Hop til indhold

Foder igen igen, kan ikke se skoven for bare træer!


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

Kan man få den der golden eagle i mindre poser?

Kan se på fairpet at de kun sælger den i 10 kg!

Kunne måske være et bud til mine også:mrgreen:

 

 

jeg plejer at få 3x2,5 kg... jeg vil helst ikke have for store foderposer stående da jeg tror de mister alt for meget ved at bliveåbnet for tit...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 54
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vi har også forsøgt os med Dark forrest fra wolfblut, det gav virkelig snøftenæse. Tror det er noget pollenallergi i forhold til alle de bær og urter der er i.

Igen er det underligt olivers adult virkede, der var nemlig også alt muligt underligt i. Til gengæld stoppede det så også lige før de lavede om på produktionen. Vi ender nok i en allergitest, når jeg har overskuddet til det. Håber at finde bare en nogenlunde foder indtil da..

 

Dark forrest er også vildt...men hvis bær og urter er problemet, er det jo ligemeget. Jeg tror også, en allergikers er en god ide, når i kan overskue det

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Mine beagler skal til at have supplement af Simpsons sensitive - den kan blandt andet købes hos zooplus. Jeg har så købt den på petplanet fordi der var noget andet derfra jeg skulle bruge. Jeg får den hjem i denne uge så er rigtig spændt på hvordan Darwins mave vil tage den. Tiden er inde til et skift, da han er ved at køre træt i omnisense, som jeg vil holde en pause med. Jeg har valgt lam/kartoffel til dem - men der er ingen ærter i det foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fairpet har laks/kartoffel i 2 kg. Den er bestilt, hvis maven og snøfteriet ikke brokker sig, prøver jeg and/kartoffel næste gang.

Jeg har taget Luca af wolfsblut og snøfteriet er stoppet. Nu er hun på fish for dogs med lidt Exclusion svin/ærter. Maven brokker sig til gengæld, det kan selvfølgelig være ærterne. Det skal ikke være nemt!

 

Vi har besluttet golden eagle er sidste skud, ellers må hun have en allergitest.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Ja det er mærkeligt med det foder - at de kan spise noget men ikke noget andet?

Generelt burde der jo ikke være så mange forskelligheder fra det ene foder til det andet - det har dog også vist sig at være et tilfælde her i rigtig mange sammenhænge.

 

Jeg forstår ikke Luca kan tåle fish4dogs? - Jeg har været inde og kigge på om det var noget for Darwin men så spottede jeg jo at de kommer ærter i nu - det har der da så vidt jeg ved ikke været tidligere? På div. engelske forums er mange hunde ejere i oprør over at producenten kommer ærter i foderet.

 

Syntes også det er en god ide at få lavet en test - du skal nok regne med at hun skal have taget en prøve af sin tarm - det var alternativet med Darwin, da jeg forhørte mig. Men dog er de fleste allergener luftbårne og det kan også klares med en blodprøve evt en priktest.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er mærkeligt med det foder - at de kan spise noget men ikke noget andet?

Generelt burde der jo ikke være så mange forskelligheder fra det ene foder til det andet - det har dog også vist sig at være et tilfælde her i rigtig mange sammenhænge.

 

Jeg forstår ikke Luca kan tåle fish4dogs? - Jeg har været inde og kigge på om det var noget for Darwin men så spottede jeg jo at de kommer ærter i nu - det har der da så vidt jeg ved ikke været tidligere? På div. engelske forums er mange hunde ejere i oprør over at producenten kommer ærter i foderet.

 

Syntes også det er en god ide at få lavet en test - du skal nok regne med at hun skal have taget en prøve af sin tarm - det var alternativet med Darwin, da jeg forhørte mig. Men dog er de fleste allergener luftbårne og det kan også klares med en blodprøve evt en priktest.

 

Det kan hun heller ikke. Der står hun får dårlig mave, men ikke snøfter/nyser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fish for dogs er det bedste alternativ lige nu, maven fungere, dog til den bløde side. Tror min første prioritet i forhold til maven er, den ikke er for tynd, og ikke fyldt med slim. Luca klør sig lidt på fish for dogs, men øjnene er klart de værste. Der er virkelig meget snask, hvis hun kun får det.

Vi ender sikkert med en test, jeg tror nemlig også hendes allergi hænger sammen med jeg ikke kan få de sidste kg af hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan så tilføje Luca har fået golden eagle med fisk og kartoffel i en lille uges tid nu. Snøfteriet er aftaget markant, vi taler om et "lille snøft" et par gange om dagen, og slet slet ikke som før. Øjnene er helt fine. Ingen kløe, her er min erfaring dog det godt kan komme senere, men lige nu er alt perfekt. -OG hun lugter ikke af gammel hund;-)

Maven drillede lidt de første par dage, nu er den sådan set helt fin.. Skal man gå i detaljer, måske lidt for hård, men det kan jeg gøre noget ved.

