 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2013 Tak for svarene! Det kunne godt lyde som om at det er analkirtlerne der er årsagen. Der er ikke nogle symptomer på betændelse eller lignende, men jeg kan læse mig til at spontan tømning af kirtlerne kan forekomme ved ophidselse eller lignende? Der er jo tale om en meget ung hund, og så vidt jeg kan forstå, er det ikke noget problem for hunden, når de bare tømmes af sig selv, så det er måske en god ide lige at se tiden an, for at se om ikke problemet forsvinder af sig selv? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jaffa Besvaret Oktober 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2013 Jeg har oplevet en gang med en hvalp, at den tømte analkirtlerne i skræk da der kom en anden hund farende hen til den. Det stank så frygteligt. Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts