Hop til indhold

Border eller dsg???


Annetteg
 Share

Recommended Posts

Det er faktisk løgn, skrev at jeg ville vælge en border hvis jeg var agillity nørd, men det tror jeg faktisk ikke jeg ville. Borderen er ikke en hund der siger mig noget, er kun facineret over hvor meget de kan lære, hvor kloge de er og hvor dygtige de kan blive til feks agillity.

Hvis det er en trøst så har jeg hellere ingen succes med at lære min Cocker at man ikke behøver at jagte.

 

Jeg møder helt klart flere bordere på agilitybanerne, som jeg IKKE vil eje, end som jeg gerne vil. Men f.eks. Korvis' Iso synes jeg er super sød. Men jeg får klamme håndflader ved tanken om deres hurtighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg møder helt klart flere bordere på agilitybanerne, som jeg IKKE vil eje, end som jeg gerne vil. Men f.eks. Korvis' Iso synes jeg er super sød. Men jeg får klamme håndflader ved tanken om deres hurtighed.

Som border-ejer og meget stor fan af racen, så møder jeg altså også flere bordere på agilitybanen jeg ikke vil eje, end hunde jeg gerne vil eje. MANGE flere!

Link til indlæg
Del på andre sites

Som border-ejer og meget stor fan af racen, så møder jeg altså også flere bordere på agilitybanen jeg ikke vil eje, end hunde jeg gerne vil eje. MANGE flere!

Er der generelt mange bordere du ikke vil eje, eller der mange agility-bordere du ikke vil eje? For hvis mange af de bordere der er på agilitybanerne IKKE er typiske, er der måske håb endnu for sådan én som mig. De der stress-dyr er bare ikke lige min smag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er mange agility-bordere jeg ikke vil eje :-D

Jeg er ikke så vild med at kombinere udstillingslinjer og arbejdslinjer på den måde der er gjort i mange agilityhunde og synes hundene er alt alt for stressede! Jeg vil have en hund som kan arbejde hurtigt, præcist og intenst, men som altid har hovedet med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er mange agility-bordere jeg ikke vil eje :-D

Jeg er ikke så vild med at kombinere udstillingslinjer og arbejdslinjer på den måde der er gjort i mange agilityhunde og synes hundene er alt alt for stressede! Jeg vil have en hund som kan arbejde hurtigt, præcist og intenst, men som altid har hovedet med.

 

Men er mange af de bordere som stresser til agility ikke blevet sådan, netop på grund af agilityen? Det tænker jeg i hvertfald eftersom jeg har kendt nogle stykker gennem tiden, som var super cool hunde selv på en konkurrence bane - men efter et stykke tid med agility så var der totalt stress på, både på og udenfor banen??

Men sikkert stadig lige cool i daglidagen.

Men nu bevæger vi os nok lidt væk fra tråden, så anette må lige sige stop, hvis det er:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Både og tror jeg. Mener klart mange arbejdet med alt alt for højt et stressniveau i agility. Unødvendig højt. Men jeg mener også en af de hunde jeg ser er populære i agility slet ikke har de kvaliteter jeg synes en bc bør have. Eks voldsom gøen, udadreageren, manglende evne til at slappe af når den ikke arbejder osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror mange bordere stresser fordi deres fører ikke er præcis nok i handlingen. Hvis hunden så bare er en lille smule følsom på for kropssprog, jamen, så får vi de her skøre borderracermaskiner på agilitybanen.

 

Min er en af dem, og der er ingen tvivl om at hvis jeg formåede at handle bedre, ville hun også være mindre stresset. Det er i hvert fald tydeligt at hun er anderledes afslappet når vi løber en bane hvor der enten ikke er meget handling eller hvor jeg kan styre hende langt fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...