Jeg skal bestille igen, da vi kun fik en 2 kg pose, og overvejer om ikke det skal være and/kartoffel denne gang.

Indtil videre krydser vi fingre for det holder, det er i hvert fald det bedste forsøg meget længe!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det lyder godt at det lader til at fungere for Luca :5up:

Hvis du vælger den med and så vær opmærksom på at calcium/fosfor forholdet er skævt i det foder. Personlig ville jeg ikke fodre min ældre hund på et foder med så højt calcium forhold - blot så du ved det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan så tilføje Luca har fået golden eagle med fisk og kartoffel i en lille uges tid nu. Snøfteriet er aftaget markant, vi taler om et "lille snøft" et par gange om dagen, og slet slet ikke som før. Øjnene er helt fine. Ingen kløe, her er min erfaring dog det godt kan komme senere, men lige nu er alt perfekt. -OG hun lugter ikke af gammel hund;-)

Maven drillede lidt de første par dage, nu er den sådan set helt fin.. Skal man gå i detaljer, måske lidt for hård, men det kan jeg gøre noget ved.

Jeg skal bestille igen, da vi kun fik en 2 kg pose, og overvejer om ikke det skal være and/kartoffel denne gang.

Indtil videre krydser vi fingre for det holder, det er i hvert fald det bedste forsøg meget længe!

 

Dejligt det ser ud til at fungere. Dog vil jeg sige at lad være at prøve en anden variant så - før hun har kørt meget længere på den samme. jeg tænkter lidt at man skal være påpasselig, hvis der endelig er noget hunden tåler;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt det ser ud til at fungere. Dog vil jeg sige at lad være at prøve en anden variant så - før hun har kørt meget længere på den samme. jeg tænkter lidt at man skal være påpasselig, hvis der endelig er noget hunden tåler;)

Ja det har du ret i. Tænkte mere på at Luca er ved at gå død i fiskefoder. Bearded collier er ikke ligefrem kendt for at angribe maden...! Napper ti kg mere af denne variant, og kan altid få hende til at spise det med lidt hørfrøolie på..!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det har du ret i. Tænkte mere på at Luca er ved at gå død i fiskefoder. Bearded collier er ikke ligefrem kendt for at angribe maden...! Napper ti kg mere af denne variant, og kan altid få hende til at spise det med lidt hørfrøolie på..!

 

kender det alt for godt! Min gamle gider ikke spise det samme ret længe - så jeg har for længe siden opgivet og giver hende noget lækkert på hun kan tåle. Som regel dåsemad;)

 

Jeg tror jeg har fundet noget hun fungerer på efter en lang periode hvor det har gået skævt, men nu må vi se. Jeg har i hvertfald besluttet at virker dette foder, så bliver det dette hun får;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke helt få armene ned... Det går stadig rigtig godt på golden eagle laks/kartoffel. Luca har nu spist næsten 3 kg. Maven er helt perfekt nu, og nærmest ingen snøfteri. Ingen snask i øjnene, og stadig ingen kløe. Tør man håbe på det lykkes denne gang? Det ser i hvert fald bedre ud end det har gjort længe :5up:

 

Luca skal vejes i næste uge, så må vi se om det lave kcal indhold også kan ses på vægten..!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst Beaglepack
Ja så kom kløen.. Det er især øre og snude der kløer. Luca gnider snuden ned i tæpperne, og øret bliver kløet oftere og oftere. - Vi tilbage i junglen igen. :hmm:

 

Hmm - måske noget udrensing?

 

Mine klør også ekstra i øjeblikket da jeg er ved at køre nogle alternative ting ind i stedet for tørfoder som de nu kun får 2 gange om dagen - jeg har desuden skiftet tørfoder til noget helt nyt - så jeg er ret sikker på at de renser ud af alt det gamle

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm - måske noget udrensing?

 

Mine klør også ekstra i øjeblikket da jeg er ved at køre nogle alternative ting ind i stedet for tørfoder som de nu kun får 2 gange om dagen - jeg har desuden skiftet tørfoder til noget helt nyt - så jeg er ret sikker på at de renser ud af alt det gamle

Jeg tænker jeg tømmer posen vi er i gang med, men det skal ikke blive mere end det er nu... Hvilket foder prøver du ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...